Társas kapcsolatok a mindennapokban
Óvodás korban, 3 – tól 6 éves korig a gyermek társas kapcsolatai nagy fejlődésen megy keresztül. Éppen ezért tevékenységünk célja az volt, hogy felhívjuk a gyermekek figyelmét a társas kapcsolatok fontosságára. Ennek érdekében beszélgetést kezdeményeztünk a társas kapcsolatokról, valamint megosztottuk a gyerekekkel, hogy a kutatások szerint nem a kapcsolati hálónk mérete, hanem az azt alkotó kapcsolataink minősége számít. Azaz hogyan és milyen gyakran veszünk részt közös tevékenységekben a barátainkkal, megosztunk-e egymással mély gondolatokat és személyes érzéseket, valamint nyújtunk-e érzelmi-lelki támogatást barátainknak, csoporttársainknak vagy rokonainknak. A tevékenységet egy közös csaptépítő őszi sétával folytattuk, meglátogattuk a városi piacot, ahol kedvünkre gyönyörködhettünk a szebbnél szebb színes virágokban, valamint az ősz adta gyümölcsökben és zöldségekben.
A napunkat a hónap dalával zártuk, amire a gyerekek együtt táncoltak, különböző kézfogó formákat használva.
Társas kapcsolatok ápolása
A gyerekekkel miután beszélgettünk a társas kapcsolatok fontosságáról két gyakorlatot végeztünk el. A barátságklinikát és a körkérdéseket. Az utóbbi különösen tetszett, mert sokan beszélgettek egymással olyanok, akik a hétköznapokban, szünetekben nem szoktak.
A gyerekekkel miután beszélgettünk a társas kapcsolatok fontosságáról két gyakorlatot végeztünk el. A barátságklinikát és a körkérdéseket. Az utóbbi különösen tetszett, mert sokan beszélgettek egymással olyanok, akik a hétköznapokban, szünetekben nem szoktak.
A gyerekekkel miután beszélgettünk a társas kapcsolatok fontosságáról két gyakorlatot végeztünk el. A barátságklinikát és a körkérdéseket. Az utóbbi különösen tetszett, mert sokan beszélgettek egymással olyanok, akik a hétköznapokban, szünetekben nem szoktak.
A gyerekekkel miután beszélgettünk a társas kapcsolatok fontosságáról két gyakorlatot végeztünk el. A barátságklinikát és a körkérdéseket. Az utóbbi különösen tetszett, mert sokan beszélgettek egymással olyanok, akik a hétköznapokban, szünetekben nem szoktak.
A gyerekekkel miután beszélgettünk a társas kapcsolatok fontosságáról két gyakorlatot végeztünk el. A barátságklinikát és a körkérdéseket. Az utóbbi különösen tetszett, mert sokan beszélgettek egymással olyanok, akik a hétköznapokban, szünetekben nem szoktak.
A társas kapcsolatok, így az iskolai kapcsolatok és barátságok is jelentős szerepet játszanak minden gyermek életében. A feladatok közül az osztály közösen választotta ki, melyiket szeretnénk megvalósítani. Mivel nagyon szeretnek Lego-ból építeni, ezért nem volt kérdés számukra, hogy Barátságklinikát szeretnének építeni. Közben megbeszéltük, hogy milyen rendelőket képzelnek el bele és ott pontosan kiknek segítenének barátságokat kialakítani.