
Megküzdési stratégiák



Farsangunkat egy kalózos tengeri utazás köré építettük, mely alkalomból az óvónénik kalóznak öltöztek be. Eljátszottunk, hogy hajótörést szenvedtünk és kértük a gyerekeket, hogy segítsenek hajót építeni és tartsanak velünk a Kincses szigetre, ahol a 100 évvel ezelőtt elrejtett kincses láda található. De az utunk nem volt zökkenőmentes: jártunk a medvék földjén, a sarkvidékeken, akadályokat kellett leküzdenünk, de végül ráleltünk a kincsre.

Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A mesehősöket sokkal könnyebben felidézték a gyerekek , mint a valódiakat . A TV műsorokban szereplő celebek számukra a hősök . Elég nehéz volt magának a szónak ( hős ) az értelmezése .

6. foglalkozás: Mindenre képes vagy!
Cél: A foglalkozás célja az, hogy a gyermekek tanulják meg, hogy a céljaikért meg kell küzdeniük. Többször szembekerülhetnek nehézségekkel, kihívásokkal, problémákkal, kerülhetnek konfliktus helyzetekbe, de ezeket leküzdhetik. Közös erővel teljesülhetnek kitűzött céljaink.
Korcsoport: 4-6 éves óvodáskorú gyermekek
Elhelyezkedés: körben ülünk a szőnyegen.
Időkeret: 25-30 perc, az alkotás több időt is igénybe vehet.
Foglalkozás menete:
Ráhangolódás a foglalkozásra: A gyermekekkel a Nap üdvözlet relaxációs gyakorlattal kezdjük a foglalkozást. A gyerekek nagy örömmel végezték a feladatot, szívesen ismételték meg többször is.
Motiválás: Kerekerdő kalandra hív téged vers elmondása után elkezdtük az Aranykulcs mese eljátszását, melynek szereplői maguk a gyermekek voltak. Mesélés során egy kislány játszotta a Róza királylányt, és egy fiú volt a sárkány. A többiek részesei lettek a mesének, ők segítették a feladatokat teljesíteni. A mese végén nagyon tetszett a gyermekeknek az akadálypálya teljesítése, többször is végig mentek rajta. Ennek köszönhetően közösen küzdötték le a nehézségeket. Nagyon élvezték az egész mesét, beleélték magukat a cselekményébe, közösen örültek, hogy sikerült minden feladatot teljesíteni.
Beszélgetés A mese végén megbeszéltük, hogy a gyermekek életében volt-e olyan dolog, amit szerettek volna elérni, de nehezen sikerült. Mindenki felsorolhatott olyan nehézségeket, melyet meg kellett oldaniuk. És elmondhatták, kik segítették őket ebben.
Dramatikus játék: Eljátszottuk a hajótöréses játékot, mely nagyon tetszett a gyermekeknek. Nagyon figyeltek arra, hogy mindenki a hajón maradhasson.
A gyermekek kiszínezték a meséhez készített színezőt, nagyon tetszett a gyermekeknek ez a feladat, mert szívesen színeznek olyan képeket, melyet aprólékosan kell kiszínezni.
Zenehallgatás alkotás közben: Alkotás közben meghallgatjuk Bagdi Bella: „Ellazulni jaj de jó!” című dalát, melynek ritmusára a színezés után a gyermekek mozoghattak.
Dramatikus játék: Zárásként a gyermekekkel közösen megformáztuk a napot, mely sugaraival boldoggá teszi az embert.



A foglalkozást az ” Ellazulni jaj, de jó dal meghallgatásával kezdtük. Majd egy bátorság próbát rendeztünk a kedvenc játékaink kiszabadítása érdekében. Ezután elmeséltem Az aranykulcs meséjét. Majd megbeszéltük ki hogyan érzi magát.
Zárásként táncoltunk egyet.

Pesterzsébeti Gyermekmosoly Óvoda
A foglalkozásunkat egy beszélgetéssel kezdtük. Először megpróbáltuk megfogalmazni, hogy mit jelent a megküzdés fogalma. Példákat mondhattak a gyermeke, hogy nekik milyen nehézségekkel kellett eddigi életük során megküzdeniük. Ezután következett a cápatámadás játék, mely a gyermekek nagy kedvence lett. Gyorsan megértették, hogy a karika nem csak a sajátjuk, hanem minél több gyereknek helyet kell adni benne. Annyira tetszett nekik a játék, hogy kétszer is eljátszottuk. Minden gyermek jól érezte magát a foglalkozáson.