Konyári Óvoda Pillangó csoport
A téma feldolgozását Bagdi Bella Ellazulni jaj de jó című dalának meghallgatásával kezdtük. Utána azt játszottuk, hogy a dal szövegében található mozdulatokat elmutogattuk. Mivel kiscsoportosok vagyunk nem törekedtem arra, hogy a gyerekek megtanulják a dalt, elegendőnek tartottam az érzelmi ráhangolódást. A gyerekeknek nagyon tetszett a játékos mozdulatok lekövetése. Ezután a „hajótöréses” játékot játszottuk, aminek során megtapasztalhatták hogyan kell küzdeniük azért, hogy a cápák fel ne tudják őket falni. Ez egy nagyon jó játék arra, hogy megtanuljanak megküzdeni valamiért. Annyira tetszett nekik, hogy kérték játsszuk el többször is. Közben nagyon vidámak, felszabadultak voltak, vagyis egy-egy probléma leküzdése boldogságfokozó is lehet.
Megküzdési stratégiák
Konyári Óvoda Napocska csoport
Nézegettünk különböző arckifejezéseket ábrázoló kártyákat. Megbeszéltük mikor vagyunk szomorúak, mikor vagyunk mérgesek vagy boldogak és mitől félünk. Elhatároztuk legyőzzük félelmünket és a sportcsarnokban található bordásfalat megmásszuk volt akinek egy kicsit küzdenie kellett, de legyőzte a félelmét és leküzdötte az akadályt és felmászott.
Tanulóim nagyon nehezen értették meg a feladatot. A zenét „Ellazulni jaj de jó!”, többször meghallgatták és ellazultak.
Szolnoki Szolgáltatási Centrum Sipos Orván Szakképző Iskola és Kollégium
9. előkészítős tanulásban akadályozott diákjaim készítették ezt a plakátot.
Könnyen,gyorsan megtalálták a gyerekek azokat a helyzeteket,hozzá a segítőket, támogatókat a környezetükből, akikre bármilyen reménytelen helyzetben számíthattak eddig.Az önzetlen segítségadásnál már néhányuknál feltételek merültek fel.Szituációs játékkal oldottuk a feszültséget,stressz helyzeteket,különböző támogatást adva a társaknak.Ezután készítettünk képregényt, az élet nehézségeivel való megküzdésről.
Báthory István Általános Iskola
A megküzdés hónapjában valóban küzdenünk kellett: az idővel, hogy elkészüljünk a tánccal, a ritmussal, hogy ” rá tudjunk lépni”, egymással, hogy mindenki jól érezze magát, a többiekkel, hogy bejussunk a próbaterembe…… Sikerült! II. helyezést értünk el!!!!!
Köszönöm a sok befektetett munkát, és az időt, nem beszélve a kollégák segítségéről! Egyedül nem ment volna!
A boldogságórát most a „körbe, körbe karikába így lazul a keze lába, így pihen az óvodába” relaxációs gyakorlattal kezdtük.
Célom a relaxációs gyakorlat választásával az volt, hogy megalkossuk a szuperhős tablónk hátterét is, amellett hogy teljesen ellazulnak a gyerekek s kirajzolnak magukból minden feszültséget. A tevékenység végén megrajzolt, vagy éppen kiszínezett szuperhősök erre a káoszra kerültek rá, s jelenlétükkel megteremtették a rendet. Győztek minden felett!
A relaxáció sikerét tovább segítette Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó dala.
Nagy örömmel győzték le a képzelt akadályokat kedvenc játékaik visszaszerzéséért a gyerekek. Hegyet másztak, árkot ugrottak, dombon lefele gurultak, barlangba bújtak s a sorban várakozók figyelve a sólyom támadására amit taps jelzett leguggoltak, majd a veszély elmúltával felálltak.
Megosztották a gyerekek egymással saját megélt kudarcaikat, s azt hogy miként küzdöttek meg vele. A beszámolók és a mese tanúságaként kimondtuk, hogy ha valami nem sikerül elsőre akkor újra próbálkozunk s bátran kérünk még segítséget is. Együtt minden könnyebb és jobb!
A gyerekek választhattak, hogy lerajzolják-e kedvenc szuperhősüket,akivel szívesen azonosulnának, vagy a szőnyegre elhelyezett szuperhős színezők közül választottak, akinek a helyébe tudták magukat képzelni s azt ragasztották fel kiszínezve fegyverekkel felszerelve a közös tablóra. Minden esetben megindokolták a gyerekek választásukat, s azt hogy miért pont arra a hősre esett a választásuk. Igyekeztük a belső, jó tulajdonságokat kiemelni a külső erő s hatalom mellett. Tánccal, vidáman, boldogan zártuk le a közös tevékenységünket.
Belapatfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Az osztállyal összegyűjtötük, mivel tudjuk leküzdeni a nehézségeket.
Jászai Mari Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája Kerékteleki Bársonyos Telephely
Megküzdöttünk a megküzdéssel, de sikerült. A gyerekek mindig örömmel várják a feladatokat. Most már az elsősök is letudnak írni sok mindent. Talán az a feladat tetszett a legjobban nekik, hogy ki az, akitől segítséget kérhetsz? Örömmel nyugtáztuk, hogy mindenki több emberhez is fordulhat, először az anyukát jelölték meg, aztán jöttek apa, testvér, barát változó sorrendben.Az óra mint mindig jó hangulatban telt.