
Megküzdési stratégiák


SZTEKI Weöres Sándor Általános Iskola
Kissé „megfogyatkozva” az influenza járványtól készítettük el a rajzokat.
Van akinek az édesanyja jelenti a mindennapi Hőst. Van akiknek a tűzoltók küzdelmes, nehéz munkája a példa.
És akadt olyan tanítvány is, akinek én adtam a követendő mintát a mindennapok „megküzdésében.”
A megküzdési stratégiák elsajátítása fontos a gyerekek életében. Fontos hogy olyan ötleteket adjunk számukra, hogy egy negatív helyzetben, negatív élmény során, vagy ami számukra esetleg nem jó, mit tudnak tenni, hogy legyőzzék a problémát. Az óvodában a próbatétel játék ezt nagymértékben elősegítette, valamint a beszélgetés és a mese feldolgozása, az úszásfoglalkozáson alkalmazott játékok ,hogy ha valami nekünk nem tetszik, nem jó, az ellen saját magunknak kell megküzdeni.
Téma feldolgozása: feszültségoldás relaxáció: 1 Körbe körbe karikába 18 Rongybabává válok
Ráhangolódás: Ellazulni jaj de jó! dal
Téma feldolgozása: Kedvenc játékunk kiszabadítása 5 próbával Térkép segítségével keresni a feladatokat.
Hajótörés játék: zene, tutaj
Toronyépítés
Cápatámadás játékok
Megnyugtatás- ki hol és miért ? játék
Zárás: Ének s Relaxációs mese, megküzdési jelmezbál- Farsang szülőkkel együtt
Szögligeti Napköziotthonos Óvoda
Mióta tartanak a boldogságórák, azt vettük észre, hogy gyermekeink egyre nyitottabbak, egyre bátrabban fogalmazzák meg mondanivalójukat. Nagy figyelemmel hallgatták a mesét, amely után beszélgetőkör alakult ki. Ők kinek adnák az aranykulcsot? Kellett-e már valamilyen nehéz feladatot megoldaniuk? Volt-e aki segített benne? Ha lenne három kívánságuk, mi lenne az? Nagyon érdekes dolgokat mondtak. A legszebb az volt ezekben a kívánságokban, hogy nem az önzésről szóltak, hanem arról, hogy másoknak is örömöt szerezzenek. Volt például egy kislány, aki azt kívánta, hogy a nagyija süssön neki palacsintát, de nem csak azért kérte, mert nagyon szereti a nagyi palacsintáját, hanem azért is, mert tudta, hogy nagyit igen nagy örömmel tölti el, ha neki süthet palacsintát. Egy kisfiú, aki egyedüli gyermek, alig várta, hogy vége legyen a hétvégének, mert hiányoztak a barátai. Sokat változtak a gyerekek pozitív irányban. Sokat segítenek egymásnak, észreveszik, hogy mikor mit kell segíteni.
Az „Aranykulcs” című mese gondolatokat ébresztett a gyermekekben, meg tudták fogalmazni a számukra nehéz feladatokat. A „Cápatámadás” játékot választottam, ami nagyon tetszett a gyermekeknek, főleg mikor már alig fértek a egy-egy karikában. A foglalkozást színezéssel zártam, amit a munkafüzetből nyomtattam ki.
Kecskeméti Bekvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
A témát most is KIP módszerrel, 3 csoportban dolgoztuk fel. Az egyik csoport mesehősöket gyűjtött, akiknek kitartása céljuk elésében számukra is példaértékű. A másik csoport film hősöket keresett, akik szembeszálltak a lehetetlennel, hogy segítsék az emberiséget, míg a harmadik csoport mindennapjaink hőseit kereste, akik mindannyiunkat védenek, így mindannyiunk hősei.