A megküzdési stratégiák hónapjában a gimnazista csoportunkkal az órát beszélgetéssel kezdtük, majd egy szituációba kellett magukat elképzelni és kiscsoportokban megbeszélni, hogyan reagálnának az adott helyzetben. Nehezítésképpen 2 csoportnak sakál-nyelven kellett reagálni, 2 csoportnak zsiráf-nyelven (természetesen előtte megbeszéltük, hogy mi az a sakál és zsiráf nyelv). Ezután az egyik csoport el is játszotta a szituációt (zseniális volt). Majd az óra végén közösen megbeszéltük, kiértékeltük a feladatot.
Megküzdési stratégiák

Márai Sándor Magyar Tanítási Nyelvű Gimnázium és Alapiskola
A megküzdési stratégiák hónapjában a düh és harag érzésekről beszélgettünk a gyerekekkel: mikor szoktak dühöt vagy haragot érezni, ilyenkor milyen testi tüneteik vannak, hogyan próbálják meg kezelni ezeket az érzéseket ill. mit csinálnak ilyenkor a legszívesebben. A beszélgetés közben mindenki kapott egy papírt egy emberalakkal, melyen megjeleníthették mindazt amiről beszélgettünk.

Kunszentmártoni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Minden tanulónak volt már olyan helyzete, amikor a megoldás nem jött könnyen. Először nehezen nyíltak meg a gyerekek de miután meghallgatták néhány társukat, eszükbe jutottak olyan emlékek is melyek óvódás korukban történtek.
A gyerekek nagy lelkesedéssel küzdöttek meg az akadály pályával, hogy kiszabadítsák a hétfejű sárkány fogságából a kedvenc állataikat.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Szandaszőlősi Ált. Isk és AMI
1.a
Domoszlói III. András Általános Iskola
Megküzdöttünk! A tanító néni és sok tanulónk volt beteg ebben a hónapban. Először tehát a „betegséghegy” ellen küzdöttünk meg. Sikerrel! 🙂 Minden életszinten, minden évfolyamon sok megküzdésre váró feladat vár ránk. Az egyik legnehezebb hegyre talán egy első osztályos kisdiák mászik fel. Sok-sok dolog az, amivel meg kell küzdeniük. De szeretettel, egymásra odafigyeléssel feljutunk a hegy tetejére. Köszönöm, hogy ebben segítetek nekünk! 🙂