Csapatban dolgoztunk és gondolkodtunk. Négy év alatt sok mindenen túljutottunk, megismertük egymás erősségeit, pozitívumait, jó csapattá értünk. Ezt szemléltettük a közösen megtervezett és elkészített Megküzdés-hegységünkön.

Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Csapatban dolgoztunk és gondolkodtunk. Négy év alatt sok mindenen túljutottunk, megismertük egymás erősségeit, pozitívumait, jó csapattá értünk. Ezt szemléltettük a közösen megtervezett és elkészített Megküzdés-hegységünkön.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
Boldogságóra programunk havi témája a Megküzdési Stratégiák volt. A foglalkozás előtti napokban megismerkedtünk Bezzeg Andrea: Aranykulcs című meséjével, ezáltal is ráhangolva a gyerekeket a foglalkozás témájára.
A mese meghallgatása, mondanivalójának megbeszélése után megkértük a gyerekeket, hogy hozzák el otthonról kedves plüss állatkájukat. A téma bevezetését Bagdi Bella: Ellazulni, jaj, de jó! című dalának meghallgatásával, majd egy beszélgetéssel kezdtük. A beszélgetés során kitértünk arra, hogy mit jelent a gyerekek számára a Megküzdés fogalma. Kiderült, hogy ez a fogalom nehezebben megfogható számukra, ezért rávezető kérdésekkel igyekeztünk közelebb vinni a megküzdés fogalmát. Ezután elővettük kis plüsseiket, melyeket egy gonosz boszorkány egy sötét barlangba vitt. Feladatok az lett, hogy szerezzék vissza kis kedvenceiket, ám ehhez egy a csoportszobában kialakított akadálypályán kellett végighaladniuk, melyet tornaszerek segítségével alakítottunk ki. Az akadályokat legyőzve mindenki kiszabadíthatta saját kedvencét a sötét barlangból.
A záró részben felelevenítettük, hogy az akadályok leküzdése során mi okozott nehézséget számukra, milyen érzést váltott ki belőlük a feladat végrehajtása. Legvégül pedig a megbeszélteknek megfelelően embersziluetten kellett különböző színekkel jelölniük az adott helyzetekben jelentkező érzelmeket.
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Minden gyerek elmondta, hogy milyen nehézséggel kellet már megküzdeniük. Közösen fogalmaztuk meg azokat a nehézségeket amit már mindenkinek át kellett élni. A megbeszélés alapján minden gyerek elkészítette a saját megküzdési hegyeit.
Februárban a megküzdési stratégiák lépcsőfokára léptünk. Sajnos ebben a hónapban kevesebb idő jutott a boldogságórákra. Az elmúlt hetekben a fő szerepet a bacilusok és vírusok vették át. Csoportunkban sok volt a hiányzó, beteg kisgyerek és felnőtt, különböző megbetegedésekkel küzdött mindenki. 🙂 Természetesen a megtartott órákon előkerültek a munkafüzet feladatai, rendszeresen végeztünk relaxációs gyakorlatokat. A mesehallgatás és Bagdi Bella dalai sem maradtak el. Az óvodások Bezzeg Andrea meséjéhez csodás rajzokat is készítettek.
Csoportunk vendége volt egy kisfiú édesapja, aki egy hosszadalmas betegségen esett át. Életének erről az időszakáról mesélt a gyerekeknek, akik érdeklődve figyelték az apa minden szavát. Egy másik apuka sporteredményeit osztotta meg velünk, hobbi szinten fut és biciklizik. Elmondta, hogy rendszeres edzés és kitartás által érte el sikereit.
Csoportunk egyik \\\”sztár focistája\\\”, 🙂 Bence pedig elmesélte, neki mennyi mindent kell megtennie azért, hogy kiválóan teljesítsen. Jázmin pedig ügyes tornász. Beszélt a többieknek arról, mennyi szabadidejét \\\”veszik el\\\” az edzések.
Összegeztük a hallottakat és megállapítottuk, hogy az álmainkért mindig küzdeni kell!
Diósgyőri Szent Ferenc Római Katolikus Általános Katolikus Iskola
Boldogságóra- Február
A februári téma a Megküzdési stratégia volt. Ráhangoló beszélgetéssel kezdtük az órát. A gyerekek elmesélték mi okoz számukra nehézséget az életben és az iskolában egyaránt. Egy probléma megfogalmazása utána különböző megoldásokat is kerestünk.
Ezután készítettük el az osztály „Megküzdési hegyét”, melyen ábrázoltuk az osztályunk központi nehézségeit. (Szeptembertől lettek felsősök, sok új tantárgy, tanár, új osztályfőnök). Majd egy fénymásolt táskát is kaptak (díszítették), s melyre egy egyéni problémáikat írták rá. Utána elhelyezték a „hegyen”, hol tartanak annak megoldásában.
Szabó Judit Ágnes, Kovácsné Várhegyi Mónika