
Megküzdési stratégiák


Helvécia-Ballószög Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskolája
A megküzdési stratégiák téma feldolgozását februárban végeztük. A papíron lévő labirintus feladat elvégzése előtt a földre helyezett kötélből kialakított labirintuson végeztünk páros gyakorlatot. A pár csukott szemű tagját társa vezette, majd cseréltek. Az Ellazulni jaj, de jó! dal az osztály egyik kedvence.

Szerencsi Szakképzési Centrum Sátoraljaújhelyi Kossuth Lajos Gimnáziuma, S
Diákjainkkal arról beszélgettünk, hogy ki hogyan tud megküzdeni a hétköznapokban adódó stresszhelyzetekkel. Kitöltötték a kérdőívet, melyből kiderült, hogy ki melyik módszert részesíti előnyben és megbeszéltük, hogy az jó-e vagy inkább más módszer eredményesebb lenne-e. Végül megnéztük a tornászlányról a videót, melynek a mondanivalója az, hogy hogyan lehet felállni és küzdeni a legkilátástalanabb helyzetben is.

Februárban a megküzdési stratégiák témakört dolgoztuk fel. Az órákon előkerültek a munkafüzet feladatai, rendszeresen végeztünk relaxációs gyakorlatokat. A mesehallgatás és Bagdi Bella dalai sem maradtak el.
Mindezek mellett elérkeztünk pedagógus minősítésem időpontjához, ami számomra igazi megküzdés volt. 🙂 A színek világa témakörben tartottam a bemutató foglalkozásomat. Egy saját magam által megtervezett, vezetett meditációval (Képzeletbeli kirándulás a színek világában) kezdtem a beszélgetőkört. A bizottság tagjai ámulva figyelték az óvodásaimat, milyen ügyesen képesek ellazulni. Bizonyosságot szereztek arról, hogy rendszeresen relaxálunk. Megtapasztalták, hogy számomra nagyon fontos, hogy a gyerekek megtanuljanak a belső énjükkel is helyesen bánni, különböző érzelmeket kezelni. A csoport remekül teljesített, a bemutató óra nagyszerűen sikerült, nagyon büszke voltam.
A leadott írásbeli anyagban egy külön fejezetet (szabadon választható témakör) szántam a Boldogságóráknak. A bizottság tagjai a tavalyi év óráinak tapasztalatairól kaptak beszámolót. A szóbeli prezentációmban is említést tettem a Boldogságórákról.
Pozitív visszajelzést kaptam azzal kapcsolatosan, hogy jó úton haladok. A sok dicséret megerősített abban, hogy jól végzem a munkám. Elismerő szavakat kaptam személyiségemet illetően, nyugodtságom és életszemléletem érződik a gyerekeken is.
Csodás megküzdés volt 🙂 , melynek minden percét élveztük! Köszönöm, hogy az életben fontos értékeket közvetíthetek a Boldogságórákon keresztül és azt, hogy rátaláltam erre a programra!

A gyerekek számára érdekes volt átgondolni, hogy egy adott problémára hogyan reagálnak. Ki az aki jellemzően érzelmi stratégiát választ s ki az, aki a valódi megoldást akarja a nehézség kiküszöbölése érdekében. Egyetértettünk abban, hogy a tettek szükségesek ahhoz, hogy egy helyzettel megbirkózhassunk, a másik út csak elterelő hadművelet csupán, a valódi problémát nem oldja meg. Ez pedig hosszú távon a rossz érzés visszatéréséhez vezet. Ötletbörze keretében megoldásokat kerestünk egyes problémákra. A beszélgetés során az is kiderült, hogy a legtöbb kislány az osztályban naplót vezet, ami nemcsak az aznapi történések elmesélését, hanem a rossz gondolatok kiírását is jelenti magukból.



Felsőrajki Arany János Napköziotthonos Óvoda
A hét folyamán elmeséltem az Aranykulcs című mesét. Feladatként kapták a gyerekek, hogy péntekre hozzák el kedvenc plüssállatukat.A Boldogságóra kezdéseként meghallgattuk a Hívódalt. Ezt két relaxációs gyakorlat követte, majd Bagdi Bella Ellazulni jaj de jó… című dalára relaxáltunk. Felelevenítettük Róza királylány és a sárkány történetét, majd megkértem őket, hogy hozzák be az otthonról hozott játékaikat.Meglepődtek azon, hogy a játékok eltűntek a szekrényből, helyette egy Óvodásoknak címzett levelet találtak. Felolvastam nekik Pók Piri üzenetét.Az elveszett játékokat csak úgy kaphatják vissza, ha teljesítik Piri néni 7 próbáját. ( Labirintusból való kijutás, közös dal éneklése, pók képek keresése, négy részes akadálypálya leküzdése). A gyerekek komolyan vették a kihívásokat és végül mindenki sikeresen megküzdött a játékáért.A foglalkozás zárásaként , a megtalált plüssökkel vidáman táncoltunk Bagdi Bella Boldog vagyok című dalára.

A Boldogságóra tankönyvben leírtak szerint felvezettem a játékokat. Bevezető, együtt tevékenykedő játékokkal kezdtük a napunkat. Apróbb tárgyakat rejtettünk el a csoport egyik felével a csoportszobában, majd azokat különböző akadályok teljesítésével meg kellett keresni a csoport másik felének. Az akadályok változatosak voltak: székek, asztalok alatt átbújás, kúszás, mászás, színismerettel kapcsolatos kis feladatok teljesítése, megoldása volt.
A játékot a toronyépítésbe vezettem át, annyira élvezték a gyerekek, hogy versenyt is csináltunk belőle. Nehezítésképpen becsukott szemmel kellett építenünk vigyázva arra, hogy le ne boruljon az égig érő paszulyunk. A napot a cápatámadás c. játékkal zártuk.
Úgy gondolom, a nap végére kellően megértette a csoport játékunk mélyebb tartalmait.

Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bajcsy u. Telephely
A gyerekeknek is sok olyan kihívással kell szembenéznie, amelyek a mindennapokhoz tartoznak. A Megküzdési stratégiák téma jó lehetőség volt arra, hogy ezekhez segítséget kapjanak. Megtanultuk, hogy mindig van megoldás a problémáinkkal szemben, csupán keresnünk kell azt.