A gyerekekkel a megküzdési stratégiák kapcsán az egymás frizurájának elkészítését választottuk. Az először könnyűnek tűnő feladat, egyre inkább újabb és újabb akadályokat állított a gyerekek elé. Annak, aki a frizurát készítette azért volt nehéz, mert a párja nem olyan hajkoronát szeretett volna, a másiknak meg azért volt küzdelmes, hogy el tudja-e készíteni és vajon tetszeni fog-e a társának? Kis segítséggel, rávezetéssel sikerült a feladatot sikeresen és vidáman megvalósítani.
Emellett a tanulókkal megbeszéltük, hogy milyen megküzdéseink vannak az életben: az iskolában és a családban is. Mi mindent kell tennünk azért, hogy gördülékenyen menjenek a dolgaink. A diákok szívesen meséltek történeteket, merítettek saját életük eseményeiből. A játék és a sport élményével oldottuk az esetlegesen felgyülemlő többletenergiákat.
Megküzdési stratégiák
A gyerekekkel a megküzdési stratégiák kapcsán az egymás frizurájának elkészítését választottuk. Az először könnyűnek tűnő feladat, egyre inkább újabb és újabb akadályokat állított a gyerekek elé. Annak, aki a frizurát készítette azért volt nehéz, mert a párja nem olyan hajkoronát szeretett volna, a másiknak meg azért volt küzdelmes, hogy el tudja-e készíteni és vajon tetszeni fog-e a társának? Kis segítséggel, rávezetéssel sikerült a feladatot sikeresen és vidáman megvalósítani.
Emellett a tanulókkal megbeszéltük, hogy milyen megküzdéseink vannak az életben: az iskolában és a családban is. Mi mindent kell tennünk azért, hogy gördülékenyen menjenek a dolgaink. A diákok szívesen meséltek történeteket, merítettek saját életük eseményeiből. A játék és a sport élményével oldottuk az esetlegesen felgyülemlő többletenergiákat.
A gyerekekkel a megküzdési stratégiák kapcsán az egymás frizurájának elkészítését választottuk. Az először könnyűnek tűnő feladat, egyre inkább újabb és újabb akadályokat állított a gyerekek elé. Annak, aki a frizurát készítette azért volt nehéz, mert a párja nem olyan hajkoronát szeretett volna, a másiknak meg azért volt küzdelmes, hogy el tudja-e készíteni és vajon tetszeni fog-e a társának? Kis segítséggel, rávezetéssel sikerült a feladatot sikeresen és vidáman megvalósítani.
Emellett a tanulókkal megbeszéltük, hogy milyen megküzdéseink vannak az életben: az iskolában és a családban is. Mi mindent kell tennünk azért, hogy gördülékenyen menjenek a dolgaink. A diákok szívesen meséltek történeteket, merítettek saját életük eseményeiből. A játék és a sport élményével oldottuk az esetlegesen felgyülemlő többletenergiákat.
A gyerekekkel a megküzdési stratégiák kapcsán az egymás frizurájának elkészítését választottuk. Az először könnyűnek tűnő feladat, egyre inkább újabb és újabb akadályokat állított a gyerekek elé. Annak, aki a frizurát készítette azért volt nehéz, mert a párja nem olyan hajkoronát szeretett volna, a másiknak meg azért volt küzdelmes, hogy el tudja-e készíteni és vajon tetszeni fog-e a társának? Kis segítséggel, rávezetéssel sikerült a feladatot sikeresen és vidáman megvalósítani.
Emellett a tanulókkal megbeszéltük, hogy milyen megküzdéseink vannak az életben: az iskolában és a családban is. Mi mindent kell tennünk azért, hogy gördülékenyen menjenek a dolgaink. A diákok szívesen meséltek történeteket, merítettek saját életük eseményeiből. A játék és a sport élményével oldottuk az esetlegesen felgyülemlő többletenergiákat.
