A relaxációs gyakorlatok után, a hónap dalát ( Ellazulni jaj de jó!) a szövegnek megfelelő mozgással kísértük. A beszélgetőkörben elmondták a gyerekek, milyen tevékenység vidítja fel őket, ha szomorúak, rossz a kedvük. Volt, amit csak imitáltunk, de több mindent ki is próbáltunk : tánc, éneklés, közös játék, festés (nem a produktum,hanem maga a tevékenység volt fontos). A következő nap pedig megalkottuk a ” Szuperhősök mi vagyunk” tablónkat.
Megküzdési stratégiák
Két és fél, hároméves kiscsoportosaink számára kihívást jelent az önálló öltözködés, így megküzdünk ezzel a kihívással mindennap.
Először a gyermekeknek a saját ruhadarabjaikat kellett felismerniük ami nem minden esetben sikerült és utána próbálkoztak az önálló öltözködéssel,amit egy kis segítséggel meg is oldottak.
Ügyesedünk! Önállósodunk!
Milyen nehézségekkel találkozunk a mindennapokban? Közösen összegyűjtöttük, hogy kihívást jelentenek a problémák, a kudarcok, a konfliktusok, a stressz, a feszültség, az indulat, a fájdalom, a nehézség. Elfogadjuk, hogy a sok jó dolog mellett ezek is hozzátartoznak az életünkhöz.Ezekkel mindannyiunknak szembe kell nézni és sikeres stratégiát választva meg kell küzdeni.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Az osztály ismét csoportokban dolgozta ki elérendő céljainak megvalósítására irányuló stratégiai terveit.
Kicsit beszélgettünk, kicsit rajzoltunk, inkább írtunk – sokat nevettünk 🙂
A kisebbekkel a mese kapcsán közelítettük meg a témát, megállapították, hogy ez a téma kapcsolatban áll a célok témával, aranyosan vitatkoztak, érveltek is.
A nagyobbak problémákról beszéltek, hogy miért van az, hogy mindig a negatív oldalát látjuk a problémának. Csoportokban megbeszélték, megoldást kerestek.
Nagyon hasznosnak bizonyult ez a téma feldolgozása.
A hónap témáját feldolgoztuk a kapott anyagok felhasználásával. Utána környezetünkben lakó, vagy régen itt élt emberek életrajzával, élettörténeteivel ismerkedtünk meg. Megfigyeltük őket abból a szempontból, vajon ki hogyan, milyen stratégiákat alkalmazva oldotta meg a saját életében felmerülő problémákat. Ehhez éppen kapcsolódott az a verseny, amelyen az iskolai olvasószakkört osztályunkból 3 diák képviselte. Ők három kiválasztott élettörténetet mondtak el falunk múltjából. Olyanokat, amelyekből mindannyian sokat tanulhattunk. Az már csak „hab volt a tortán”, hogy a három diák megnyerte a megyei fordulót, most az országos versenyre készülnek.
Foglalkozás előtt relaxáltunk, majd pedig meghallgattuk az „Ellazulni jaj, de jó” című dalt, amelyre mozogtunk is. A gyerekekkel sokat beszélgettünk arról, hogy mik a félelmeik, illetve hogyan tudják leküzdeni azokat. Különböző akadálypályákon kellett a plüssöket kimenteni, például a jegesmedvéket a jéghegyről. A gyerekek nagyon élvezték azt, hogy nem láthatják, mibe is nyúlnak. Felolvastam az „Aranykulcs” című mesét, amelyet a héten többször kértek a gyerekek. Tetszett nekik a királylány bátorsága. Beszélgettünk az „Égig érő paszuly” meséről, amelyet toronyba meg is építettek. Csoportunkban néhány gyermek beöltözött hősnek a farsangon, ők segítettek a másik gyerekeknek. Óvodánk kiemelt feladata az egészséges életmód, a gyerekekkel olyan gyümölcsöket kóstoltunk, amelyeket nem ismertek. Összekötöttem ezt a témát a paralimpiával, amelynél megbeszéltük, hogy pl: a mozgáskorlátozottaknak milyen nehézségeket kell nap mint nap leküzdeniük.
A gyerekekkel képregényt rajzoltunk. Nagyon tetszett nekik ez a feladat. Aktívan részt vettek a beszélgetéseken.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Az órát relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd olyan dolgokról beszélgettünk, amely az életünkben valamilyen nehézségként jelentkezett, próba, kihívás elé állított bennünket. Jó tanácsokkal látták el egymást a gyerekek, hogyan lehet szembenézni az olyan feladatokkal, amelyek olykor kifognak rajtunk. A gyerekek lapjaikat három részre osztották fel és a probléma – terv – megoldás menetén ötleteltek az őket érintő problémákról. Volt aki újra átélte szülei válásának fájdalmát és sírva fakadt, ez nehéz pillanat volt számára, de ki tudta magából a negatív érzéseket beszélni, ami könnyített terhein. Mások a rossz osztályzatuk kijavításán ötleteltek. Mindenki számára hasznos volt ez a téma is!!! 🙂 Természetesen óra végén a hónap dalát is meghallgattuk.