Ilyen volt, ilyen lett. Igazán jó móka volt a hajvarázs feladat végrehajtása! Rengeteget nevettünk. Öröm volt így elkezdeni a reggelt, hiszen az ifjúság ezután vidáman folytatta a napot. Elengedték a fantáziájukat és csatok, hajgumik és fésűk segítségével készítettek új frizurát egymásnak. Elég különleges, szokatlan hajköltemények születtek. A fodrászkodásból a fiúk sem maradtak ki.
Megküzdési stratégiák
Februári beszámoló
A havi témához kapcsolódóan meglátogatott minket Mariska, a jó boszi, aki elpakolta a gyerekek plüsseit, mert hangosak és rendetlenek voltak. Elmondta, hogy meg kell küzdeniük értük, mindenféle próbát kell kiállniuk ahhoz, hogy visszakaphassák a játékokat. Először páni rémület lett úrrá a gyereken, majd néhányan kitalálták, hogy ez az óvónéni!
– relaxáltunk:
A foglalkozást Boldog Dóra vezette fel a már ismert mondókával, majd a „dagasztás” és „meglengetem a karom, pedig alig akarom” relaxációs gyakorlatokkal készültünk fel a mesére.
– mesét hallgattunk, majd verset tanultunk:
Boldog Dóra elmesélte a Kicsi dió meséjét, majd eljátszottuk a búzaszem útját a cipó szeleteléséig. A gyerekek nagyon élvezték a mozgásos versikét.
– dramatizáltunk:
Együtt megnéztük a „Fel a fejjel” c. mesét, majd el is játszottuk, megbeszéltük a mese tanulságát.
– daloltunk, dalosjátékot játszottunk:
Megtanultuk a Kecske, becske dalt és a népi játékot hozzá, majd el is játszottuk dalosjátékot, ügyelve rá, hogy mindenkire sor kerüljön. Nagyon lelkesen választottak gazdát, kecskét a gyerekek, nagyon tetszett ez a játék.
– mindenfélét kóstoltunk:
Amíg a gyerekek a különböző ízeket kóstolták, addig megépült az akadálypálya, közben Bagdi Bella dalát hallgattuk, énekeltük.
– akadálypálya:
A csoportban felállított akadályokat sikerült mindenkinek legyőznie, hiszen az volt a cél, hogy sikerélménnyel záruljon a foglalkozás, és minden kisgyermek visszakaphassa a méltó küzdelemben elnyert plüsst.
Természetesen mindenki számára volt kihívás ezen a napon, volt, aki nem szeret szerepelni, kissé ügyetlenebb, vagy éppen nehezebben tanulja a verset, vagy kevésbé gyorsan reagál, van aki nem szereti az új ízeket. Mindenki derekasan helyt állt, és élvezte a nehéz küzdelemben elnyert díját – a plüssét.
Végül kiszíneztük a hónap jelét és felragasztottuk a következő lépcsőfokra.
Tartalmas napot zárhattunk, a gyerekek nagyon élvezték, tetszett a sok játék, dal, mozgás, és még a boszi is visszahozta a játékokat. Megértették a mesék lényegét, bátran megfogalmazták a mondanivalójukat, saját példákat is tudtak mondani.
Püspökladányi Petőfi Sándor Általános Iskola
Ebben a hónapban sokat beszélgettünk arról, hogy kinek mi okoz feszültséget, s ezt hogyan lehet oldani. Tanultunk feszültségoldó technikákat, melyeket az osztályban előforduló konfliktus során ügyesen alkalmaztak is a gyerekek. Néztünk filmet a düh kezeléséről, a félreértésekről, s az elfogadásról is. A foglalkozás végén Bagdi Bella dalával „lazultak” diákjaim. Ki
a szőnyegen, ki a pad tetején érezte jól magát a relaxáció közben.A választható feladatok közül kettőt is megcsináltunk. Felolvastam a Kecskekatonaság című magyar népmesét. Készítettünk technika órán kecskeálarcot, s el is játszottuk a mesét. Nagyon kreatívak voltak a „katonai kiképzés ” során. A szókészlet gyűjtését 3 csoportban végezték. Egészséges verseny alakult ki a csapatok között. A szavak megbeszélésekor néhámy gyermekről olyan információt tudtam meg, amit eddig nem is gondoltam volna. Új oldaláról ismerhettem meg néhányukat, s ez jó érzés volt számomra.
