A megküzdési stratégiák témát a Süni kiscsoportosokkal kedvenc játékunk kiszabadításával, bátorságpróbával dolgoztuk fel. Minden gyermek behozta kedvenc plüss állatát, akik a hétre beköltöztek az oviba. Pók néni azonban elcsente őket. A gyerekek a levelet izgatottan hallgatták, majd bátran teljesítetté az akadálypályát, hogy kiszabadítsák Macit, Oroszlánt, Nyuszit, Teknőcöt. Átkeltek zúgó patakon, megmászták az égig érő hegyet. Fáradozásuk jutalmául bejutottak a barlangba, és boldogan ölelték magukhoz kedvenc játékukat. „Megmentettelek, Maci! Ugye te is boldog vagy?”
Elmesélték a feladat végén, hogy megijedtek, mert elvesztek a játékaik, féltek, hogy megkerülnek-e, de igyekeztek nagyon ügyesen végrehajtani a feladatot a cél érdekében. Megkönnyebbültek, mikor megtalálták a barlangban kedvenceiket, és büszkék voltak, hogy meg tudták oldani a feladatot, és legyőzték Pók nénit.
Megküzdési stratégiák
Relaxációval indítottunk, majd meghallgattuk Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó és a Világomban minden rendben van című dalt.
Bátorság próba következett: Amikor a gyerekek kimentek a teremből, kedvenc macijukat elrejtettük a csoportszobában. Mikor visszajöttek keresni kezdték, de nem találták. Az asztalon egy boríték volt, Pók néni levele. A levélben ez állt: Azért tűnt el a maci, mert nem törődtetek vele.
Bezzegh Andrea: Az aranykulcs című meséjét meséltem el a gyerekeknek, majd eljátszottuk a Hajótörés című játékot, mely nagyon tetszett a gyerekeknek.
A témával kapcsolatban sokat beszélgettem a gyerekekkel.
Visszaemlékeztek arra, hogy kinek mi volt az eddigi legnehezebb feladata az életben. Könnyen, vagy nehezen tudott vele megbirkózni? Kitartó volt-e? Elérte-e a céljait? Vagy idő előtt feladta? És kik segítettek nekik a feladat megoldásában? Ki nyugtatta meg őket?
Különféle történeteket meséltek, de a legfőbb segítség mindig Anyu volt:)
A gyermekek mindig azok közelségét keresik, akik mellett biztonságban érik magukat.
Nagyon fontos, hogy megtanítsuk nekik, hogy lehet hibázni és az életben bármikor újra lehet kezdeni. A gyereket ne hasonlítgassuk mással, mert nem a verseny a cél. Továbbá meg kell adni nekik a kellő figyelmet, legyen idő beszélgetésre, játékra és mesére, ezek mind fejlesztik a gyerek kreativitását, szociális készségeit, érzelmi intelligenciáját.
Nyékládházi Kossuth Lajos Általános Iskola
A szivárványon jártunk, s közben ráhelyeztük saját belső hőmérőnket, mellyel kontroll alatt tarthatjuk belső feszültségeinket, akár agresszióinkat is. Néha tényleg nem árt megmérni.
Öletesen megoldották a szülék és tesók segítségével a feladatot. Bekötött szemmel ügyesen megküzdöttek az akadályokkal.
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A Villányi Általános Iskola tanulói megőrizték a pozitív szemléletüket az otthoni tanulás idején is.
Február hónapban a Megküzdési stratégiákkal foglalkoztunk. A témával kapcsolatban sokat beszélgettem a gyerekekkel. Visszaemlékeztek, kinek mi volt az eddigi legnehezebb feladata az életben. És ezzel könnyen vagy nehezen tudott megbirkózni? Kitartóak voltak? Elérték a céljaikat? Vagy idő előtt feladták? És kik segítettek nekik? Különféle történeteket meséltek, de a legfőbb segítség mindig Anyu volt:)
Pók néni levele nagyon felélénkítette őket. Mindenki ki akarta szabadítani a Szeretet Macinkat. És közös erővel sikerült is!
A mese segítségével ismét csodaországba repülhettünk. A következő napokon is sokat játszottunk, színeztek a témához kapcsolódóan.
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
A gyerekek saját megküzdési gondolat térképeiket rajzolták le.
Ebben a témában kedvelt játékunk a cápatámadás volt, hajónak a csoport asztalait használtuk. Beszélgettünk a barátságért, az egyes játékok használatáért való megküzdéséért, hiszen ilyen helyzeteket is állít elénk az élet. Élményben is volt részünk. Bezzeg Andrea Az aranykulcs meséjét egy ragyogó délelőtt elmondta csoportunkban.