A gyerekek egy-egy velük történt esetet és annak a megoldását írták vagy rajzolták le, mad felrakták a saját szivárványos színükre.
Megküzdési stratégiák
Óvodapedagógusként gyakran találkozhatunk könnyes szemecskékkel,elkeseredett tekintetekkel. Simogatásra simogatással, jó kedvre jó kedvvel, tevékenységre tevékenységgel felelnek. Minden tevékenység, mely számukra új, teljesítése megküzdés számukra.
Mindennapjainkban próbálok csoportomon belül olyan játékos tevékenységekkel hozzájárulni a gyermekek jókedvéhez, boldogságához, személyiségük fejlesztéséhez, ami során nemcsak megvédem öket az élet nehézségeitől, de alkalmassá próbálom öket tenni azok leküzdésére.
Számtalan szituációban teremtek szándékosan problémahelyzeteket, eközben problémamegoldási stratégiákat is építek ki, melyek hozzájárulnak a gyermeki önállóság, aktivitás és önbizalom fejlesztéséhez. A Napsugár csoportban rendszerességgel, szervezett formában valósítunk meg sporversenyeket, melyek akadályok leküzdéséből álló sporttevékenységek láncolata. Fejlesztve így a tapasztalatszerzést, próbálkozási törekvést, ismétlést, feladatmegoldást, kitartást, együttműködést, kudarctűrést, gyakorlást és az ezt követő sikerek átélését. Természetesen az ösztönzés, dicséret, pozitív értékelés sosem maradhat el , mely jó hatással van a gyermekek önbecsülésére. A hónap folyamán a napi kihívásokat követően a zárókörben meghallgatjuk a hónap dalát, melyet a gyermekek nagyon megkedveltek, szivesen énekelnek, mialatt kellemesen megpihennek.
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Csodaautó megalkotása, mellyel az osztályban felmerülő számunkra fontos problémákra megoldási stratégiákat ad.
Februárban a megküzdési stratégiák foglalkoztattak bennünket. Öt területét emeltük ki életünknek, ahol a megküzdés különböző stratégiákat követel. A gyerekek első gondolata a küzdés volt, eleinte a háború, a harc fogalmánál ragadtak le, majd később kiderült, hogy vannak sportolóink, akiknek „küzdeniük” kell, hogy bekerüljenek a csapatba, vagy jobban szerepeljenek sporttársaiknál. Voltak, akik bevallották, hogy a tanulással küzdenek, és legjobb stratégia a gyakorlás. A diszlexiás az olvasással bírkózik aránylag jó eredménnyel, a diszkalkuliás a számolással. A súlyos betegségben szenvedőknek is le kell küzdeniük a félelmet, a betegséget. Mások a munkahelyi lehetőséget, a jobb megélhetésért vívott küzdelmet emelték ki. „Mivel nálunk az osztályban mindenki gazdag akar lenni, tudják, hogy ezért sokat kell tanulni és dolgozni.” Most még könnyű, hogy a szüleik pénzét költik. A családért, a családok jobb életszínvonaláért apa és anya teszi a legtöbbet. Beszélgetésünket vázlattal rögzítettük az etika füzetbe, érdeklődés szerinti témához rajzoltak illusztrációt és tanulási nehézséget jelenítettek meg a táblánál, az ugrálókötél edzésre járó lányok bemutatták, milyen nehéz formációkat tanulnak sok-sok gyakorlás árán.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
A februári hónapban megbeszéltük, hogyan kell megküzdeni problémáinkkal. Melyek a céljaink és milyen akadályok merülnek fel céljaink elérésében. Önálló rajzolás ideje alatt elolvastam a tanmesét. Bálint életének hegyeit és völgyeit megfigyeltük. Saját testünkön mutattuk meg, hogy hol érezzük a feszültséget.
Vaskút-Bátmonostor Német Nemzetiségi óvoda
Miután megbeszéltük,hogy kihez fordulunk, ha rossz kedvünk van vagy bánatosak vagyunk, eljátszottuk a cápatámadás című játékot a tornateremben.
Ezt követően a hónap zenéjére lazultunk el a szőnyegen fekve.
Erősségeink
A diákok 5 tipikus nehézséget rajzoltak, mellyel találkoznak, kihívást jelent. Ezt követően minden ábrázolt nehézség mellé írták erősségeiket, mely segít szembenézni a problémákkal.