Az osztály elkészítette „Szuperhős tablóját”. A kedvenc hősök példát mutatnak megküzdésből és megoldják a nehézségeket.

Az osztály elkészítette „Szuperhős tablóját”. A kedvenc hősök példát mutatnak megküzdésből és megoldják a nehézségeket.
Kicsik vagyunk de ügyesen „megküzdöttünk” ezzel a feladattal is:)
Nagy élvezet volt a gyerekek számára kedvenc játékaik kiszabadítása a különféle feladatok elvégzése. Meglepte őket, hogy mik történhetnek, ha nem figyelnek, kicsit meg is ijedtek, hogy végleg elveszítették kedvenc játékaikat, de a lehetőség, hogy van megoldás megnyugtatta őket és megnyugodtak. Átélhették azt a helyzetet, amikor felelősséget kell vállalni a tetteinkért és a megoldásra kell törekedni. A mese is sokat segített abban, hogy meglássák van megoldás, csak keresni kell! A zene, a dalok meghallgatása, éneklése nyugalmat, szeretetteli légkört teremt a csoport számára. A legélvezetesebb a nagy szivárvány elkészítése volt, melyet elhelyeztünk a Boldogságvárunk fölött, hogy emlékeztessen bennünket arra, hogy a vihar után kisüt a nap és újra lesz reménységünk és boldogságunk!
A könyvben található Aranykulcs című mese felolvasása után megbeszéltük, összefoglaltuk a mese mondanivalóját, tartalmát. Beszélgettünk arról, hogy mit teszünk ha problémák és kudarcok érnek bennünket. Elkészítettük a munkafüzet 39. oldalán található feladatokat. Az óra végén meghallgattuk a hónap dalát, majd kört alakítva táncoltunk.
Nehéz feladatnak bizonyult. Bár stresszhelyzetekkel naponta találkozunk,a megküzdés ezzel szemben nagyon nehéz feladat. Amikor feltettem a kérdést,hogyan nézzünk szembe a stresszel mindenki gondolkozott és percekig csend volt.
Stresszhelyzeteket találtunk ki és ezeknek a megoldási lehetőségeit gyakoroltuk.
Egy végzős óvodapedagógus hallgató, aki 8 hetes szakmai gyakorlatát tölti a csoportunkban, jelen van az óvodai életünkben. Bekapcsolódott ő is a boldogság programunkba. Együtt valósítottuk meg a hónap feladatait. A tabló készítés során a hősök megbeszélése közben minden gyermek mesehősöket sorolt fel. Elmondták a jó tulajdonságokat és azt, hogy szerintük mitől váltak hősökké. A szülők is kaptak feladatot, hősökről kellett képeket keresni. Valamennyien történelmi személyiség képeit küldték be.
Megtartottuk a farsangot, melyen részt vettek a szülők is. Bagdi Bella dalai nagy sikert arattak. Különösen népszerű volt a „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek…” dal.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A relaxációs gyakorlatokat követően beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy mikor voltak nehéz helyzetben, és milyen módszereket alkalmaztak a sikeres kezelésére, azáltal, hogy egyre ügyesebben tudjanak átjutni ezeken a nehéz időszakokon. Ezután megfigyeltük A bugyelláris, a pipa meg a süveg c. mesében, hogy a mesehősökre is igaz, hogy egyszer fent, majd lent vannak. Összegyűjtöttük a főszereplő Bálint hullámvölgyeit és hullámhegyeit, és megfigyeltük, hogy ezek hogyan változtattak a sorsán. A gyerekek ezután feladatlapon dolgoztak ( A csodálatos segítők, Egyedül nem megy c. keresztrejtvény, Indulathőmérő, Hogy is van ez?). Majd közösen készítettünk egy plakátot, melyen feltüntettük a nehézségeinket, megküzdéseinket. Közben szólt az Ellazulni jaj, de jó! c. Bagdi Bella dal is. Az órát Nehezített gimnasztikával és meditációs gyakorlatokkal zártuk.