Varázsgépet készítettek a gyerekek, ami megjavítja az elromlott barátságokat.
Társas kapcsolatok ápolása
A feladatok közül mi a bingót választottuk, de kicsit más kérdésekkel, alkalmazkodva az osztály érdeklődéséhez. A képeken és a videón látható, milyen nagy nyüzsgés volt az aláírásgyűjtés során! Meglepően sok bingó született, azaz nagyon sok a közös dolog bennünk. A legnehezebb most is a pozítív tulajdonságaink megfogalmazása volt.
3.évfolyamos csoportommal Tükörtánccal kezdtük a foglalkozást. Az osztályt tetszésük szerinti két csoportra osztottam, egymáásal szemben állva kellett a hónap dalára mozogni. Egyszer az egyik csoport, utána a másik csoport volt a tükör.
A foglalkozás második felében párban kellett rajzolni, közösen megalkotni egy barátságjavítógépet.
Zárásképp a hónap dalára táncoltak, aminek egy közös osztálytánc lett a vége.
Ígértem a hála-puzzle, optimizmus-fa fotójának feltöltését. Társas kapcsolatainkat osztályprogram szervezésével is erősítettük. Szerintem jó úton járunk! 🙂
A foglalkozásunkat a hónap dalának meghallgatásával kezdtük, amire minden gyerek tetszése szerint mozoghatott, táncolt.
A foglalkozásunkat a hónap dalának meghallgatásával kezdtük, amire minden gyerek tetszése szerint mozoghatott, táncolt.
Ezt követően megnéztük a barátságról szóló filmet, amit beszélgetés segítségével elemeztünk.
Később megbeszéltük, hogyan lehetne a társas kapcsolatokban fejlődni, másokat jobban megismerni. Elhatároztuk, hogy a hagyományos mézeskalácssütéshez vendégeket hívunk az iskolából. Az elsősökre szavaztak a gyerekek, jó választás volt, hiszen így közelebb kerültünk egymáshoz.
Elkezdődött az adventi meglepetések szervezése, ajándékok készítése.
A foglalkozás zárásaként az Ellazulni, jaj de jó! c. dallal relaxáltunk.
Meixner Ildikó EGYMI Mohács Oldi Tagintézmény
A havi boldogságóránkat bemelegítő, ráhangoló zenés tornával kezdtük, majd kedves kis mesét, az Öreg néne őzikéje címűt néztük meg diavetítőn. E mesén keresztül kapcsolódtunk a társas kapcsolatok egyik legfontosabb tulajdonságához, az önzetlen , őszinte segítségnyújtáshoz. Ahogy a néne segített az erdő őzikéin, mi is úgy segítünk barátainkon, társainkon.
Tükörképet nyújtottunk saját magunkról- még ha csak mozgásban imitálva is. Mindenkinek saját jellemző mozdulatait mutattuk meg ebben a játékban, hiszen egy jó barát úgy ismeri a társát, hogy még a jellemző mozdulatait is tudja. Viccesre sikeredett ez a játék, így az óra végére a vidámságé lett a főszerep, amivel ismét közelebb kerültek egymáshoz a tanulók.
A novemberi hónapunk a társas kapcsolatok témájának feldolgozásával telt el. A gyerekekkel együtt mozogtunk a hónap dalára, kártyajátékot játszottunk csapatokban. A bevezető beszélgetés után minden felsős gyermek 10 mondatos fogalmazást írt arról, hogy mit jelent neki a társas kapcsolat. Érdekes volt hallani a gyerekek fogalmazásában a barátság kifejezést. Mindenki bemutathatta az ő legjobb barátját. Megfogalmazták, hogy miért jó vele lenni, játszani.
Ördög – angyal játékot játszottunk. A karácsony és az első adventi hét eljövetelével a gyerekek eljátszották az első gyertyagyújtást, a betlehemezésben segítették egymást.
Az alsósokkal karácsonyfát díszítettünk, gyertyát gyújtottunk. Beszélgettünk arról, hogy mennyire fontos a család, barátok szerepe. Azt mondhatom, a boldogságórák keretében elkezdtük felmelegíteni a szívünket szeretettel.
Társas kapcsolatok
Alapvető szükséglete minden embernek, hogy társak vegyék körül. A gyerekek egy része a csoporthoz tartozás élményét az óvodában éli meg először. Elmondható, hogy a gyerekek szívesen járnak óvodába. A nagyobbak szeretettel fogadták a kisebbeket, bevonják őket a tevékenységeikbe. Állandó játszó csoportok, barátságok alakultak ki. A hiányzó társaik után érdeklődnek. Lassacskán óvodai csoportunk igazi közösséggé kovácsolódik. A társas kapcsolatok téma remek lehetőséget nyújt a közösségi nevelés feladatainak megvalósítására. A boldogságórák több éve kipróbált és szeretett feladatainak felhasználásával tevékenykedtünk együtt. A helyi nevelési programunk, testünk tematikus tervéhez is nagyon jól illeszkedik, a Megismersz játék. Hang alapján már jól felismerik egymást a gyerekek, ez a játék a taktilis érzékre hagyatkozva már jóval nehezebb, de nagyon szívesen játszották. A hónap feladatának a Varázsgép elkészítését választottuk. Ezt jól előkészítette és kiegészítette az ismert Bartos Erika: Bogyó és Babóca A barátság című mese és a feldolgozása.
A mozgás során felhasznált tornaeszközök segítségével elkészítettük a Barátságjavító varázsgépünket. A következő szabály állítottuk fel hozzá: ha vaki megbántja a társát, ki kell engesztelnie. Segíteni kell az egyensúlyozó pályán végig menni, majd kézfogással át kell bújni a barátságkapunk, majd egy ölelés. Az elkészült varázsgépet mindenki élvezettel próbálta ki.
A barátságkapunk a csoportban kapott helyett.
Társas kapcsolatok
Alapvető szükséglete minden embernek, hogy társak vegyék körül. A gyerekek egy része a csoporthoz tartozás élményét az óvodában éli meg először. Elmondható, hogy a gyerekek szívesen járnak óvodába. A nagyobbak szeretettel fogadták a kisebbeket, bevonják őket a tevékenységeikbe. Állandó játszó csoportok, barátságok alakultak ki. A hiányzó társaik után érdeklődnek. Lassacskán óvodai csoportunk igazi közösséggé kovácsolódik. A társas kapcsolatok téma remek lehetőséget nyújt a közösségi nevelés feladatainak megvalósítására. A boldogságórák több éve kipróbált és szeretett feladatainak felhasználásával tevékenykedtünk együtt. A helyi nevelési programunk, testünk tematikus tervéhez is nagyon jól illeszkedik, a Megismersz játék. Hang alapján már jól felismerik egymást a gyerekek, ez a játék a taktilis érzékre hagyatkozva már jóval nehezebb, de nagyon szívesen játszották. A hónap feladatának a Varázsgép elkészítését választottuk. Ezt jól előkészítette és kiegészítette az ismert Bartos Erika: Bogyó és Babóca A barátság című mese és a feldolgozása.
A mozgás során felhasznált tornaeszközök segítségével elkészítettük a Barátságjavító varázsgépünket. A következő szabály állítottuk fel hozzá: ha vaki megbántja a társát, ki kell engesztelnie. Segíteni kell az egyensúlyozó pályán végig menni, majd kézfogással át kell bújni a barátságkapunk, majd egy ölelés. Az elkészült varázsgépet mindenki élvezettel próbálta ki.
A barátságkapunk a csoportban kapott helyett.