Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Furtai ÁMK Bakonszegi Zöldliget Óvoda
A gyerekekkel sokat beszélgettünk erről a témáról. Több játékot végig játszottunk, melyben megküzdöttek és a kihívásokat teljesítették. Közösen megállapították, hogy a cápatámadás játék volt a kedvencük. Légzőgyakorlatokkal bevezettük a tevékenységet, majd meghallgattuk cd-ről a zenét, mely alatt sikerült ellazulnunk. Sikeresen beleéltük magunkat a királylány és a sárkány szerepébe a mese meghallgatása és megbeszélése alatt.
PAPI KÖLCSEY FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ARANYOSAPÁTI TAGINTÉZMÉNYE
Alsós gyerekek testi problémái s annak megoldási lehetőségei.
A „megküzdési stratégiák” Boldogságóránkat újból relaxációkkal kezdtük. A hónap dalára relaxáltunk. A toronyépítés közben megbeszéltük, hogyan viselkedünk, mit csinálhatunk ha nem sikerül valami, ha feszültek, vagy mérgesek vagyunk. A hónap meséje újból nagyon tanulságos volt, és közösen megépítettük a varázslabirintust, amelyen kivezethettük a varázslabdánkat is. Igazi kihívást jelentett a bátorságpróba, ahol PÓK néni utasításait követve, együttes erővel, játékos feladatokon keresztül szereztük vissza az „elveszett játékainkat”. A pozitív hangulat tovább fokozódott a „hajótöréses” játékkal, ahol mindenki fent tudott maradni a csónakon, átvészelve a cápatámadásokat! A „nyugalom” percekben lerajzoltuk azt, hogy ki vigasztal meg ha szomorúak vagyunk és hogy hol érezzük magunkat biztonságban.
Vaskút-Bátmonostor Német Nemzetiségi óvoda
Miután megbeszéltük,hogy kihez fordulunk, ha rossz kedvünk van vagy bánatosak vagyunk, eljátszottuk a cápatámadás című játékot a tornateremben.
Ezt követően a hónap zenéjére lazultunk el a szőnyegen fekve.
Győri Nádorvárosi Énelk Zenei Általános Iskola
A gyerekek saját gondjaikat és azok megoldásait vették leltárba.
Gyermeklánc Óvoda és Bölcsőde, Család- és Gyermekjóléti Központ
Csoportunk levelet kapott a \”Játékgyűjtő\” fekete boszorkánytól, amiben leírta, hogy a csoport plüss játékait elvitte, mert előző nap nagyon hangosak voltak a gyerekek.(előző nap este a daduskanéni elrejtette őket). A játékok visszaszerzésének egy módja van, ha mindenki a \”hétpróbás\” akadálypályán sikeresen végig jut. A feladatok teljesítéséhez nagy izgalommal fogtak a gyerekek. Buzdították, segítették egymást. Mindenki kétszer végighaladt a pályán, hogy biztos visszakapjuk a játékokat. Szerencsére mire visszamentünk a csoportba, minden játék visszakerült a helyére.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A februári téma nagyon sok feladatot ad, de kevesebb a fényképezhető feladat. ☹
Így inkább írok.
Első órán rajzot készítettünk arról, hol érzi a feszültséget, és beszélgettünk milyen az a feszültség amit érez. Mikor jelentkezik. Mi történik ilyenkor? Mit tud tenni? Sok-sok öszinte megnyilatkozás volt az osztályban.
A feszültség oldására többször használtuk már a progresszív relaxáció módszerét, hát most is végig csináltuk, különös figyelemmel az általuk is említett feszültségpontokra.
Hogy nevetés is legyen az órán, hisz egy izgő-mozgó csapat, egy kis csukott szemmel végzett gimnasztika következett. Nagyon élvezték!
Az óra vége egy hatalmas csoportos ölelés volt! Óriási energiával, szeretettel, megnyugvással, mosollyal!
Következő órán a mesét dolgoztuk fel. A bugyelláris, a pipa, meg a süveg; Jó volt megtapasztalnom a gyerekek érzékét a jó cselekedetekre, ahogy párhuzamot tudnak állítani a mese és a hétköznapok között. Némelyikük csodálatos érzékkel magyarázta társainak a szavak jelentését, segítőkészségük, egymással szembeni empátiájuk fantasztikusan fejlődik.
