
Megküzdési stratégiák

Százhalombattai Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagozatos Általános Iskola
Játékkal kezdtünk: A terem 4 sarkába plüss állatkát tettünk. Majd párokat alkottunk. A pár egyik tagjának bekötöttük a szemét, és a másiknak így kellett elvezetnie a plüssig. Aztán meséltünk arról, hogy kit milyen megpróbáltatások értek az elmúlt időszakban, és hogy hogyan jutottak túl rajta.
Kiválasztottuk azokat az erőket, amiket a múltkori órákon már használtunk (mozgató és fékező erők). Mik segítettek, ha bajban voltál? Csakis a mozgató erők!
Levetítettem a gyerekeknek Kerry Strong tornászlány történetét. Lélegzetvisszafojtva nézték.
Az órát meditációval fejeztük be.

Százhalombattai Eötvös Loránd Általános Iskola
Az órakezdő relaxáció és éneklés után a gyerekek elővették az előzetes munkában leírt gondolataikat,melyben leírták, hogy mikor érezték magukat reménytelennek.
A közös beszélgetés során elmondták, hogy mi segítette őket a megoldásban, illetve egymásnak mondtak segítő gondolatokat.
Gárdonyi Géza Ált. Isk. és Gimnázium Érd
A foglalkozás elején visszatértünk egy kicsit a célokhoz, elismételtük, mire van szükségünk, hogy elérjük őket.
Az új témánknak érdekes címe van:) ezért először megbeszéltük, hogy mi is az a stratégia, és hogy mit jelent az, hogy megküzdeni.
Itt példaként felvetettem az Exatlon c. játékot, amit most vetít a televízió. Ennek alapján megbeszéltük, a „Rajt és a cél” között eltelt időt, cselekvést, taktikát, majd elképzeltünk 1-1 dolgot, amit mi „építünk fel” az elejétől a végéig.
Pl: lecke megírása :):) reggeli felkelés, zongoraórára készülés stb…
Megbeszéltük, hogy a célunk eléréséhez azért fontosak ezek a”haditervek” , hogy nehogy elvesszünk út közben. Oda kell figyelnünk a következőkre:
-Cselekvési tervet (haditervet:) készítek
-Teszem amit kell, lépésenként haladok
-Meghallgatom mások tanácsait, kiszűröm ami számomra pozitív
-Beszélek valakivel, aki segíthet nekem
Túl vagy rajta!
Beszéltünk az esetleges kellemetlen/félelmetes helyzetekről, elmondtuk, hogy ki mit érzett, hogyan élte meg ezt a dolgot, esetleg mit tudna a tapasztalatból leszűrni, ami később a segítségére válhat.
Nagypeterd - Rózsafai Áltlános Iskola
Februárban minden alsós osztály plakáttal készült.
Kehidakustányi Deák Ferenc Napköziotthonos Óvoda
Február hónapban a témánk a megküzdési stratégiák voltak. A gyereknek a motivációt az Aranykulcs című mese adta. Majd egy képzeletbeli helyre utaztunk hajóval, ahol cápatámadás érte őket. Ez a mozgásos feladat nagyon tetszett nekik, és a téma címét is ez adta, mert fantasztikusan együtt, egymásra figyelve játszottak végig a gyerekek, mindenkire vigyázva, igazi kis hősök voltak.
A következő napokban az Aranykulcs című mesében megismert érzésekről, érzelmekről beszélgettünk. Milyeneket ismerünk és bizonyos szituációkban milyen érzések kerítenek hatalmába. A munkafüzetben található feladatlap ezt remekül segítette, hiszen ott az adott érzelmet kellett a gyerekeknek az arcra rajzolni. Ezt érdeklődve és kreatívan oldották meg. Ami ennél is érdekesebb volt ( számunkra is), az az érzések megjelenítése a testen. Van például egy kisfiú, aki ha zavarba jön, a füle rögtön piros lesz. Ezt a rajzába meg is jelenítette, ugyanis a félelem színével színezte ki mindkét fülét. A legtöbben a szeretet színével, a pirossal a szív elhelyezkedését jelölték.