Sajnos elindult az online oktatás……
Megküzdési stratégiák
Előzetes feladat:
Búvárkodás a könyvtárban és az interneten a keresztnevek jelentéséről és az ősi magyar védelmező motívumokról.
Feladat:
A nevek jelentésének segítségével az osztály védelmező plakátjának elkészítése
Beszélgetőkör:
Mivel szemben jelenthet erőt a nevünk?
A gyerekek félelmeiket, traumáikat, gondjaikat feldolgozhatják dramatizálás során, a mesék főszereplőjévé válva.
Testnevelésórán olyan feladatokat állítottak össze a tanulók egymásnak, ahol biztatni kellett egymást ahhoz, hogy félelmeiken felülkerekedjenek és a feladatot sikeresen meg tudják oldani.
A feladat elvégzése előtt egymásnak tanácsokat adtak, a feladat elvégzése közben tapssal biztatták társukat, így oldották az esetleges feszültséget.
1. Relaxáció:
– karlengetés
– szélfújás
– légzőgyakorlatok
2. Boldogság mondóka: A mai napon…
3. Öleléskör indítása: SZép nap, ölelj most át engem…
4. Mese: Boldog Dóra meséje: Aranykulcs
– Beszéletés a mese történetéről – Hogyan győzzük le a nehézségeket? Hogyan oldjuk meg a problémákat? Ötletelés
6. Játék: Tükörjáték párosával
Hajós játék karikákkal
7. Feladatok megoldása – Munakfüzetben dolgozás 43-46.o.
8. A jel felhelyezése a vár lépcsőjére
Zene: Boldog vagyok
Kalász Suli Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A feltételezéseim ellenére az elsős kis Bocsok jó része valamennyire már tudatában van annak, hogy hogyan küzdjön meg a nehéz helyzetekkel. Tudják, hogy kérhetnek segítséget, tudják, hogy lépésenként is haladhatnak a megoldás felé. Természetesen a csodálatos segítők még a Szülők, de már bennünk, tanítóikban is megbíznak. (Néha Anyának szólítanak bennünket. 🙂 Jó érzés egy pedagógusnak, ha érzi, a tanítványai számítanak rá. Csodálatos megélni, ahogy a gyerekek a szárnyikat bontogatva egyre önállóbban állnak a nehéz helyzetek elé és bátran keresnek megoldást egyedül, vagy a társakkal vállvetve.
Kalász Suli Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A feltételezéseim ellenére az elsős kis Bocsok jó része valamennyire már tudatában van annak, hogy hogyan küzdjön meg a nehéz helyzetekkel. Tudják, hogy kérhetnek segítséget, tudják, hogy lépésenként is haladhatnak a megoldás felé. Természetesen a csodálatos segítők még a Szülők, de már bennünk, tanítóikban is megbíznak. (Néha Anyának szólítanak bennünket. 🙂 Jó érzés egy pedagógusnak, ha érzi, a tanítványai számítanak rá. Csodálatos megélni, ahogy a gyerekek a szárnyikat bontogatva egyre önállóbban állnak a nehéz helyzetek elé és bátran keresnek megoldást egyedül, vagy a társakkal vállvetve.
Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Szerencsére nem jellemző az agresszív viselkedés az osztályunkban. Azt azért mégis tanulni kell, hogyan tudunk higgadtak maradni egy-egy helyzetben. Megbeszéltük, hogy segítünk egymásnak, ha úgy látjuk, nem tudja kezelni az indulatát.