Soha ne add fel, küzdj, akard, kérj segítséget, fogjatok össze!
Megküzdési stratégiák


Hiszen a Hősök köztünk élnek és beragyogják éltünket…
Ennek a mondatnak a kidolgozása mellett döntöttünk a gyerekekkel. Ügyesen és következetesen választották ki azokat a hétköznapi hősöket, akik önzetlenségükkel, kedvességükkel, nagylelkűségükkel segítik mások életét. Az általuk megfogalmazott gondolatokat úgy helyezték fel, mint a napsugarakat, ezzel is szimbolizálva, hogy ezeknek az embereknek mennyire fontos a rendeltetésük, a munkájuk ebben a világban.
Hajdúszoboszlói Egyesített Óvoda Mersevár Óvodája
A megküzdési stratégiák feldolgozása Róza királylány történetén keresztül….fergeteges siker!!! 😉
Csömöri Mátyás Király Általános Iskola
Feldolgoztuk a kapcsolódó mesét. Majd egyénekre lebontva megbeszéltük, hogy ki milyen testi tünetekkel küzd, ha nehéz feladatok előtt áll, feszült helyzetben van. Megbeszéltük milyen módon, módszerekkel jutottak túl a nehéz helyzeteiken.(Ötlettár) Majd a táblára elkészítettük a megküzdés szivárványát.
Mi már izgalommal készülünk a boldogság világnapjának megünneplésére velük: 2019. 03.11-én, Zalaegerszegen a Nyugalom Sziget – Csitári Nikoletta KoroKan terapeuta Énekelj a Boldogságért! Gyermekkoncert Bagdi Bellával. A gyerekek naponta hallgatják Bella dalait játék, rajzolás, pihenés, szórakozás közben is. Várva várják a személyes találkozást. Köszönjük a lehetőséget!
Ráhangolásként meghallgattuk az „Ellazulni jaj, de jó!” című dalt. Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy mit is jelent megküzdeni, mit jelent küzdeni. A nagyobbaknak a harcosok egymás elleni küzdése jutott eszükbe, míg a kisebbek igazából nem értették a megküzdés fogalmát. Megbeszéltük, hogy nemcsak harc közben lehet küzdeni, hanem pl. egy-egy feladatvégzés közben vagy verseny közben is megküzdünk egymással vagy valami sikerért, tárgyért.
Az „Aranykulcs” című mese meghallgatása után síkbábokat készítettünk, tornyot építettünk, hogy mindannyiunk örömére elbábozzuk a mesét. Ennek kapcsán beszéltünk arról, hogy kik is azok a hősök, hogy a mindennapokban is találkozhatunk hősökkel.
A téma feldolgozása során nagy sikert aratott a „Hajótörés” játék mind a nagyobbak, mind a kisebbek körében.
A téma lezárásaként mindenkinek lehetősége volt kiszínezni a megküzdés jelét.
A „Kullogó” projekt lényege: a három számunkra legkedvesebb tevékenység ( KUtyaterápia, LOvasterápia, BOLDOGSÁGÓRA) összehangolása, s a bennük rejlő terápiás lehetőségek kiaknázása a tanulásban akadályozott, értelmében akadályozott, halmozottan sérült gyermekek mentális, érzelmi képességeinek fejlesztése érdekében. Ez a foglalkozás a lovak patkolását mutatta be, mert a közeljövőben egy lovardában a valóságban is megfigyelhetjük majd ezt a tevékenységet. Ahhoz, hogy később lovagolni tudjunk, meg kell tanulnunk mindent, ami a lovak gondozásával, testével, lelkével kapcsolatos. Játékos, izgalmas, élménydús foglalkozásban volt részünk. A foglalkozást vezette: Lengyeltóti Orsolya
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Mindenki elmesélte a saját életéből, hogy ő hogyan oldotta meg az előtte álló problémát. Különbséget tettünk a problémaközpontú és érzelemközpontú megküzdés között. Rajzaikból kiderül, ha példaképük nincs is, de valamilyen értékes tulajdonság megragadta őket, ami miatt hősöknek tekintik a lerajzolt embereket.