Magyarpolányi Kerek Nap Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Művészeti Alapiskola



Az óra elejét relaxációval kezdtük. Felelevenítettük az előző hónap boldogságóráinak legjobb pillanatait és ezzel be is vezettem a hónap témáját. Miután tisztáztuk a címet, -mi a megküzdés és mi a stratégia- egy kivetített feladatsorról lépésről -lépésre jutottunk el oda, hogy őket gyerekeket milyen fájdalom, megpróbáltatások érhetik és azokat miként küzdhetik le. Elolvastuk a mesét, megbeszéltük. Elénekeltük a hónap dalát. Az órát meditációval zártuk.
A második órát relaxációval kezdtük. Felelevenítettük az előző órán elhangzottakat. A gyerekek véleménye az volt, hogy a jó barátokért, barátságért kell a legjobban megküzdeniük, ezért festették meg a Jó barátság hegyét. Mindenki magát is megrajzolta és a hegy azon részére tette, ahol épen tart ezen a hegyen felfelé. Az óra végét egy közösségfejlesztő játékkal zártuk, majd meditáltunk.

Az Aszalói Göőz József Általános Iskola felső tagozatos tanulószobai csoportja nagy örömmel készítette a vidám, színes Megküzdés-hegységet ábrázoló tablót. Nagyon sok pozitív ötletük volt a témával kapcsolatosan.

SARMASAGI 1 SZAMU SZAKKEPZO LICEUM
A III.A tanulói rajzoltak egy-egy hegyet, melyeknek tetején a megküzdés után,együtt voltak és fogják egymás kezét.Elmondásuk szerint sokat küzdöttek azért, hogy közösen tudjanak csapatban dolgozni, s úgy érzi sikerült nekik, ezt én is így látom hiszen szabadidejükben, szünetekben tudnak közösen együtt játszani vita nélkül.

Sokak kedvenc filmjének egyik ellentmondásos személyiségével foglalkoztunk. Han solo kapitányt választottuk, akinek készítettünk egy jóslást. Másik szereplőnk kötelező olvasmányunk címszereplője: A sötétben látó tündér. Ő sokkal jobban megfelelt a boldogságóra jellegéhez.

Mezőpetri Napközi Programú Óvoda
Ebben a hónapban arra törekedtünk, hogy megértsék a gyerekek, hogy a céljaik eléréséhez különböző megküzdési stratégiákat kell elsajátítsanak. A relaxációs gyakorlat után, meghallgatták a hónap meséjét, majd megbeszéltük, hogy az ő életükben milyen nehézségekkel kellett már szembenézniük és hogyan oldódott meg. A mese meghallgatása után a gyerekek különböző érzéseket kellett megjelenítsenek, majd a tevékenység lezárásaként az Ellazulni, jaj de jő dalt hallgatva játszottunk egy mozgásos játékot.

Rado Tibor Általános Iskola és EGYMI Győr
Kisebb korunkban szájtátva hallgattuk a meséket, amelyben a hősök mindig leküzdötték az akadályokat. Végül elérték céljaikat, elnyerték a királyságot, a lány kezét. Már ott megtanultuk, hogy nem adjuk fel a harcot! A sportban is jeleskedünk, ott is meg kell küzdeni a győzelemért. Vannak azért köztünk lustábbak is, akik inkább heverésznek, de nem tesznek meg semmit azért, amit el akarnak érni. Ők egy kicsit csendesebbek voltak ebben a hónapban. Reméljük, hatással volt rájuk a sok beszélgetés.

Radó Tibor Általános Iskola és EGYMI
A céljainkért meg kell küzdeni, nem csak úgy ölünkbe hullik a jó. Ezt megtanultuk a saját kárunkon is, amikor elhanyagoljuk a tanulást és rosszul írunk meg egy-két dolgozatot. Megrajzoltuk a legközelebbi céljainkat és összeszedtük, miként valósíthatjuk meg őket.
Megküzdési stratégiák- 2018. február. MESÉK
I. A Csizmáskandúr legszebb pillanata az volt, amikor ellopta az arany tojást tojó libát. A legrosszabb pillanata pedig az , amikor mindenki cserben hagyta, Tojás is , a legjobb barátja, börtönbe juttatta őt. A legnagyobb veszély az életében az volt , amikor az egész spanyol rendőrség őt üldözte,és még bandita barátai is ellene szegültek. Egy tejivóban megismert szerelmére számíthatott, aki elárulta őt, de a végén ráébred, hogy szereti a kandút és megmenti őt. Ezenkívül gyermekkori nevelőjére számíthat.
A szerelmével egymásra találnak, és sok kismacskával gazdagodnak, együtt élnek tovább boldog családként.
II. Shrek
Legrosszabb pillanat: a falu kitagadja őt, nem fogadják el, mert ogre, nincs senkije
Legjobb pillanat: beleszeret Fionába és boldog lesz, mert más is szereti, elfogadja, mint ogre
Sorsa: elfogadtatni magát másokkal,ez sikerül is. Lesz egy megértő szerelme és barátai is.
Veszélyei: Farkvad nagyúr, sárkány
Segítői: Szamár és Fiona
III.
Zsófi egy gimnáziumban végzett 20 éves lány, aki már kislény kora óta szeretett volna saját iskolát indítani Afrikában és szegény gyerekeken segíteni.
Ez 23 éves korára sikerült és elindította iskoláját egy afrikai városban, mellette segítette az ottani anyukákat. egyik nap, amikor mert az iskolába, látta, hogy hogy az egyik tanítványát lelőtték. Azonnal megpróbálta, de nem sikerült segíteni rajta. Ezt nagyon nehezen tudta feldolgozni, de számíthatott egyetlen barátnőjére. Volt egy időszak, amikor azt gondolta, abba hagyja az egészet, de barátnőjének hála,folytatta tovább és már több, mint húsz iskolát indított és nagyon sok kisgyereknek tett szebbé az életét.
