A témát a saját tapasztalatainkból kiindulva közelítettük meg: olyan mondatokat gyűjtöttünk, amelyek segítenek, vigaszt nyújtanak, ha nehézséggel találjuk szembe magunkat. Majd megismerkedtünk a szamár történetével, melynek tanulságát a tanulók maguk állapították meg, s vonták le a pozitív következtetést. Az óra második felében egy közös tablót készítettünk arról, hogy kinek milyen technikái vannak arra, hogy megnyugtassa magát vagy a környezetét. Közben megbeszéltük azt is, hogy téma szoros kapcsolatban áll az előző boldogságórákkal is: az optimizmussal, a társas kapcsolatokkal, a jó cselekedetek gyakorlásával. A feszültséget okozó indulatok, érzelmek kezelése nagyon nehéz feladat. Mivel azonban társas lények vagyunk, mindenkinek meg kell tanulni, hogy ne elemi erővel törjön ki belőlünk, hanem kontroll alatt tudjuk kezelni.
Megküzdési stratégiák
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
Havi foglalkozásunk bevezetéseként a héten megismerkedtek a gyerekek Bezzeg Andrea: Aranykulcs című meséjével. Megkérdeztük a gyerekeket hogy ha lenne nekik is egy Aranykulcs a birtokukban, ők mit csinálnának vele.
Beszélgettünk arról, hogy néha nehéz feladatokat kell megoldanunk, hogy célba érhessünk, hogy megvalósíthassuk elképzeléseinket.
Ezután ehhez kapcsolódóan megtartottuk hagyományos Farsangi mulatságunkat, ahol csapatokban versenyezve különböző ügyességi feladatokat kellett megoldaniuk a gyerekeknek, hogy ők lehessenek a feladatokban az elsők. A versenyt minden gyermek nagyon élvezte, jókat nevettünk, és vidám csatakiáltásokkal motiváltuk a csapatokat.
Lezárásként közösen táncoltunk, mozogtunk Bagdi Bella: Ellazulni, jaj, de jó című dalára, hiszen a sok izgalmas feladat teljesítése után valóban jól esett az ellazulás.
SIKERÜLT!
Török Enikő
A Rákóczi Ferenc Általános Iskola Kincsek csapatának mindig akadnak olyan céljai, amelyek megoldásában kitartónak kell lenni. Persze számtalan akadályt kell legyőzni azért, hogy a kitartó munkának eredménye legyen. Ilyen volt a 100 napos kihívás, melynek során minden gyereknek valamiből 100 darabot kellett gyűjtenie, vagy a 100-as számmal kapcsoltban kellett valamit kitalálnia. Számtalan egyedi megoldás született, mely azt bizonyítja, hogy ha nehézségek árán is, de kitartással és segítőkkel a legtöbb cél elérhető.
Foglalkozást kezdő relaxációnk a tüdőtakarítás volt, majd következett kedvenc dalunk az Ellazulni jaj de jó-amit imádnak a gyerekek, napi szinten használjuk.
A plüss elrejtős játékkal folytattuk, amit kiegészítettünk egy kis kincskereséssel, térkép alapján.
Mivel nagycsoportosaink vannak így nem okozott gondot az Aranykulcs mese végighallgatása és a mese feldolgozása, már nagyon szépen megfogalmazzák gondolataikat.A cápatámadás, jó kis kooperatív játék, amiben szintén nagyon ügyesek már.
Farsang napján játszottunk mindent, így a végén jelmezbemutatóval zártunk, ahol mindenki annak öltözött, amivé szeretett volna válni.
Jármi Papos Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Megküzdési stratégiák
Csoportban dolgozva megbeszélték a gyerekek, hogy mi az a 21 tevékenység, amitől boldognak érzik magukat. Utána összevetettük a csoportok lehetséges válaszait, és azt tapasztaltuk, hogy nagyon sok az átfedés. Sokakat boldoggá tesz a tanulás, a mozgás, a filmnézés lehetősége, de akadt olyan csapat is akiknek a csillagos ég nézése, vagy a felkelő nap gyönyörű látványa jelenti a boldogságot.
A második osztály februári alkotása az Állati állapotok címet kapta.
A februári boldogságórát elkészítette és feltöltötte: dr. Beleznayné Váradi Anett Eszter, segítője: Szalai Ivett
A februári Megküzdési stratégiák téma betegség miatt épphogy megvalósult, feltölteni már nem tudtam. Ugy nem baj, hogy most pótolom?
Az „Együtt az Á, O, U hangokban” relaxációs gyakorlattal kezdtük a ráhangolódást. Ezt fokoztuk az Ellazulni jaj de jó… dallal. Kedvenc játékukért küzdhettek a gyerekek, amelyet különböző módon lehetett megszerezni: asztal alá tettem melyet akadályjal zártam el, terítővel letakartam Az Aranykulcs c. mesével folytattuk, mely fordulataival, izgalmas cselekményével magával ragadta a gyerekek figyelmét. Ezután már könnyű volt kedvenc játékukat kiszabadítani, önálló ötleteléssel: mondókázás, éneklés, rajz készítés. A végén a munkafüzet 42. oldalán található sárkányt színezték ki.
A februári Megküzdési stratégiák téma betegség miatt épphogy megvalósult, feltölteni már nem tudtam. Ugy nem baj, hogy most pótolom?
Az „Együtt az Á, O, U hangokban” relaxációs gyakorlattal kezdtük a ráhangolódást. Ezt fokoztuk az Ellazulni jaj de jó… dallal. Kedvenc játékukért küzdhettek a gyerekek, amelyet különböző módon lehetett megszerezni: asztal alá tettem melyet akadályjal zártam el, terítővel letakartam Az Aranykulcs c. mesével folytattuk, mely fordulataival, izgalmas cselekményével magával ragadta a gyerekek figyelmét. Ezután már könnyű volt kedvenc játékukat kiszabadítani, önálló ötleteléssel: mondókázás, éneklés, rajz készítés. A végén a munkafüzet 42. oldalán található sárkányt színezték ki.
Ebben a hónapban a témánk a megkűzdési stratégiák volt.
A Meghallgattuk Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó című dalt.
Ezt követően az aranykulcs-című mesét elmeséltem, és közösen lerajzoltuk a mesében szereplőket.
Kérdéseket tettem fel a témával kapcsolatban.
Bp. I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Februárra tervezett boldogságóra máshogy alakult, mint a tervezett, de ez sosem baj. A megküzdési stratégiák témában egy nagyon aktuális tartalmas beszélgetés alakult ki, néhány diáknál egyre gyakoribbá váló rossz megoldás kapcsán. Többször előfordult, hogy nehéz helyzeteknél, dolgozatoknál egyszerűen nem jöttek iskolába. Végig vezettük, hogy ez miért nem jelent jó megoldást egy problémára, hogyan halmozódik tovább a megoldásra váró feladat. Miért nem jó, ha elmenekülünk egy-egy nehézség elől? Sok jó gondolat hangzott el megoldásként.