A Villányi Általános Iskola tanulói megőrizték a pozitív szemléletüket az otthoni tanulás idején is.
Megküzdési stratégiák
Február hónapban a Megküzdési stratégiákkal foglalkoztunk. A témával kapcsolatban sokat beszélgettem a gyerekekkel. Visszaemlékeztek, kinek mi volt az eddigi legnehezebb feladata az életben. És ezzel könnyen vagy nehezen tudott megbirkózni? Kitartóak voltak? Elérték a céljaikat? Vagy idő előtt feladták? És kik segítettek nekik? Különféle történeteket meséltek, de a legfőbb segítség mindig Anyu volt:)
Pók néni levele nagyon felélénkítette őket. Mindenki ki akarta szabadítani a Szeretet Macinkat. És közös erővel sikerült is!
A mese segítségével ismét csodaországba repülhettünk. A következő napokon is sokat játszottunk, színeztek a témához kapcsolódóan.
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
A gyerekek saját megküzdési gondolat térképeiket rajzolták le.
Ebben a témában kedvelt játékunk a cápatámadás volt, hajónak a csoport asztalait használtuk. Beszélgettünk a barátságért, az egyes játékok használatáért való megküzdéséért, hiszen ilyen helyzeteket is állít elénk az élet. Élményben is volt részünk. Bezzeg Andrea Az aranykulcs meséjét egy ragyogó délelőtt elmondta csoportunkban.
1. Motiváció
A délelőtt folyamán mindenki kap egy Like jelet, amit ki kell színezni.
Sárkányos színezők színezése.
2. Megvalósítás
Kör, kör, ki játszik… játékba hívó dallam eléneklése.
Kedvenc játékok kiszabadítása!
Biztos mindenkinek feltűnt, hogy néhány játék hiányzik a csoportszobából. Arra kérlek benneteket, hogy keressük meg és szabadítsuk ki ezeket a játékokat!
Meseláng meggyújtása, majd az Aranykulcs című mese meghallgatása.
Beszélgessünk arról, hogy ha rossz a kedvünk, milyen tevékenységekkel tudjuk felvidítani magunkat és társainkat?
Pl.: sétálás, biciklizés, táncolás, éneklés, rajzolás, stb.
Beszélgetés érzelmekről – rajzold le magad többféleképpen!
Milyen vagy ha boldog vagy, szomorú vagy, ijedt vagy, vagy ha mérges vagy?
3. Lezárás
A délelőtt színezett Like jel fölragasztása a következő lépcsőfokra.
Az online boldogságórán részt vevő tanulók közösen dolgozva, és megszerkesztve, elküldték, hogy mely dolgok hiányoznak számukra a digitális oktatásban. Elmondásuk szerint már jobban fogják értékelni azt, amit eddig természetesnek gondoltak
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
Kincsesládába „pakoltuk” milyen problémákkal küzdünk meg nap mint nap.
Rövid helyzeteket szemléltettem a gyermekeknek, melyek mind különböző érzelmeket váltanak ki belőlünk. A feladat az volt, hogy a gyerekeknek ezeket az érzéseket az arcjátékukkal kellett kifejezni.