Egy apró mozzanat…
Egy kis meditáció után mindenki végiggondolta, hogy mi az a problémája, amivel nap mint nap meg kel küzdenie. Az önként vállalkozó kiment a teremből, majd bejött a közben megalakult „vének tanácsához”, és elmondta, hogy neki mivel kell megküzdenie. Majd a „bölcsek” közül megszólított valakit, hogy mondja meg, mit tenne a helyében, vagy mit ajánl, hogyan küzdené le.
Egy kis feszültségoldásként megnéztük a Harry Potter filmből azt a részletet, amikor a tanoncok azt tanulják meg, hogyan győzzék le félelmük.
Megküzdési stratégiák


Debreceni Lorántffy Zsuzsanna Általános Iskola
A cél felé vezető úton sok akadályba ütközünk, amelyeket le kell győzni. Próbákat kell kiállnunk, a sikerért meg kell küzdeni. Legtöbb nehézséget a nyelvtan, a környezetismeret tanulása és a felmérések okoztak, ezenkívül a konfliktusok, a harag, a lustaság, a halogatás jelentett problémát, de nem volt egyszerű a szereplésekre való készülés sem
Mindezek megmászásához, leküzdéséhez sok segítséget kaphatnak a barátoktól, családtagoktól, tanítóktól és a pozitív megerősítésektől.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Megtapasztaltuk, hogy ha bíztatnak bennünket, vagy mi magunkat, akkor sikeresebben tudunk megbírkózni az előttünk álló feladatokkal.
10-es Számú Általános Iskola Szatmárnémeti
„Senki sem mondta, hogy nem lesznek kihívásaink, akadályaink, problémáink. A trükk a „hogyan”-ban van, hogy te ezeket hogyan kezeled: akadálynak, problémának vagy megoldandó feladatnak.”
Amiként viselkedünk, és ahogyan gondolkodunk, az nagymértékben összefügg azzal, hogy végül mennyire leszünk boldogok (pozitív gondolkodás, empátia, csapatmunka, erőforrások/erősségek keresése).
A februári hónap témája a megküzdés volt. A gyerekekkel átbeszéltük a megküzdés, mint fogalom elméleti hátterét. Nagyon jó példákat hoztak a mindennapokból, az iskolai életre vonatkozóan. Vannak, akik a félelmeikkel, a tanulással, egymással élnek meg harcokat. Egy szivárványt készítettünk, tele lufikkal. Az ötletet a Fel című animációs film adta, melyből megnéztünk egy részletet a témára vonatkozóan. A gyerekek ötlete alapján a lufikra a csoport fotója került, ezzel szimbolizáltuk, hogy az osztályunk különböző egyéniségei is nap, mint nap „küzdünk” egymással, mégis elfogadjuk és szeretjük egymást. A stratégiánkon folyamatosan dolgoztunk, fejlesztettük.
Kápolnásnyéki Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A témánál a legfontosabbnak azt tartjuk, hogy a megfelelő kapcsolati háló feltérképezésével (gondolatháló készítése, alternatív lehetőségek post-iten való felsorolása…) a gyermekek átláthassák, hogy iskolai, családi, magánéleti konfliktushelyzetben kihez, milyen mélységben fordulhatnak segítségért. Merjenek segítséget kérni, ha úgy érzik, egyedül nem tudnak megküzdeni egy helyzettel.