
Megküzdési stratégiák


Konyári Óvoda
Napocska csoport
A foglalkozás célja: A megküzdési stratégiák megismerésével, gyakorlásával a gyerekek boldogabb légkörben nevelkedjenek, pozitív energiát kapjanak.
A foglalkozás feladata: A megküzdési stratégiák gyakorlása játékos módszerekkel, szociláis érzelmek, kapcsolatok erősítése, fejlesztése.
A mesék varázslatos világa mutatta meg a gyerekeknek hogyan kell megküzdeni a célok eléréséért. A mese után megbeszéltük a megküzdési módokat. a meseélmény feldolgozását segítette a színezés, vágás, ragasztás. A vizuális technikák alkalmazása közben többször előjöttek a mese hatására kialakult pozitív érzések. „Megküzdési stratégiák ” téma feldolgozása megnyugtatóan hatott a gyerekekre, nagy öröm volt számukra, hogy közösen meg tudtuk találni azokat a módszereket, amivel minden nehézséget le tudunk győzni, ha akarunk.

Elsőként relaxáxiós-bemelegítős gyakorlatokat végeztünk , egy kört alkotva közösen. Azután meghallgattuk a hónap dalát. Beszélgetést indítottunk el. Kérdés: Milyen problémád volt mostanában és azt hogyan sikerült megoldanod?
Készítettünk egy szivárványt,amelyet a tantermi ajtóra helyeztünk el. A gyerekek egy kis felhő alakú lapra lerajzolták, hogy milyen problémájuk volt és azt is, hogy azt hogyan sikerült megoldaniuk.
A foglalkozás végén felragasztottuk az elkészült munkákat a szivárványra.
Jó hangulatban telt az óra:-)

SZEMBENÉZTÜNK A KIHÍVÁSOKKAL
A foglalkozást relaxációval kezdtük, amit nagyon szívesen végeznek a gyerekek.
Megtanultuk a hónap dalát, a mozdulatokat pedig közösen találtuk ki hozzá úgy, hogy mindenki el tudja végezni.
Az aranykulcs című mesét nagy érdeklődéssel hallgatták, a mese zárásaként pedig sokat beszélgettünk. Azt gondolom, hogy a kérdésekre adott válaszok alapján egyre többet tudunk meg egymásról és amit nagyon fontosnak tartok, hogy mennyire kíváncsiak egymás álmaira, félelmeire, ahogyan szinte segíteni próbálnak társaiknak egy-egy jó ötlettel.
A hajótörés és a cápatámadás játékok annyira tetszettek nekik, hogy azóta minden nap kérik, hogy játsszuk újra. Itt is jó volt látni, hogy mennyire figyeltek egymásra, vigyáztak a társukra, senkit nem hagytak magára.
Farsangi bált is szerveztünk az óvodában, ahol találkozhattunk kis hősökkel. Beszélgettünk róla, hogy miért is nevezzük őket így.
Úgy érzem, hogy remekül boldogultunk a szorult helyzetekben.




Báthory István Általános Iskola
Az alsó tagozatos gyerekek sok akadállyal szembesülnek a mindennapokban. Ezeket a nehézségeket sokkal könnyebben lekűzdhetik, ha vannak szabályaik, amelyek támaszt adhatnak. A legjobb,ha ezeket a szabályokat együtt, közösen alkotják meg a csoport számára, hiszen így sokkal inkább a magukénak érzik ezeket.

A februári hónap témaköre a megküzdési stratégiák voltak. A téma feldolgozását beszélgetéssel kezdtük. Megbeszéltük mit is rejt magába a megküzdés és milyen tulajdonságok szükségesek ahhoz, hogy sikeresen el tudjuk érni céljainkat.
A munkafüzet képeinek segítségével a pozitív és negatív érzelmekről ejtettünk szót. Megvitattuk, hogy milyen technikákat vethetünk be a negatív érzelmek leküzdése céljából.
Az Aranykulcs meséje után beszélgettünk a tanulók álmairól, vágyairól és a megvalósulásukhoz vezető útról, küzdelmekről; majd a meséhez kapcsolódó képet színeztük ki.
Az óra hátralévő részében játékos feladatokat végeztünk: együtt, közös erővel magas tornyot építettünk, majd hajótöröttként egymásba kapaszkodva küzdöttünk a túlélésért.
Friedrich-Mészáros Erika – osztályfőnök