Novemberben a társas kapcsolatokról beszélgettünk a gyerekekkel. Mindennapi életünk jelentős részét töltjük társas közegben. Megbeszéltük, hogy sokféle társas kapcsolat létezik, mint például a családban, az iskolában, a házasságban, a munkahelyeken. Bármelyik formájáról is beszélünk, mindegyikben fellelhető pozitív és negatív vonás is. A lényeg viszont az, hogy minden embernek szüksége van más emberekkel való társas kapcsolatokra. A megbeszélésünk során főleg a barátságra tértünk ki. Olvastunk idézeteket a barátságról, majd értelmeztük azokat. Néhány találó kép kivetítése is megkönnyítette a témával kapcsolatos vélemények megfogalmazását. Végezetül egy darabokra vágott szív részeit rakták össze közösen a gyerekek, amelyekre a barátság kialakulásához szükséges fogalmak voltak írva, mint például bizalom, megértés, nyitottság, szeretet.
Társas kapcsolatok ápolása
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Téma: Társas kapcsolatok
Foglalkozás címe: Gyógyító- és örömszerző kapcsolatok: társas kapcsolatok
Helyszín: M. 19., 316-os tanulószoba
Időpont: 2022. 11. 29., 20h
Foglalkozás vezetője: Lőrincz Norbert
A foglakozás célja volt, hogy kollégistáink ismerjék fel, hogy a társas kapcsolatok ápolásának milyen pozitív hatásai vannak.
A foglalkozásra való érzelmi és értelmi ráhangolódásként ötletbörzét tartottunk. A résztvevők első feladata volt meghatározni egy mondatban, mit gondolnak, miért fontosak kapcsolataink a boldogságunk szempontjából.
A vélemények meghallgatása után megtekintettük közösen – a foglalkozásvezető által összeállított – egy PPT-n, hogy a pozitív pszichológia tudománya mit mond a társas kapcsolatok ápolásának pozitív hatásairól, illetve, hogy miért fokozza boldogságérzetünket a kapcsolatok ápolása.
Második feladatként a társas támogatottságukat ismerhették meg egy rövid teszt segítségével. Tanári magyarázattal a teszt végén.
Utolsó feladatként egy rövid, de tanulságos történetet hallgattak meg a foglalkozáson résztvevők A számla címmel egy anya és gyermeke kapcsolatának egy részletéről. (Forrás: Tanulságos Történetek Tárháza)
Mindenki megfogalmazhatta számára milyen tanulsága volt a történetnek. Emellett, ő hogyan oldotta volna meg. Meghatóan szép és komoly véleményeket fogalmaztak meg a foglalkozáson résztvevők.
A foglakozás vége előtt még mindenki elmondhatta, szerinte mire volt jó az edukáció.
Értő módon, kellő komolysággal és humorral dolgozták fel a témát.
Jó érzés volt hallani, ahogy a társas kapcsolatok életükben elfoglalt helyéről beszéltek. Ügyesen dolgoztak a témát alkotó feladatokban.
Készítette: Lőrincz Norbert, kollégiumi nevelőtanár
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
A Tükörjáték c. témakört választottuk. A gyerekek párban álltak két sorban. Az egyik sor volt a karmester, a másik sor, a tükörkép. Egymás mozdulatalait követték a gyerekek, majd cseréltek a szerepekkel. A karmesterek elmondása szerint az volt a nehézség, hogy olyan mozdulatokat találjanak ki, amit a tükérkép pontosan tud utánozni. Egy idő után egymásra hangolódtak, és élvezték a játékot. A „Szerethető vagyok” játéknál a csoportok ügyes posztereket készítettek.
November: A társas kapcsolatok ápolása
Novemberben a társas kapcsolatokról beszélgettünk. Felvázoltuk, hogy milyen típusú emberi kapcsolatok léteznek, beszélgettünk saját kapcsolatainkról, családról, barátokról és szerelmekről is.
A hónap dalát mindig meghallgatjuk, jó hangulatot hozott most is a foglalkozásunkba.
A novemberi családi naptár feladatait nagyon érdekesnek találtuk!
Az órát egy nagyon jó kis játékkal folytattuk, barátság fonalat alkottunk. Minden tanuló választhatott valakit az osztályból, és elmondta a tulajdonságait, miért őt választotta, és milyen kapcsolatban van vele.
A kreatív színezés most sem maradhatott el, ami szintén a barátságról szólt, mely a társas kapcsolatok közül a gyerekek életében az egyik legfontosabb, főleg iskolai közegben, ahol mindennapjaikat töltik.
Krafcsik Éva Gabriella gyógypedagógus
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Ebben a hónapban a társas kapcsolatokat vizsgálgattuk különböző játékok segítségével. Megfejtettük a batári kapcsolatok titkát és elkészítettük a „Barátsággépet”, melyben olyan fontos alkatrészek lettek beépítve, mint a megértés, humor, önzetlenség stb.
Hihetetlenül mély és őszinte gondolatokat osztottak meg egymással a gyerekek! Örülök, hogy részese lehettem!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Ebben a hónapban a társas kapcsolatokat vizsgálgattuk különböző játékok segítségével. Megfejtettük a batári kapcsolatok titkát és elkészítettük a „Barátsággépet”, melyben olyan fontos alkatrészek lettek beépítve, mint a megértés, humor, önzetlenség stb.
Hihetetlenül mély és őszinte gondolatokat osztottak meg egymással a gyerekek! Örülök, hogy részese lehettem!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Ebben a hónapban a társas kapcsolatokat vizsgálgattuk különböző játékok segítségével. Megfejtettük a batári kapcsolatok titkát és elkészítettük a „Barátsággépet”, melyben olyan fontos alkatrészek lettek beépítve, mint a megértés, humor, önzetlenség stb.
Hihetetlenül mély és őszinte gondolatokat osztottak meg egymással a gyerekek! Örülök, hogy részese lehettem!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Ebben a hónapban a társas kapcsolatokat vizsgálgattuk különböző játékok segítségével. Megfejtettük a batári kapcsolatok titkát és elkészítettük a „Barátsággépet”, melyben olyan fontos alkatrészek lettek beépítve, mint a megértés, humor, önzetlenség stb.
Hihetetlenül mély és őszinte gondolatokat osztottak meg egymással a gyerekek! Örülök, hogy részese lehettem!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Ebben a hónapban a társas kapcsolatokat vizsgálgattuk különböző játékok segítségével. Megfejtettük a batári kapcsolatok titkát és elkészítettük a „Barátsággépet”, melyben olyan fontos alkatrészek lettek beépítve, mint a megértés, humor, önzetlenség stb.
Hihetetlenül mély és őszinte gondolatokat osztottak meg egymással a gyerekek! Örülök, hogy részese lehettem!