Kecske-mecske

IMG_20220225_093411.jpg

A hónap témájához, a „Megküzdési stratégiák” feldolgozásához a könyvből is, és az új anyagból is válogattam ötleteket. Megnéztük a „Fel a fejjel” kisfilmet, többször is kérték a gyerekek. Nagyon jól meglátták a lényegét, megbeszéltük, hogy lehet tanulni a nagyobbnak is a kisebbtől, a felnőttnek is a gyerektől, mindenkinek más a megközelítése a problémához, és másként jut el a megoldáshoz, megvalósításhoz.
Tantárgyi koncentrációban a kézműves tevékenység a kecske gyurmázása volt, nagyon egyedi „fajták” készültek. A másik jól koncentrálható terület az ének- zene foglalkozás volt, énekeltük, játszottuk az „A part alatt „ dalt, amit már jól ismertünk, hiszen a Kenyér világnapján is feldolgoztuk, eljátszottuk, megbeszéltük a folyamatát. Új dalként a „Kecske- becske” dalt is megtanultuk. A dallamát ismertem már, többféle feldolgozásban is, de a szöveget másképp ismertem, nagyon tetszik az utolsó mondata: ” itt is lyuk, ott is lyuk, én meg azon kibújok!”
Szívesen játszották a gyerekek, elvárták, hogy mindenki sorra kerüljön, így még az udvari tevékenység idejére is beterveztem.
Lefekvéskor rendszeresen mesélek a gyerekeknek, így a kicsi dió, és a könyvben található Aranykulcs című mesét is elolvastam. Úgy gondolom, minél több oldalról közelítem meg a témát, annál jobban beépül a gyermekek tudatába, viselkedésébe.

Képek