Beszélgettünk a csodálatos hétköznapi segítőinkről, és arról, hogy egyedül nem megy, jobb segítséget kérni.
-de ez nem mindig könnyű
-hogyan kérek segítséget
-kitől, milyen szituációban kérjek segítséget
-hogy köszönöm meg a segítséget.
Sőt, technika órán ahogy időt találok rá, tervezem, bugyellárist készítünk 😊 ez a szó nagyon érdekes volt számukra!
A mai nap pedig labirintussal fogunk dolgozni.
Minden problémának van megoldása!
A megoldás lehet különböző, lehet azonos. A megoldásra fordított idő mindenkinél más, de a kitartás eredményt hoz.
Ki mikor, hogy ért el eredményt?
Mit jelent a kitartás?
Hogy lehetek kitartó?
Hol, mikor van szükség kitartásra?
Hogyan segítek- segíthetek, másnak a kitartásban? segítő szavak, baráti kapcsolatok, empátia, jó cselekedet,
Ki segíthet neked a kitartó küzdelemben?- hála
Megerősítő mondatok gyűjtése, egy takarék- persely ahol segítséget találsz!
És ez a hónap még annyi lehetőséget tartogat 😊
A festés története annyi, hogy most környezet órán az emberi test a téma így beszéltünk az érzékszervekről és azok hiányáról. Hogy él aki nem lát nem hall. Hogyan tudunk segíteni, hogy beszélhetünk egy sikettel, hogy segítsünk annak aki fehér bottal jár….
Kiben bízok meg, hogy ha nem látok vezessen. Milyen segíteni és milyen segítséggel lenni.
Aztán kipróbáltuk a kéz nélkül festést. Láttak képeket amik így készültek, megbeszéltük, hogy ez sok sok próbálkozás eredménye…. és belevágtunk. 😊
Nagy élmény volt szerintem mindenkinek. Utána megbeszéltük milyen lehet kéz nélkül,…. hogy élték meg a festést.
És hálát adtunk a kezeinkért, a fülünkért, a látásunkért……
Milyen magától értetődő, hogy ezek vannak. Milyen jó, hogy vannak!
És ezt most már ők is látják.
A Kurca-parti Óvoda Szivárvány nagycsoportjában sokat beszélgetünk az egymás iránti toleráns viselkedésről, a befogadás, elfogadás napi szinten van jelen a gyerekek mindennapjaiban. Több drámajátékon, helyzetgyakorlaton keresztül igyekeztünk megtapasztaltatni, hogy a kirekesztettség, a bántás, csúfolódás milyen rossz érzés lehet, milyen fontos, hogy kifejezzük, mások számára is érthetővé tegyük érzéseinket. Mindenkinek más megoldási stratégia kifejlesztésére van szüksége a sikeres beilleszkedéshez, a közösségben való alkalmazkodáshoz. A könyvben ajánlott tevékenységeken és játékokon kívül ellátogattunk a szomszédos Gondozási Központba, ahol az idősek fonállal kapcsolatos tevékenységeit /felfejtés, gombolyítás, kötés, horgolás/ figyelhettük meg. Cserében megmutattuk, hogy milyen ügyesen szövünk, fonunk, körmöcskézünk, a tőlük kapott fonalakat hogyan használjuk fel. A program mindkét fél nagy megelégedésére szolgált, értelmet, lendületet adott ezen tevékenységek folytatásához, a további együttműködéshez. Csoportunkban kedveltek ezek a tevékenységek. A gyerekek kitartóan alkalmazzák a tanult technikákat, kreatív alkotásokat létrehozva. A farsangon lehetőségünk nyílt jelmezekben „más bőrébe bújni”, kis időre mesehőssé válni. Beszélgetéseink során mindenkinek nyilvánvalóvá vált, hogy kinek milyen tevékenységek jelentik a feloldást, ellazulást, mitől érezzük jobban magunkat egy feszült helyzetben. A leghatékonyabb megoldás a gyerekek szerint az ölelés. Ezt a munkafüzet feladatlapjának színezésével is megerősítettük. Örömmel játszottuk el Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó című dalát többször is, rajta keresztül gyakorolva a megfeszítem-elengedem feszültségoldó technikát.