
Megküzdési stratégiák


Bolondos Péter ,,temetésén” tűzbe dobtuk és kikiabáltuk mindazt amitől szabadulni akartunk,minden olyan ,,rosszat” ,amelyet teherként cipeltünk…
Bocskai István református Általános Iskola
A szivárványunkban összeszedtünk mindent, ami segíthet a problémák megoldásában. Sok jó, és bevált ötletet gyűjtöttünk a szivárvány minden színében. 🙂
Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
Február-megküzdés témakör
A megküzdés témakörében egy szivárványt készítettünk, melynek színei a megküzdési stratégiák valamelyikét jelképezte a gyerekek számára. Átbeszéltük az eszközöket, lehetőségeket, amelyekkel ők maguk is megküzdhetnek egy előttük álló problémával szemben. Megnéztük, hogy egy-egy problémahelyzetben, melyet már ők maguk eddig megéltek, milyen külső segítséget kértek, vagy kérhettek volna. Milyen egyéni megoldási formát választottak a probléma megoldására. Milyen módon kívánják ezt a jövőben elkerülni. Hogyan tudnának másnak ebben segítséget nyújtani. Mi a jelentősége ebben az esetben az akaraterőnek, önbizalomnak, céltartásnak, kompromisszumkészségnek. Gyűjtöttünk mondatokat, mely másoknak segítséget vagy vigaszt nyújthat. Különböző helyzetek ismertetésével kerestünk megoldást, hogy helyzetet vagy érzelmi hozzáállást kell változtatni adott szituációban. Majd elkészítették a rajzaikat melyen egy-egy megküzdési szituációt ábrázoltak.
Úri Szent Imre Általános Iskola és AMI
1. A hatodik téma felvezetése
Játék csoportalakításhoz (5 csop.): kalapból cetlin kihúzni szavakat, majd csak mozgás alapján megtalálni a társaidat
– tüsszögés
– köhögés
– vakarózás
– mosolygás
– csuklás
A csoportok a teremben különböző helyekre ülnek le.
Feladat csoportmunkában:
Kód feltörése, rejtvény megfejtése: Megküzdési stratégiák
Mesehősök párosítása (jó és rossz)
Hogyan sikerült megküzdeniük a mesehősöknek az akadályokkal?
Neked mivel kellett már megküzdened?
2. Megküzdés mese bevezetése, Meseláda kinyitása, mese felolvasása belőle
Kérdések megbeszélése
3. Problémákról és megoldásukról való beszélgetés
Képek segítségével: veszekedés, fájdalom, betegség, rossz jegy, csúfolódás, nehéz tanulás, magány.
Mit mondhatnak a gyerekek a képen?
– Nem bírom megtanulni!
– Nagyon rosszul vagyok!
– Anya le fog szidni!
– Nem szeretem, ha csúfolnak!
4. Csoportokban problémák eljátszása
Minden csoport választ egy problémát, és eljátssza annak a megoldását (Activity). A többieknek ki kell találniuk a problémát.
5. Motivációs üzenetek írása közösen, majd rajz egy saját problémáról és annak megoldásáról
Pozitív gondolatok rossz napokra
Higgy magadban!
Soha ne add fel!
Sikerülni fog!
Gondolj arra, hogy egy szép helyen vagy!
Volt már rosszabb is!
Segíts valakinek!
6. Zenés relaxáció meghallgatása, elvégzése