A gyerekekkel miután beszélgettünk a társas kapcsolatok fontosságáról két gyakorlatot végeztünk el. A barátságklinikát és a körkérdéseket. Az utóbbi különösen tetszett, mert sokan beszélgettek egymással olyanok, akik a hétköznapokban, szünetekben nem szoktak.
Társas kapcsolatok ápolása
A gyerekekkel miután beszélgettünk a társas kapcsolatok fontosságáról két gyakorlatot végeztünk el. A barátságklinikát és a körkérdéseket. Az utóbbi különösen tetszett, mert sokan beszélgettek egymással olyanok, akik a hétköznapokban, szünetekben nem szoktak.
A gyerekekkel miután beszélgettünk a társas kapcsolatok fontosságáról két gyakorlatot végeztünk el. A barátságklinikát és a körkérdéseket. Az utóbbi különösen tetszett, mert sokan beszélgettek egymással olyanok, akik a hétköznapokban, szünetekben nem szoktak.
A gyerekekkel miután beszélgettünk a társas kapcsolatok fontosságáról két gyakorlatot végeztünk el. A barátságklinikát és a körkérdéseket. Az utóbbi különösen tetszett, mert sokan beszélgettek egymással olyanok, akik a hétköznapokban, szünetekben nem szoktak.
A társas kapcsolatok, így az iskolai kapcsolatok és barátságok is jelentős szerepet játszanak minden gyermek életében. A feladatok közül az osztály közösen választotta ki, melyiket szeretnénk megvalósítani. Mivel nagyon szeretnek Lego-ból építeni, ezért nem volt kérdés számukra, hogy Barátságklinikát szeretnének építeni. Közben megbeszéltük, hogy milyen rendelőket képzelnek el bele és ott pontosan kiknek segítenének barátságokat kialakítani.
Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek c. dalt meghallgattuk, majd eljátszottuk. A gyerekekkel sokat beszélgetünk arról, hogy miért fontos a barátság, a társas élet. Hogyan ápolhatjuk, erősíthetjük és ha kell javíthatjuk a barátságokat. Megismerkedtünk a rókával és a farkassal, akik lakodalomba mentek. Ezt követően hajtogattunk egymásnak valami meglepetést, kiszíneztük és mindenki odaadta valakinek, aki fontos neki. Én is kaptam négy csodaszép meglepetést.
A Màrton napi vetélkedő keretén belül az 1. b osztàly először versengett együtt , àllt ki a színpadra elénekelni egy libàs dalt. A gyerekek bíztattàk egymàst, egymàsért , az osztàlyért ” küzdöttek” ,igazi tàrsakkà vàltak!
A 7.o. „Összetartó izé”-ket rajzolt, amelyek összetartják a barátságokat.
A téma bevezetése a „Kis barátom, hogy vagy?” játékot eljátszva nagyon jól sikerült. Hisz a sok-sok egymás lelki állapotára utaló kérdés egy nagy nagy ölelésbe torkollott. Elkészítettük a csoportunk „Barátsághőmérőjét”, mely mindig a naposunk feladata lett, hogy egy-egy nap beállítsa az adott hangulatot. Természetesen előtte már sokat beszültünk róla, hogy hogy is működik ez a hőmérő, mi mit jelent. Nagyon élvezik és megtiszteltetésnek érzik beállítását.
Ebben a hónapban Márton-napi lámpás felvonulásunk alkalmával vittük kis községünk utcáin vonulva a „szeretet fényét”, a „jó cselekedeteket”.
November havi tèmánk a Társas kapcsolatok ápolásához tartozik. Összessègèben, nagyon jó csapatot alkotunk, nyitottak a gyerekek a feladatok iránt, gyermektársaik iránt, a felnőttek iránt. Mindenkinek, mindenben szívesen segítenék!