A gyerekek rajzot készítettek, mely a megküzdésről szólt. A hegyek legyőzése a siker jelképe. A másodikosok könnyen vették az akadályokat, szerintük minden csak akarat kérdése.


Petőfi Sándor Általános Iskola
A gyerekek rajzot készítettek, mely a megküzdésről szólt. A hegyek legyőzése a siker jelképe. A másodikosok könnyen vették az akadályokat, szerintük minden csak akarat kérdése.

Petőfi Sándor Általános Iskola
Mese, mese, meskete… Adták tovább a mese fonalát az elsősök, amikor a nehézségek legyőzéséről már sokat beszéltek. Az ők meséjükben, a kutyus vezette a csapatot a győzelemre, pedig hatalmas hegyeken kellett átmenni, sok nehézség volt. Mint ahogy a mellékelt kép is mutatja, sokan próbáltak szerencsét. Mindannyian legyőzték az akadályokat, sikeresen megküzdöttek!


.Tasner Antal Általános Iskola
Ez volt talán a legnehezebb téma eddig. Tavaly videófilmet forgattunk és most a jóslattal próbálkoztunk meg. Még a fogalmazási ismereteink is nagyon kevéskék, de azért mindent beleadtunk. Az egész osztály írt jóslatot, de csak kettőt teszek itt közzé, ami a vállalható kategória 🙂


Az egyik órán mindenki átgondolta, mi volt a legutóbbi probléma, ami stresszt okozott neki. Megbeszéltük milyen megküzdési problémák léteznek, aki akarta elmondta, hogyan küzdött meg egy-egy stresszhelyzettel, mások tanácsot is adhattak egy hasonló estben mi tévő legyen. Beszéltünk a „sakálnyelv” és a ” zsiráfnyelv” különbségeiről is.
Egy másik alkalommal egy kört alkottunk, a kör közepére papírlapokat raktam, melyeken megküzdési módok szerepeltek. Mondtam néhány stresszhelyzetet, amire a megküzdési módok közül adták elő az ötleteket. A végére minden papírlapon állt valaki. 🙂
A kisvárdai Nyitnikék óvoda középső csoportos gyerekeivel azt tűztük ki célul hogy egymàs iránt az érzelmeinket tudjuk kimutatni. Szeretetünket odafigyelésünket empàtiánkat át tudjuk adni. Mérgünket dühünket haragunkat probaljuk szabályozni. Ezeket a negatív érzelmeket mozgásos játékokkal tereljük el.

Petőfi Sándor Általános Iskola
Először kiosztottam a gyerekeknek az általános feszültségmérő skálát, amin bejelölték, hogyan érzik magukat, majd meghallgattuk a hónap dalát. Ezután ismét megjelölték, hogy hogy érzik magukat. Majd beszélgettünk a megküzdésről, következett egy kis elmélet. Felolvastam nekik A szamár történetét, amit utána három csoportban dramatizáltak (1. csoport a történetet eljátszotta prózai formában; 2. csoport néma játékban, 3. csoport énekelve). Kitöltötték a stresszkezelési tesztet is. Majd utána beszélgettünk arról, milyen eszközökkel lehet kezelni a stresszes helyzeteket. Tippeket is adtam. Majd útravalónak elmondtam nekik a 21 tevékenység, amitől boldognak érzed magad és a Családtörténelem feladatokat. Nagyon tetszett a gyerekeknek az ötlet.