Püspökladányi Petőfi Sándor Általános Iskola
Ebben a hónapban sokat beszélgettünk arról, hogy kinek mi okoz feszültséget, s ezt hogyan lehet oldani. Tanultunk feszültségoldó technikákat, melyeket az osztályban előforduló konfliktus során ügyesen alkalmaztak is a gyerekek. Néztünk filmet a düh kezeléséről, a félreértésekről, s az elfogadásról is. A foglalkozás végén Bagdi Bella dalával „lazultak” diákjaim. Ki
a szőnyegen, ki a pad tetején érezte jól magát a relaxáció közben.A választható feladatok közül kettőt is megcsináltunk. Felolvastam a Kecskekatonaság című magyar népmesét. Készítettünk technika órán kecskeálarcot, s el is játszottuk a mesét. Nagyon kreatívak voltak a „katonai kiképzés ” során. A szókészlet gyűjtését 3 csoportban végezték. Egészséges verseny alakult ki a csapatok között. A szavak megbeszélésekor néhámy gyermekről olyan információt tudtam meg, amit eddig nem is gondoltam volna. Új oldaláról ismerhettem meg néhányukat, s ez jó érzés volt számomra.
Püspökladányi Petőfi Sándor Általános Iskola
Ebben a hónapban sokat beszélgettünk arról, hogy kinek mi okoz feszültséget, s ezt hogyan lehet oldani. Tanultunk feszültségoldó technikákat, melyeket az osztályban előforduló konfliktus során ügyesen alkalmaztak is a gyerekek. Néztünk filmet a düh kezeléséről, a félreértésekről, s az elfogadásról is. A foglalkozás végén Bagdi Bella dalával „lazultak” diákjaim. Ki
a szőnyegen, ki a pad tetején érezte jól magát a relaxáció közben.A választható feladatok közül kettőt is megcsináltunk. Felolvastam a Kecskekatonaság című magyar népmesét. Készítettünk technika órán kecskeálarcot, s el is játszottuk a mesét. Nagyon kreatívak voltak a „katonai kiképzés ” során. A szókészlet gyűjtését 3 csoportban végezték. Egészséges verseny alakult ki a csapatok között. A szavak megbeszélésekor néhámy gyermekről olyan információt tudtam meg, amit eddig nem is gondoltam volna. Új oldaláról ismerhettem meg néhányukat, s ez jó érzés volt számomra.
A februári hónap boldogságóra témája a megküzdés, a stressz kezelés és a megküzdési stratégiák. A cél – megértetni a diákokkal, hogy a stressz ne betegítsen meg minket, hanem a fejlődésünket segítse elő. Megküzdésnek minden olyan tudatos erőfeszítést nevezünk, amelynek az a célja, hogy az adott stresszhelyzetet le tudjuk küzdeni, és semlegesíteni tudjuk a negatív hatásait. Nagyon jó hangulatban telt az óra, miközben készültek a pozitív üzenetek. Köszönet az üzenetért mindenkinek!
Az órákon leginkább stresszkezeléssel foglalkoztunk, mivel úgy látom, ez sok gyereknek okoz nehézséget.
Elsőként a táblán, egy pókábrán jelenítettük meg, mit jelent a gyerkeknek a stressz, milyen hatással van rájuk, hogyan viselkednek stresszes helyzetben, hogyan szokták a feszültséget levezetni.
Utána a témához kapcsolódó szólásokat és közmondásokat elemeztünk, magyaráztunk meg. pl.: Minden rosszban van valami jó., Ami nem öl meg, az megerősít!
A következő feladattal az volt a célom, hogy több stresszkezelési technikát javasoljak a gyerkekenek. Felsoroltam 30 megküzdési módot, nekik pedig azokat kellett kiválasztani, amit magukénak éreznek. Pl.: Sétálok egyet a kutyámmal., Lezuhanyozom., Kimegyek friss levegőt szívni.
Szorgalmi feladatnak adtam a nyugi-pörgettyű készítését. (Én-térképem c. könyv 44.o.)
A második óránk a stresszoldó étkezésről szólt.
Különböző honlapokról kigyűjtöttük azokat az alapanyagokat, amik stresszoldó élelmiszerként szerepelnek.
Majd ezekből az alapanyagokból készítettek egy egész napos menüt a gyerekek. (reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora)
Ötletelés közben Vivaldit hallgattunk.
Szorgalmi feladatként el lehetett készíteni az egyik ételt a kitalált étlapról. Ezekből csatolok néhány fotót.
Kézlenyomat átváltoztatása kiskecskévé.
Kézlenyomat átváltoztatása kiskecskévé.