A gyerekekkel a megküzdési stratégiák kapcsán az egymás frizurájának elkészítését választottuk. Az először könnyűnek tűnő feladat, egyre inkább újabb és újabb akadályokat állított a gyerekek elé. Annak, aki a frizurát készítette azért volt nehéz, mert a párja nem olyan hajkoronát szeretett volna, a másiknak meg azért volt küzdelmes, hogy el tudja-e készíteni és vajon tetszeni fog-e a társának? Kis segítséggel, rávezetéssel sikerült a feladatot sikeresen és vidáman megvalósítani.
Emellett a tanulókkal megbeszéltük, hogy milyen megküzdéseink vannak az életben: az iskolában és a családban is. Mi mindent kell tennünk azért, hogy gördülékenyen menjenek a dolgaink. A diákok szívesen meséltek történeteket, merítettek saját életük eseményeiből. A játék és a sport élményével oldottuk az esetlegesen felgyülemlő többletenergiákat.
A gyerekekkel a megküzdési stratégiák kapcsán az egymás frizurájának elkészítését választottuk. Az először könnyűnek tűnő feladat, egyre inkább újabb és újabb akadályokat állított a gyerekek elé. Annak, aki a frizurát készítette azért volt nehéz, mert a párja nem olyan hajkoronát szeretett volna, a másiknak meg azért volt küzdelmes, hogy el tudja-e készíteni és vajon tetszeni fog-e a társának? Kis segítséggel, rávezetéssel sikerült a feladatot sikeresen és vidáman megvalósítani.
Emellett a tanulókkal megbeszéltük, hogy milyen megküzdéseink vannak az életben: az iskolában és a családban is. Mi mindent kell tennünk azért, hogy gördülékenyen menjenek a dolgaink. A diákok szívesen meséltek történeteket, merítettek saját életük eseményeiből. A játék és a sport élményével oldottuk az esetlegesen felgyülemlő többletenergiákat.
A foglalkozást játékkal kezdtük. A Testrészeink játékban a gyerekek kipróbálhatták ügyességüket, gyorsaságukat. Majd meghallgattuk a hónap dalát és megnéztük a Fel a fejjel című animációs kisfilmet. Gyurmából megpróbáltuk megformázni a szereplőket, közben megbeszéltük a látottakat.
Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
Küzdelem volt az egész hónapunk.
A legfontosabb szavakat, mondatokat egy nagy lapra írtuk fel, ami segít minket a mindennapokban.
Csoportokban összegyűjtötték a gyerekek, mi segíti át őket a nehézségek, aggodalmak, félelmek leküzdésében.
A hónap során többször is beépítettük a mindennapokba a megküzdési stratégiák gyakorlását. A farsang hetében a játékos feladatok során még inkább kiemeltük annak fontosságát, hogy az elénk kerülő problémákkal bátran nézzünk szembe. Hiszen nem mindegy, hogy milyen érzésekkel vágunk neki 1-1 megoldandó nehézségnek. Ezért is választottam a heti mesénknek Ariadne Sweet A katica farsangja című meséjét, hiszen ebben a kis katica is megtanulja a bölcs Rák apó mondását: „Ki tudja azt még!” Ez egy nagyon jó téma indítónak bizonyult, a gyerekek ügyesen kifejtették véleményüket, majd ebből kiindulva átbeszéltük a napok során a téma lényegesebb pontjait (beszéltünk az érzésekről, azokról a dolgokról, melyek minket boldoggá tesznek, vagy segítenek felvidítani minket, megküzdeni a félelmeinkkel stb.) Segítségül Bezzeg Anna Aranykulcs című meséjét is elmeséltem a gyerekeknek. Bagdy Emőke relaxációi közül is ismertünk meg újakat. Érzelmeink kiültek az arcunkra is. Először a gyerekeknek kellett az én arcomról olvasniuk, majd ők is kipróbálhatták magukat. Nagyon élvezték ezt a játékot, és ügyesen figyelték meg egymást.
A cápatámadás játék során öröm volt számomra látni azt, mennyire figyeltek egymásra, senkit nem hagytak a vízben, mindenki mondta, hogy az ő hajójukon még van hely, bátran menjen oda, akinek szüksége van rá.