A farsangi időszak alkalmából a gyerekek megosztották egymással, hogy mit és miért választották az iskolai karneválra a maskarájukat. Elolvasták A szamuráj szerencséje c. japán mesét. Figyelemmel követték a szamuráj változásait, saját élményeikkel is gazdagították a beszélgetést. Végül elkészültek a szamurájok is.
Megküzdési stratégiák
Iskolán csatlakozott a Nemzeti Faültetés Napjához. Az iskola udvarán az önkormányzattal közösen két facsemetét ültettünk. A faültetés előtt rendbe tettük az udvart, összeszedtük a szemetet. Az alsósok meséket néztek és hallgattak a fákról. A felső tagozatos ok Kvíz feladatokat oldottak meg a fákkal kapcsolatosan. Faültetés közben közösen énekeltük az Ültess fát! és Kertész leszek című dalokat.
Boldogság programunk havi témàja az érzelmekkel való megküzdés.
Öröm, bánat,harag, kíváncsiság,düh, ìjedtség… Számtalan érzés kavarog a gyermekekben.
A foglalkozások alatt érzéseinkkel ismerkedtünk.
A megküzdési stratégiák témát dolgoztuk fel különböző technikák segítségével
Kapcsolódó légzőgyakorlat
Ebben a gyakorlatban a gyerekek összekapcsolódhatnak egy barátjukkal vagy valakivel akit szeretnek,azàltal,hogy hátukat egymásnak tàmasztva érezhetik egymás nyugodt légzését, támogató közelségét.
Törteli Szent István Király Általános Iskola
Farsangi időszak alkalmával beöltöztek a gyerekek jelmezekbe és a kedvenc hőseiket készítették el.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
Az iskolai életben is vannak olyan pillanatok, amelyek tele vannak feszültséggel. Hol érzem ezt a feszültséget? Lerajzoltuk a Mézikét és bejelöltük különböző színekkel örömünket és haragunkat is.
A megküzdés minden tevékenység és munka elvégzése során megjelenik az életünkben. Sokszor küzdünk meg egy játékért, egy ceruzáért, egy kifestőért, vagy bármiért, annak érdekében, hogy fejlődhessünk, előre juthassunk, változzon az esetleges rossz magatartásunk. Ahogy a mesében is megismerhették a gyerekek a Királylány gonoszságát, ők is észrevették, hogy csúnya viselkedést tanúsított élete során a körülötte élő emberekkel. De a végén minden jóra fordult, és mindenki boldog volt az új életével. Sokat tanulhattak belőle, és ennek tudatában ők elmondásuk szerint nem fognak így viselkedni a barátaikkal szemben.
Kortól függetlenül, valamennyien találkoztunk már nehéznek tűnő helyzettel, feladattal…Ebben a hónapban összegyűjtöttük azokat a feszültségoldó technikákat, ötleteket, melyek segítségével sokkal könnyebben szembe tudunk nézni a félelemmel, szorongással, stresszel. Kis időre “szuperhősökké” váltunk és összegyűjtöttük mindazokat a „szuperképességeket, szupererőket”, amivel szívesen rendelkeznénk. Felidéztünk számos relaxációs, nyugtató gyakorlatot és tanultunk újakat is.
Februári témánk a “Megküzdési stratégiák” voltak. Most is beszélgetéssel és a hónap dalával indítottuk a foglalkozásokat, melyek során számtalan jobbnál jobb ötletet gyűjtöttünk össze, amik segíthetnek a stressz leküzdésében: kirándulás, olvasás, zenehallgatás, relaxáció, mozgás, ölelés, csendes félrevonulás,rajzolás / alkotás…. Ebben a hónapban is folytattuk a relaxációs meséinket, rajzoltunk zenére és képzeletünk segítségével még “szuperhősként” is szembe szálltunk a bennünk lévő negatív érzésekkel.
Atkári Petőfi Sándor Általános Iskola
Az órát relaxációs gyakorlattal kezdtük. Sajnos, az utóbbi időben több konfliktus is történt. Kerestük a megoldást, hogyan segíthetünk egymásnak. Kerestük a módszereket, ötleteltünk, végül sok jó stratégiát találtuk, melyek segítségünkre lesznek. A továbbiakban alkalmazzuk ezeket. Az óra végén újra ellazultunk.