A foglalkozást a hónap dalával kezdtük, ami nagyon tetszett a gyerekeknek, végig mozogták a dalt. Majd megtanultuk a Pillangó ölelést, ami nagyon élvezetes volt és sokat nevettünk. Elmeséltem A türelmetlen nyusziról szóló mesét, majd beszélgettünk arról, hogy mikor vagyunk csalódottak vagy éppen vidámak. Nagyon javaslat született a Szorult helyzetben című játék megoldásaként. Az érzelmeket ábrázoló kirakóval zártuk a foglalkozást, mókás volt, ahogy eljátszottuk a különböző érzelmeket.
Megküzdési stratégiák
A foglalkozást a hónap dalával kezdtük, nagyon tetszett a nagyoknak és végig mozogták az zenét. Relaxációs játékokkal folytattuk. Majd arról beszélgettünk, hogy mit érzünk különböző helyzetekben. A szituációs játékok nagyon tetszettek a gyerekeknek. Sajnos nehéz számukra elképzelni, hogy mit érezhet a másik, így a Szorult helyzetben című játék során sok támogatást és segítséget igényeltek. Az érzelmeket kifejező kirakó nagyon tetszett nekik, ők is utánozták a képeket.
A heti témám az „Ép testben, ép lélek” volt. Nagyon fontos, hogy a lelkünk is egészséges legyen, ehhez fontos, hogy a gyermekek lelkében pozitív tulajdonságok legyenek Önmagukról. Ezen tulajdonságok erősítése volt a célom. A gyermekeket óvodai szinten bevontam a tevékenységbe, Bagdy Bella dalait összegyüjtöttem, mozgásos dalaival megmozgattam a gyerekeket. Minden kisgyermekenek ajándékoztam a foglalkozás végén egy nyakláncot, melyen a Boldogságprogram logója látható. Jobb veled a világ mottót hangoztatva.
A foglalkozást, a napimádás című relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd az ellazulni jaj, de jó című dallal folytattuk. Ezt a dalt, a hónap folyamán többször is meghallgattuk egyéb tanítási órák elején. A gyerekek egyik igen kedvelt dala lett.
Majd ezt követően érzelmeket kifejező arcokat, emberalakokat tekintettünk meg és beszélgettünk az érzelmekről. Ezután felolvastam Bezzeg Anna: Aranykulcs című meséjét olvastam fel, beszéltük meg. 1-1 rövid részletét el is játszottuk. Az órát a sárkány kiszínezésével zártuk le.
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Már ügyesen relaxálnak a gyerekek,
– Relaxáció: Örömászana ( Örömvár könyv 48. oldal) -Mese: Flóra farsangja (Örömvár könyv 44. oldal)
– Beszélgetés: Volt- e segítsége a főszereplőnek? -Mi segítette át a nehézségeken? -Mit jelent a küzdés,kúzdelem?
– Te féltél- e már valamitől? -Mondj olyan helyzetet, feladatot,amit meg kellett oldanod,de nem tudtad! -Mit tettél? – Zárókör: Milyen új dolgot szeretnél megtanulni? Mit tervezel ami hosszabb időt vesz igénybe,hogy megtanuld,elsajátitsd?
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
A hónap témáját az aktuális mese és zene mellett többféle játékkal dolgoztuk fel. Matematikai tapasztalatokat mélyítettük és ezekben a hetekben a síkidomokra fókuszáltunk. A „Milyen forma vagyok?” játék kezdetben okozott kisebb nehézséget, de a hónap jelszava (sikerülni fog”) tovább lendítette őket a kisebb kudarcokon.
A farsangi versenyjátékok is erősítették kitartásukat és a csapatok összetartóak voltak.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Februári témánk a megküzdés volt, beszélgettünk arról, hogy milyen nehéz, ha egy probléma, vagy akadály kerül elénk. A gyerekek elfogadják, hogy ezek is a mindennapjaink része, de ezzel a témával segíthetünk nekik ezekkel szembenézni, és sikeresen megküzdeni. a türelmetlen nyulacska mese után, mi is kisállatokká váltunk, és a mozgásukat utánozva, eljátszottuk a félős nyuszit, a házából kibújó csigát, a settenkedő rókát, a haragos kutyust, vidám lajhárt.
A megküzdési stratégiák témát Boldog Dóri, és kisöccse Vidám Vili hozták be a csoportba. A gyerekek már tudják, ha megszólal a szélharang, akkor valami új, és érdekes mesét, témát hoz nekünk Dóri. Most azt mesélte nekünk, hogy reggel, mikor megérkezett az óvodába, akkor nagy szomorúságára a legjobb barátja mással játszott, és ettől Dóri nagyon szomorú lett. Mivel ez a téma nagyon életszerű a Breki csoportban is, ezért a gyerekek tudtak azonosulni a problémával. Megbeszéltük, kinek milyen gondolata van erről, és, hogy mi lehetne a megoldás.
Mivel számunkra nehezen megy a relaxáció, ellazulás, így ezt e hónap dalával többször is gyakoroltuk. Sajnos, az a tapasztalatom, hogy a gyerekek nehezen tudják elengedni magukat, folytonos készenlétben vannak, semmiről sem szeretnének lemaradni,így nagyon nehéz a relaxálás, ellazulás. Ezt a gyakorlatot a továbbiakban is folytatjuk majd.
A türelmetlen nyulacska című mesét mesélte el Dóri, filc állatokkal, kiegészítőkkel. Nagyon élvezték a gyerekek, különösen, hogy éppen most tanultunk verset a hóvirágról, illetve a Nyúl és a tavaszi hó mesét is többször hallották az elmúlt időszakban. Szívesen azonosulnak az állatokkal, és a feltett kérdésekre is úgy válaszoltak, hogy visszatükröződött a figyelmes mesehallgatásuk.
A megküzdési stratégiák témát Boldog Dóri, és kisöccse Vidám Vili hozták be a csoportba. A gyerekek már tudják, ha megszólal a szélharang, akkor valami új, és érdekes mesét, témát hoz nekünk Dóri. Most azt mesélte nekünk, hogy reggel, mikor megérkezett az óvodába, akkor nagy szomorúságára a legjobb barátja mással játszott, és ettől Dóri nagyon szomorú lett. Mivel ez a téma nagyon életszerű a Breki csoportban is, ezért a gyerekek tudtak azonosulni a problémával. Megbeszéltük, kinek milyen gondolata van erről, és, hogy mi lehetne a megoldás.
Mivel számunkra nehezen megy a relaxáció, ellazulás, így ezt e hónap dalával többször is gyakoroltuk. Sajnos, az a tapasztalatom, hogy a gyerekek nehezen tudják elengedni magukat, folytonos készenlétben vannak, semmiről sem szeretnének lemaradni,így nagyon nehéz a relaxálás, ellazulás. Ezt a gyakorlatot a továbbiakban is folytatjuk majd.
A türelmetlen nyulacska című mesét mesélte el Dóri, filc állatokkal, kiegészítőkkel. Nagyon élvezték a gyerekek, különösen, hogy éppen most tanultunk verset a hóvirágról, illetve a Nyúl és a tavaszi hó mesét is többször hallották az elmúlt időszakban. Szívesen azonosulnak az állatokkal, és a feltett kérdésekre is úgy válaszoltak, hogy visszatükröződött a figyelmes mesehallgatásuk.