A hetedik osztályosok drámapedagógia módszerével dolgozták fel a megküzdési stratégia témát. A témához választott mese: Benedek Elek: Az égig érő fa
A szerepek kiosztása után eljátszották a gyerekek a történetet, majd ezt követően megbeszélték ki hogyan érezte magát, mit tapasztalt.
Megküzdési stratégiák
Csemői Ladányi Mihály Általános Iskola NYÁRSAPÁTI TAGINTÉZMÉNYE
Az ötödik osztályosok A bátor szabólegényt című mesén keresztül dolgozták fel a megküzdési stratégiák témát.

Debreceni SZC Baross Gábor Középiskolája és Kollégiuma
Az órát A paraszt és a szamara című történet felolvasásával kezdtük, ami nagyon megérintette őket. Tetszett nekik az a megküzdési mód, ahogy a szamár megoldotta ezt a helyzetet. Élvezték a csoportokban történő sakálnyelv és zsiráfnyelv kommunikációt. A plakát elkészítése során közösen keresték az általuk hasznosnak tartott megküzdési módokhoz kapcsolódó képeket és az idézeteket.

Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
Sikeresen buzdítottuk egymást a továbblépéshez.
Elekes Vencel Általános Iskola
A gyerekekkel megbeszéltük, hogy életünk során lehetnek problémáink, nehézségeink, veszteségeink, de ilyenkor sem szabad elcsüggedni.Mindig van megoldás, bármikor gondunk van kérhetünk segítséget a közeli családtagoktól, barátoktól, ismerősöktől és a pszichológustól is.
A diákokkkal arról beszélgettünk, hogy melyek azok a helyzetek, amelyekről úgy érezhetjük, hogy erőnkön felül megpróbálnak minket, majd megküzdési stratégiákat kerestünk, társítottuk a helyzeteket a lehetséges stratégiákkal. Beszélgetés közben készült a vázlat.
Mindenért küzdeni kell. Ha a céljainkat el akarjuk érni, azért tenni is kell, fontos a kitartás, odafigyelés, koncentráció. 4. b Nagykállói Általános Iskola
ADDETUR Baptista Gimnázium, Szakgimnázium és Szakiskola
A gyerekekkel beszélgettünk olyan helyzetekről, amikor meg kellett küzdeniük valamivel. Elmesélték, hogy kinek hogyan sikerült rajta túljutnia.
Utána elmondtam neki a 2 féle megküzdési stratégiát, aminek alapján megpróbálták magukat besorolni valamelyik csoportba.
Végül egy képregényt készítettünk, aminek a fő célja a „főhős” morális és fizikai megküzdése a helyzettel.
A gyerekekkel először megbeszéltük, hogy mit is jelent az a szó, hogy félelem, ki mitől szokott, félni. Ezután tértünk át a fő témára, hogy milyen akadályt, félelmet küzdöttek eddig ők le, s ezt hogyan sikerült elérniük. Eleinte nehezen értették meg, mire gondoljanak, inkább a nagyobbak közül tudtak páran egy-egy példát mondani, de később a kisebbek is megértették a nagyok által a feladatot és ők is be tudtak kapcsolódni a beszélgetésbe. Készítettünk közösen egy nagy szivárványt, kiszínezték a gyerekek, majd én ráírtam az általuk mondott félelmek közül azokat, amik a legtöbbször hangzottak el, amit az óvodások közül már a legtöbben sikeresen leküzdöttek valahogyan.