
Megküzdési stratégiák


Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bácska u Telephely
A gyerekekkel a félelmeikről beszélgettünk. Ezek után mindenki elmesélte ki a személyes hőse. Miért szereti, miért ő a védelmezője. Majd a gyermekek képességeihez megfelelően, differenciáltan buzdítottam őket a feladatra. Volt aki kiszínezni szerette volna hősét, mert úgy gondolta, hogy nem bírja megrajzolni. Volt aki viszont, ő maga akarta megrajzolni saját hősét. Majd egy plakátra ragasztottuk. A gyermekek próbáltak azonosulni hőseikkel, a tevékenység során igyekeztem az ő hőseiket belehelyezni az életükbe és nehézségükbe. Remek tevékenység volt. Élvezték, és sokat tanultunk belőle.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
Boldogságóra programunk havi témája a Megküzdési Stratégiák volt. Ráhangolódásként meghallgattuk a gyerekekkel „Bagdi Bella: Ellazulni, jaj de jó!” című dalát. Ezután beszélgettünk a megküzdés fogalmáról, arról, hogy a gyerekek számára mit is jelent ez a fogalom. Kiderült, hogy ez a fogalom nehezebben megfogható számukra, ezért rávezető kérdésekkel igyekeztünk közelebb vinni a megküzdés fogalmát. Felelevenítettük a beszélgetés során, a tavalyi Boldogságórán szerzett élményeiket, amelyen a plüssállatkáikért kellett megküzdeniük egy akadálypályán való végighaladással. Hogy még inkább megfoghatóbb és szemléletesebb legyen ez a fogalom, előadtuk „Bezzeg Andrea: Aranykulcs” című meséjét. A mese meghallgatása, mondanivalójának megbeszélése segítette a gyermekeket a fogalom megértésében. Ezután mozogtunk egy kicsit, a „Hajótörés” című játék segítségével, mely nagy sikert aratott a gyermekek körében, többször is kérték újrajátszását. Levezetésként a mese témájához illeszkedő színezőt készíthettek a gyerekek.
Mi is küzdünk, mint a hősök!
Értelmileg akadályozott 6-7-8. osztályos tanulókkal dolgoztuk fel a „Megküzdési stratégiák” témakört. Bagdi Bella dalával indítottuk az órát. A gyerekek próbálkoztak a dal segítségével ellazulni. A témához tartozó mese elolvasása után megbeszéltük, hogy ők mivel küzdenek meg a mindennapokban, valamint kitől és hogyan kaphatnak segítséget. A munkafüzet feladatait közösen megoldottuk. Ezután elkészítettük osztályunk „Megküzdési szivárványát”. Az óra jó hangulatban telt, a gyerekek részéről érdekes és egyben meglepő információkat tudtunk meg.