
Megküzdési stratégiák


Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A relaxációs gyakorlatokat követően beszélgettünk a gyerekekről arról, hogy mikor voltak nehéz helyzetben, és milyen módszereket alkalmaztak a sikeres kezelésére, azáltal, hogy egyre ügyesebben tudjanak átjutni ezeken a nehéz időszakokon. Ezután megfigyeltük A bugyelláris, a pipa meg a süveg c. mesében, hogy a mesehősökre is igaz, hogy egyszer fent, majd lent vannak. Összegyűjtöttük a főszereplő Bálint hullámvölgyeit és hullámhegyeit, és megfigyeltük, hogy ezek hogyan változtattak a sorsán. A gyerekek ezután feladatlapon dolgoztak ( A csodálatos segítők, Egyedül nem megy c. keresztrejtvény, Indulathőmérő, Hogy is van ez?). Majd közösen készítettünk egy plakátot, melyen feltüntettük a nehézségeinket, megküzdéseinket. Közben szólt az Ellazulni jaj, de jó! c. Bagdi Bella dal is. Az órát Nehezített gimnasztikával és meditációs gyakorlatokkal zártuk.
Kodolányi János Német Nemzetiségi Általános Iskola és AMI
Kezdésként értelmeztük a megküzdés szó fogalmát. A gyerekek elmondták, hogy történt már velük olyan, hogy fájdalom, bánat érte őket. Elmondásuk szerint a szüleik és a barátaik segítettek a problémák megoldásában. Megbeszéltük, hol érezhetünk feszültséget. Mindenki elkészítette saját indulathőmérőjét, és összegyűjtötte, számára mi a legjobb módszer, mely segít a megnyugodásban. Az osztály falára kitűztük a megküzdés szivárványát. Végül hősökről, példaképekről gyűjtöttek a gyerekek képeket, így elkészült a tabló.
Furtai ÁMK Bakonszegi Zöldliget Óvoda
A gyerekekkel sokat beszélgettünk erről a témáról. Több játékot végig játszottunk, melyben megküzdöttek és a kihívásokat teljesítették. Közösen megállapították, hogy a cápatámadás játék volt a kedvencük. Légzőgyakorlatokkal bevezettük a tevékenységet, majd meghallgattuk cd-ről a zenét, mely alatt sikerült ellazulnunk. Sikeresen beleéltük magunkat a királylány és a sárkány szerepébe a mese meghallgatása és megbeszélése alatt.
PAPI KÖLCSEY FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ARANYOSAPÁTI TAGINTÉZMÉNYE
Alsós gyerekek testi problémái s annak megoldási lehetőségei.
A „megküzdési stratégiák” Boldogságóránkat újból relaxációkkal kezdtük. A hónap dalára relaxáltunk. A toronyépítés közben megbeszéltük, hogyan viselkedünk, mit csinálhatunk ha nem sikerül valami, ha feszültek, vagy mérgesek vagyunk. A hónap meséje újból nagyon tanulságos volt, és közösen megépítettük a varázslabirintust, amelyen kivezethettük a varázslabdánkat is. Igazi kihívást jelentett a bátorságpróba, ahol PÓK néni utasításait követve, együttes erővel, játékos feladatokon keresztül szereztük vissza az „elveszett játékainkat”. A pozitív hangulat tovább fokozódott a „hajótöréses” játékkal, ahol mindenki fent tudott maradni a csónakon, átvészelve a cápatámadásokat! A „nyugalom” percekben lerajzoltuk azt, hogy ki vigasztal meg ha szomorúak vagyunk és hogy hol érezzük magunkat biztonságban.