Ábrázolás: milyennek látom magamat? (papírbábú színezése)
Mese: Tavaszi ébresztő
Beszélgetőkör: Kinek mit jelent a boldogság?
Ki kinek és miért a barátja?
Kinek fogod meg szívesen a kezét?
A csoport barátságkörének elkészítése
Ábrázolás: milyennek látom magamat? (papírbábú színezése)
Mese: Tavaszi ébresztő
Beszélgetőkör: Kinek mit jelent a boldogság?
Ki kinek és miért a barátja?
Kinek fogod meg szívesen a kezét?
A csoport barátságkörének elkészítése
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Amellett, hogy elsősorban jól szórakoztunk sok nehézségbe is ütközünk. A mozdulatok utánzása nem okozott nagy problémát, de az arcokon lejátszódó érzelmek annál inkább. Gyakorolni fogjuk még. 😊
Boldogságóránk e havi témája : a társas kapcsolatok ápolása volt.
A társas kapcsolatok az egészségünk és a lelki jólétünk szempontjából igen fontos, hiszen a legtöbb boldogság a szeretettel teli emberi kapcsolatokból fakad.A boldog emberek tudnak csak igazán szoros baráti kapcsolatokat ápolni egymással.
Boldogságóránkat lazító relaxációval kezdtük. Meghallgattuk Bagdi Bella: Ellazulni jó c.dalát.,majd légzőgyakorlatokat végeztünk.
Elmeséltem a gyerekeknek a Süni irigy lesz című mesét. A mesehallgatást követően megbeszéltük a gyerekekkel,hogy milyen fontos a barátság és azt, hogy sosem szabad irigynek lennünk egymáshoz.
Zenére utánzó mozgásos játékot játszottunk Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek c. dalára, melyet nagyon kedveltek a gyerekek és később is játszottuk egy-egy nap folyamán. Futó mozgásos játékban zenére különböző utasításra pozitív érzelmeket kellett kifejezni párokban a gyerekeknek.
Szituációs játékban megismerték Boldog Blankát és Szomorú Szilárdot, melyben helyesen megkülönböztették az emojikat. Többször játszottunk ön és társismereti játékokat, melynek célja a pozitív társkapcsolat és barátságok elmélyítése.
Kiszínezték saját papíremberkéjüket, melyet barátjaik mellé helyeztünk az öltözőnk ajtajára.
Vándorsimivel eljátszottuk a Kis barátom ,hogy vagy? c. feladatot. Nagyon kedvesen adták át a melette ülő szomszédjuknak a arc simogatást, melynek során bővültek pozitív érzelmeik .
Összeségében elmondható, hogy mivel kiscsoportos óvodások vagyunk a mostani boldogságóránk témájának feldolgozásával még tudatosabbá tehettük a gyermekek társas kapcsolatainak ápolását.
Novemberi Boldogságóránk témája a társas kapcsolatok ápolása volt.
Tevékenységünket zenés relaxációval kezdtük. Ezt követően az Öreg néne őzikéje mesét hallgathatták meg a gyermekek diavetítésben. A mese után beszélgetünk a mese üzenetéről, az emberi kapcsolatainkról, a családról, a barátok fontosságáról.
Ezután olyan játék részeseivé váltunk, ahol elsődleges szerep jutott az egymásra való odafigyelésnek – kicsit viccesen, bohókásan , ám annál nagyobb figyelemmel, szeretettel. Pl.: Közelítős játék, melynek vége nagy öleléssel zárult.
Jókívánságokat is írhattak a gyerekek színes papírokra,melyeket egy üvegbe gyűjtöttünk össze. Kört alkotva,az üveget körbeadva, mindenki húzhatott magának egy jókívánságot.
