Végre a februári Boldogságórát fizikai jelenléttel sikerült megtartani,visszatérhettünk az óvodában. Másképp tudtam tervezni, megvalósítani amit elgondoltam, és azonnal láttam a gyerekek arcán a visszajelzéseiket, ami elengedhetetlen az ilyen kiskorú gyerekeknél, hogy lássam átment a mondanivalóm, befogadták azt.
A reggeli torna keretén belül több alkalommal is eljátszottuk a Gumiembert, mivel nagy sikert aratott a gyerekek körében ,s többször kérték, hogy újra játsszuk. Azt tapasztaltam, hogy a legtöbb gyerek minden alkalommal ugyanazt a párt választotta magának.
A védőpajzs elkészítése spontán módon alakult, mert egy reggel, az egyik kislány sírva érkezett be a csoportszobába, hogy ő nagyon megijedt valamitől, de ezt a valamit nem tudta megnevezni, és még álmában is látta. Ez adta az ötletet, hogy akkor készítsünk valamilyen varázserővel bíró tárgyat, ami segíthet az ehhez hasonló helyzetekben. Nagy örömmel fogtak hozzá az elkészítéshez, a fiúk kartonból kivágott pajzsot díszítettek színes pírcsíkokkal, mindenki kedve szerint, a lányoknak szintén kartonból koronát vágtam ki és azt díszítették színes papírvirágokkal. Kérésükre haza is vihették, hogy mindig velük legyen. Mosolyogva és bátran álltak fel a csoportképre az általuk készített varázseszközökkel.
Ellazulni jaj de jó- volt a hónap dala, és valóban még a legaktívabb, izgő-mozgó gyereket is sikerült lenyugtatni azáltal,ahogy simogattuk a dalban megnevezett testrészeket hallgatva a lágy zenét.
Arra a kérdésre, hogy ki hogyan érezte magát a foglalkozás alatt,azt válaszolták, hogy jó volt „megpihenni” a dalt hallgatva és, hogy most már sokkal jobban érzik magukat, mert van varázspajzsuk és varázskoronájuk.
Megküzdési stratégiák
A téma feldolgozása kissé nehezen indult. Tanítványaim a nevük jelentéséről semmit sem tudtak. Közösen kerestük meg a jelentéstartalmakat, melyeken igen csak elcsodálkoztak. A közös beszélgetés közben feloldódtak, megnyíltak. A játékok igen csak meghozta a kedvüket. Imádták a csapatjátékot. Szünetekben is szívesen válogatnak az eddig megismert játékokból. Kíváncsian várják a márciusi feladatokat.
A téma feldolgozása kissé nehezen indult. Tanítványaim a nevük jelentéséről semmit sem tudtak. Közösen kerestük meg a jelentéstartalmakat, melyeken igen csak elcsodálkoztak. A közös beszélgetés közben feloldódtak, megnyíltak. A játékok igen csak meghozta a kedvüket. Imádták a csapatjátékot. Szünetekben is szívesen válogatnak az eddig megismert játékokból. Kíváncsian várják a márciusi feladatokat.
A Székely Mikó Kollégium 5.B osztály 18 tanulójával közösen 2 órán át a boldogságóra program februári témájával foglalkoztunk. A járvány még mindig megnehezítette dolgunkat, hiszen az ötödikesek online munkálkodtak.
Kicsit át kellet szervezzük a tevékenységet, mivel kétszer annyi időre van szükség az elvégzésére. Mindezek ellenére a diákok aktívan tevékenykedtek, élvezték az újabb éneket, ismét többször is meghallgattuk .
Az első foglalkozáson megbeszéltük , hogy „Mit jelent megküzdeni valamiért és milyen stratégiákat használunk a célok eléréséhez” ,majd a MEGKÜZDÉS szó betűivel mondtak olyan módszereket, amelyek segítenek a diákoknak egy-egy
feszült helyzetben megnyugodni, netán jó kedvre derülni. Ezekből betűhálós rejtvény is készült.
A második foglalkozáson , a diákok ötleteik alapján elkészült az osztály közös erőt adó pajzsa, amely pajzs véd a csalódástól, tehetetlenségtől és kudarcoktól. A diákok nagyon élvezték a foglalkozást, nagyon jól együtt működtek.
A Székely Mikó Kollégium 5.B osztály 18 tanulójával közösen 2 órán át a boldogságóra program februári témájával foglalkoztunk. A járvány még mindig megnehezítette dolgunkat, hiszen az ötödikesek online munkálkodtak.
Kicsit át kellet szervezzük a tevékenységet, mivel kétszer annyi időre van szükség az elvégzésére. Mindezek ellenére a diákok aktívan tevékenykedtek, élvezték az újabb éneket, ismét többször is meghallgattuk .
Az első foglalkozáson megbeszéltük , hogy „Mit jelent megküzdeni valamiért és milyen stratégiákat használunk a célok eléréséhez” , majd a MEGKÜZDÉS szó betűivel mondtak olyan módszereket, amelyek segítenek a diákoknak egy-egy
feszült helyzetben megnyugodni, netán jó kedvre derülni. Ezekből betűhálós rejtvény is készült.
A második foglalkozáson , a diákok ötleteik alapján elkészült az osztály közös erőt adó pajzsa, amely pajzs véd a csalódástól, tehetetlenségtől és kudarcoktól. A diákok nagyon élvezték a foglalkozást, nagyon jól együtt működtek.
Ellentétpárok, gumiember, Ellazulni jaj, de jó…