Tanulói tulajdonság-kártyák tablója

Tuljadonság-kártyák-feltűzése.jpg

Februárban a pétfürdői Horváth István Általános Iskola 8.b osztály tanulói a megküzdési stratégiákkal foglalkoztak Borszukné Kropf Ilona tanárnő vezetésével. Személyes példák segítségével beszélgettek arról, mely problémákkal kellett eddig megküzdeniük. Képelemzés segítségével mások problémáit kellett kitalálniuk. Mit nevezünk megküzdésnek? A pontos fogalom meghatározást is elvégezték. Beszéltek a kétféle megküzdési stratégiáról. Megállapították, hogy általában a problémaközpontú stratégiák a leghatékonyabbak, ezek ugyanis a stressz forrásának megszüntetésére irányulnak. Amint az ember felismeri a problémát, bátran szembefordul vele, felméri, majd számba veszi a megoldási módokat, valamint saját lehetőségeit. Végül mindezek alapján meghatározza, mi az optimális válasz, és cselekszik. Egy teszt segítségével mindenki megtudhatta, hogy ő melyik megoldást választja többnyire. Majd személyiségük erősségeit kellett megjeleníteni egy tablón saját tulajdonságkártyákkal, mely alapján ki kellett kitalálniuk, ki írhatta a jellemzőket. Jó hangulatú órákat töltöttek a témakör feldolgozásával februárban.

Képek