Megküzdöttünk vele! 🙂
Megküzdési stratégiák
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bajcsy u. Telephely
Az élet minden területén vannak olyan állomások, ahol akadályokkal kerülünk szembe, legyen az akár egy konfliktus vagy egy magas elvárás. Mi is nagyon fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek már korán megtanulják, megszokják, hogyan lehet ezekkel a feszült helyzetekkel megbirkózni. Mindig arra bátorítjuk őket, hogy ne meneküljenek el, hanem bátran nézzenek szembe ezekkel a helyzetekkel, akkor is, ha segítségre van hozzá szükségük.
A relaxációs gyakorlat után, meghallgattuk a gyerekekkel közösen a megküzdés hónap dalát. Az „Aranykulcs” mese feldolgozása után, „Hajótörés” játékot játszottunk. Ezután a gyerekek 2-2 fiú-lány csapatot alkottak, ahol meghatározott időre a legnagyobb tornyot kellett megépíteniük. A végén a csapatok közösen összedolgozva alkották meg tornyaikat.
A relaxációs gyakorlat után, meghallgattuk a gyerekekkel közösen a megküzdés hónap dalát. Az „Aranykulcs” mese feldolgozása után, „Hajótörés” játékot játszottunk. Ezután a gyerekek 2-2 fiú-lány csapatot alkottak, ahol meghatározott időre a legnagyobb tornyot kellett megépíteniük. A végén a csapatok közösen összedolgozva alkották meg tornyaikat.
Bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola
Elkészítettük a hónap témájához kapcsolódó faliújságot.
Ez a hónap a megküzdési stratégiák hónapja volt. Ezzel a témával foglalkoztunk a hónap utolsó osztályfőnöki óráján. Készítettünk egy plakátot, melynek témája nehézségeink és erősségeink voltak. A gyerekekkel összegyűjtöttük azokat a társadalmunkat, közösségeinket,életünket érintő nehézségeket, melyekkel mindennnapjaink során meg kell küzdenünk. Ezzel egyidejűleg erősségeinket is összegyűjtöttük.
A foglalkozást ráhangolódásként villámrelaxációval kezdtük. A gyerekek nagyon szeretik a könyvben található történeteket, melyet most is elmeséltem. Nagy figyelemmel és empátiával hallgatták.Megbeszéltük, hogy mit nevezünk megküzdésnek. Mikor kire számíthatunk, ha segítségre van szükségünk.
Az óra további részében gyors, apró feszültségoldásokat végeztünk, illetve megbeszéltük, hogy milyen technikákat használhatunk a rossz érzések kezeléséhez, illetve elkerüléséhez. Mivel mindkét osztály művészeti specialítású, az egyik osztály rpáros rajzot készített, a másik osztály táncos, így ők adott zenére improvizáltak.
A témára való ráhangolódásként meghallgattuk a hónap dalát. Ezek után találtunk a csoportszobában egy aranykulcsot, amihez kaptunk egy történetet is. A gyerekek nagyon izgatottak voltak, vajon mit nyithat az aranykulcs, merre lehet a kincs? A mese elolvasása után megkérdeztünk mindenkit, hogy szerintük mit nyithatna ki ez a csodatévő aranykulcs. A játékbolttól, az állatkertig mindenki mondott mindent, sőt, volt olyan is, aki szerint a mikulás rejtekhelyét nyitná ki az aranykulcs!
Arra a kérdésre, hogy ki hova rejtené a saját aranykulcsát, hasonlóan színes válaszokat kaptunk: Szobájukban, anyukájuk szekrényében, hegyen, erdőben rejtenék el őket.
Beszéltünk a mese szereplőiről is, tulajdonságaikról, Róza királylány küzdelmeiről, bátorságáról. A gyerekeket szurkoltak királylánynak, s felhoztak olyan példákat is, amelyben ők küzdöttek meg valamilyen félelmükkel. Végül a foglalkozást a hajótörés játékkal fejeztük be. A gyerekek elszántan próbáltak a hajón maradni, s közben figyelni társaikra, hogy nekik se essen bántódásuk. Öröm volt látni, hogy mennyire figyeltek egymásra.