Relaxációval indítottunk,majd jöttek a feladatok. Milyen akadályok elé vagyunk állítva a mindennapjainkban. Ezen a kérdésen elgondolkodtak a gyermekek, aztán megeredt a nyelvük. A következő kérdésem az volt, hogy különböző konfliktus helyzeteket dobtam fel nekik, ki hogyan oldaná meg.
Ez nagyon tetszett nekik. Következett a keresztnevük jelentése. Csodálkoztak, hogy valóban van hasonló tulajdonságuk a saját keresztnevükhöz kapcsolódóan. Majd jött a játék, egymást „pumpálták”. Nagyon jókat mókáztak a diákjaim. Végezetül meghallgattuk a hónap dalát.
Megküzdési stratégiák
Kehidakustányi Deák Ferenc Napköziotthonos Óvoda
Február hónap témája a megküzdési stratégiák volt. Óvodások tekintetében ezt úgy is értelmezhetjük, hogy kialakul egy állapot, vagy egy viselkedési forma, mellyel meg kell hogy küzdjön, meg kell hogy bírkózzon. Ehhez az Aranykulcs című mese remek példát nyújtott számukra, melyben a királylányt a sárkány terelgette a helyes úton- a helytelen viselkedése miatt- 3 próbát kellett hogy kiálljon, végül pedig királyfivá változott a sárkány. A gyerekeknek is kell valaki, aki mutatja a helyes irányt, mintát ad. A mesét figyelemmel hallgatták, a végén pedig beszélgettünk róla. A mozgásos részét nagyon élvezte a csoport, több napon is kérték a “Cápa támadást”. Az egyre fogyó hajókban, egyre többen lettek, a végén 2 karikában állt az összes gyermek, figyeltek egymásra, segítettek, behúzták társaikat a “Cápa fogai” elől.
Csoportommal ebben a hónapban a plakát készítést választottuk. Az online oktatás újbóli bevezetésével, sajnos ismét nehezedik majd minden!
Szorgalmatos Mesekert Óvoda Bölcsőde és Konyha
A téma feldolgozása során rendkivül pozitív eseményként értékelem a kialakult őszinte, együttműködő légkör kialakulását. Aktívan részt vettek, véleményt nyilvánítottak a gyerekek. A játék során az összefogó közösség erejét is megtapasztalhatták ” Senkit sem hagyunk magára, mert sok jó ember kis helyen is elfér.”
Nagy örömmel készítették a gyerekek az osztály védelmező plakátját. Minden gyerek megismerkedett nevének jelentésével.:))
Az órakezdő relaxáció után a hónap dalát hallgattuk meg, majd az Aranykulcs című
mesét olvastam fel. Megbeszéltük mekkora küzdelem volt megszerezni a kulcsot, nehéz volt-e a három próbát kiállni.
A mindennapjainkban is sok próbán át vezet az utunk a sikerig. Közösen soroltuk fel, hogy céljaink megvalósulásához milyen küzdelmekben lehet részünk, és ezek megerősítenek bennünket, kitartóvá tesznek minket.
A végén lerajzoltunk egy küzdelmes tengeri utazást. Közös dalolás, tánc zárta az órát.
Szivárványbohóc készítése, Képregény készítése, Nyelvtörő, Labirintus megoldása a munkafüzetben, Lovag, Sárkány, Királylány játék,
Keleti Városrészi Óvodák Pákolitz István Utcai tagóvoda
Tevékenységi/foglalkozási terv
Az óvodapedagógus neve: Gerber Anita
Csoport: Vegyes életkorú Süni- Maci csoport
Tevékenységi forma: Boldogságóra /Megküzdési stratégiák
A tevékenység előzménye: Versenyhelyzet teremtése
A tevékenység tartalma/témája: Farsang
A tevékenység célja: A hagyományokhoz igazodóan, a mesebeli szereplők, hősök megjelenítése. A víg kedélyesség megőrzése, és a közösséghez való tartozás erősítése. Egyéni és társas viselkedési formák erősítése, megküzdésre való hajlandóság ösztönzése. Örömet nyújtó, az életkoruknak megfelelő és egyben a képességeiket is fejlesztő, a motiváltság megőrzésére irányuló tevékenységek végzése.
Munkaforma: Egyéni, mikro-, csoportos
Nevelési feladatok:
• Értelmi-, érzelmi-, értékorientált közösségi-, anyanyelvi nevelés
Didaktikai feladatok:
A Farsanghoz fűződő hagyományok megismertetése, felelevenítése. Meseszereplők, hősök bemutatása. Versenyjátékok bemutatása, helyzetek megismerése, gyakorlása. Családtagok otthoni bevonása a játékos feladatok elvégzésébe.
Képesség- és készségfejlesztés:
Figyelem, vizuális megfigyelő- és elemző készség, beleélő képesség, érdeklődés, képzelet, fantázia és az alkotó fantázia fejlesztése, téri tájékozódás, nagymozgások fejlesztése, motoros képességek fejlesztése: szem-kéz koordináció, ritmuskészség, éneklési készség, oldalsó dominancia fejlesztése, szocializációs képességek fejlesztése. Együttműködés, segítőkészség, figyelmesség, önállóság, kitartás elősegítése, érzelmi megnyilvánulások tudatosítása. Stratégiák alkalmazása. Nemzetiségi kultúra ápolása – kulturális mássághoz igazodás.
Alkalmazott módszerek és eljárások:
Beszélgetés, magyarázat, bemutatás, megfigyeltetés, gyakorlás, pozitív megerősítés, társak előtti elismerés, értékelés, igény és szükség szerinti irányítás, ötletadás, segítségnyújtás, személyiség kibontakoztatás.
Eszközök:
Jelmezek, lufik, lepedő, seprű, színezők, ceruzák, cd és lejátszó, bluetooth hangszóró, golyók, kislabdák, kosarak, székek.
Forrás:
Bagdi Bella – Prof. Dr. Bagdy Emőke – Tabajdi Éva: Boldogságóra kézikönyv
Bagdi Bella – Bezzeg Andrea: Boldogságóra készségfejlesztő munkafüzet
Boldogságóránk 6. témája a Megküzdési stratégiák volt. A foglalkozás bevezetéseként a 7. relaxációs gyakorlatot végeztük el. Ezután Bagdi Bella : Ellazulni jaj, de jó című dalát hallgattuk meg. Majd az Arany kulcs c. mesét dolgoztuk fel és beszélgettünk a gyerekek félelmeiről, negatív gondolataikról. A Cápatámadás mozgásos játék után pedig elkészítettük a közös tablónkat.
A februári hónap témáját a Bagdi Bella Ellazulni jaj, de jó dal meghallgatásával indítottam.
Az Aranykulcs című mesét nagy érdeklődéssel hallgatták. Ezért ez megfelelő alapot adott a mese üzenetének a megértéséhez és lelkesedéssel színezték ki a sárkányrajzot.
A félelmeikről szóló beszélgetést egy fonal gombolyaggal kezdeményeztem. A szőnyegen körben elhelyezkedve gurították egymásnak a gombolyagot. Akinél volt a fonal, az mondta el a többieknek, hogy mitől fél, pl.: zajtól, póktól, sötétségtől stb.
A Cápatámadás című stratégiai játékot többször is eljátszottuk, mert nagyon élvezték a gyerekek. Ezen játék kapcsán megértették játékos formában a megküzdéssel együtt a segítségnyújtás fontosságát is.