Ezt az üveget a mindennapokban is használjuk, reggelente egy -egy jókívánsággal indítjuk a napot.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Ebben a hónapban a gyerekekkel a társas kapcsolatok (baráti, családi, rokoni…) fontosságáról, ápolásáról beszélgettünk,- ki hogyan éli meg-hiszen mindennapi életünk legnagyobb részét társas közegben töltjük. Megállapítottuk, hogy ezek a személyes kapcsolatok nagyon fontosak a hétköznapi tevékenységeink elvégzésében, valamint hozzájárulnak test-lelki-szellemi jólétünkhöz, boldogságunk fokozásához, ezáltal nem vagyunk magányosak. Az együtt eltöltött minőségi idő felbecsülhetetlen jelentőséggel bír a mai rohanó, felgyorsult világunkban. Felhívtam a gyerekek figyelmét arra is, hogy nem a közösségi oldalakon szerzett nagyszabású ismerős lesz a boldogságforrásuk. Minél boldogabb valaki, annál valószínűbb, hogy értékes, biztos, szoros baráti köre van, és hogy van kihez fordulnia, ha valami problémája adódik. Észrevették, hogy amikor a társas támogatás során megosztjuk másokkal aggodalmainkat, csökkenhet bennünk a feszültség, és segítséget ad ahhoz, hogy nekilássunk a probléma megoldásához. Legtöbbet a jó baráti kapcsolatokról , jellemző jegyeikről esett szó, hiszen a mai modern életünkben nagy szükségük van a stresszt űző, energiát adó, örömszerző hatására.
A témakörhöz az alábbi feladatokat végeztük el:
• Ellazulni jaj, de jó!- relaxáció
• Tégy egy lépést felém!
• Öreg néne őzikéje c. mese megtekintése, beszélgetés
• Gyógyító üzenetek írása a szereplőknek csoportmunkában
• Tőlem Neked!-jókívánságok írása
• Szerethető vagyok
• Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek! c. dal éneklése koreográfiára
A gyerekekkel Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó! című dalával indítottuk az órát. 13 hét iskola után nagyon jól jött ez a feladat, hogy egy kicsit lazítsunk. Majd Öreg néne őzikéjének története jött elő újra, valahogyan ez a történet végig kísért minket itt az iskolában. Szívesen foglalkoztak a gyerekek újra ezzel a történettel. A Tégy egy lépést felém játék során a gyerekek új információkat tudtak meg egymásról. A tükörjáték feladatot nagyon élvezték a gyerekek, Több kört is kellett játszanunk.
A gyerekekkel Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó! című dalával indítottuk az órát. 13 hét iskola után nagyon jól jött ez a feladat, hogy egy kicsit lazítsunk. Majd Öreg néne őzikéjének története jött elő újra, valahogyan ez a történet végig kísért minket itt az iskolában. Szívesen foglalkoztak a gyerekek újra ezzel a történettel. A Tégy egy lépést felém játék során a gyerekek új információkat tudtak meg egymásról. A tükörjáték feladatot nagyon élvezték a gyerekek, Több kört is kellett játszanunk.
A gyerekekkel Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó! című dalával indítottuk az órát. 13 hét iskola után nagyon jól jött ez a feladat, hogy egy kicsit lazítsunk. Majd Öreg néne őzikéjének története jött elő újra, valahogyan ez a történet végig kísért minket itt az iskolában. Szívesen foglalkoztak a gyerekek újra ezzel a történettel. A Tégy egy lépést felém játék során a gyerekek új információkat tudtak meg egymásról. A tükörjáték feladatot nagyon élvezték a gyerekek, Több kört is kellett játszanunk.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
A téma feldolgozását ráhangolódással kezdtük. Hogy vagy ma? feladatot megoldottuk a gyerekekkel. Gyűjtöttünk tulajdonságokat is a diákokról. Meghallgattuk Halász Judit: Mindenki másképp egyforma című dalát.
Majd elolvastuk Lupsánné Kovács Eta: Barátság című versét. Megbeszéltük a vers mondanivalóját, a szereplőket. Elkészítettük a szereplőket és eljátszottuk a verset.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
A téma feldolgozását ráhangolódással kezdtük. Hogy vagy ma? feladatot megoldottuk a gyerekekkel. Gyűjtöttünk tulajdonságokat is a diákokról. Meghallgattuk Halász Judit: Mindenki másképp egyforma című dalát.
Majd elolvastuk Lupsánné Kovács Eta: Barátság című versét. Megbeszéltük a vers mondanivalóját, a szereplőket. Elkészítettük a szereplőket és eljátszottuk a verset.