A Nyuszi csoport gyermekei megrajzolták saját maguk által kitalált szuperhőseiket, majd beszélgető kör keretein belül elmesélhették egymásnak hőseik képességeit.
Megküzdési stratégiák
Közösen alkottuk meg a megküzdés szivárványát. Sok stresszoldó technika is felkerült a szép színekre. A faliújságra kitéve emlékeztet minden diákot, hogy van megoldás minden bajra, nem kell egyedül megbirkózni a felmerülő nehézségekkel.
Pécsi Illyés Gyula Általános Iskola
A kihívások erőfeszítéseket jelentenek számunkra.
Sajátosságunkból adódóan nekünk egyéni megküzdési módunk van, melyet a következő versben foglaltunk össze:
Egy Boldog Bárczis gyerek, jól akkor fest, ha ép lélek és ép a test.
Nincs a kis lurkóknak semmi baja, ha van elég mozgás és tápláló a kaja.
A zsíros kenyér, meg a lila hagyma jó hatással van a fejlődő agyra.
Ha pár szem datolya a ráadás, sokkal jobban megy a számolás.
Szaladjatok sokat, nevessetek, és gyönyörködjetek a Napban, és ne feledjétek a szabályt:
” Fussál gyorsan, egyél lassan”. Krónikásunk: B.Ambrus
Az óra első részében megbeszéltük a korosztályukat érintő nehézségeket. Majd fényképeket kerestünk az internetről a legtöbbjüket érintő problémához. Végül beszélgettünk a módszerekről, mellyel megpróbálják leküzdeni a stresszes helyzeteket.
Somogyi Rezső Általános Iskola Kisvárda
Erősségeink
Mindenkinek vannak nehezebb napjai,pillanatai az életben.Ezek megoldásához kerestünk közösen stratégiákat
Somogyi Rezső Általános Iskola Kisvárda
Erősségeink
Mindenkinek vannak nehezebb napjai,pillanatai az életben.Ezek megoldásához kerestünk közösen stratégiákat
Az FNO Intézményegységben 2020. 02. 11-én került sor immár a hatodik Boldogság órára, melynek témája a : Megküzdési stratégiák volt. Valamennyiünk életében fontos a személyi egyensúly állapotának fenntartása. Vannak azonban olyan élethelyzetek, amelyek feszültséggel teli hangulatot eredményeznek gyereknél, felnőttnél egyaránt. E helyzetek elemzésével, megküzdési módszereivel foglalkoztunk játékos formában a tanulók képességeihez mérten. A különböző szituációkban kik-ki a maga módján mutatta meg érzelmeit, hangulatváltozásait , gondolatait. Tele van a lelkünk csodákkal- fejezték ki a gesztusnyelv jelrendszerével lelkesen a gyerekek. Nagy örömmel vettek részt a labirintusjátékban és a „Vak kígyó”-ban is, de a „Hajótörés” volt számukra a legnagyobb kihívás és élmény. A gyerekek eljátszották, hogy tengeren vannak, és hajótörést szenvedtek! Csak egy tutajuk maradt. Ezen helyezkedett el a csoport. Szabadulásuknak egy módja lehetséges: mindenkinek a tutajon kell maradnia! Vigyázniuk kellett egymásra, nehogy belepottyanjon valaki a tengerbe, mert akkor a hatalmas bálna és a veszélyes cápa megtámadja őket. Zenére indult a játék. Amikor elhallgatott a zene, kisebbre hajtogattuk a „tutajt”. Ez így ment mindaddig, míg szorosan össze nem „bújtak” a tutajon. Sikerült a zene végéig együtt maradniuk, megmenekültek, boldogok voltak! De nem csak ebben a játékban, hanem végig a foglalkozás folyamán megküzdöttek – mind egyénileg, mind csoportosan- a felmerülő problémákkal.
Végig motiváltak, lelkesekés kitartóak voltak.