A célok eléréséhez nem mindig egyenes út vezet. Meg kell küzdeni mindenkinek, hogy eljusson a kitűzött feladat megvalósításához. Ezt láttuk a kisfilmben is. A kislány és az apuka végül boldogan ment be a kórházba. A szereplők érzéseit, kétségeit a frizura megvalósításával kapcsolatban nagyon jól megértették és fogalmazták meg gondolataikat. A fiúk vállalták, hogy ők is kipróbálják magukat az apuka szerepében. Igyekeztek teljesíteni a lányok kívánságát. Közben olyan cselekvéseket, módszereket is gyűjtöttünk, ami segít feloldani a szorongásainkat, félelmeinket egy- egy nehezebb feladat előtt. Az órát az Ellazulni jaj de jó című dal relaxációs gyakorlataival zártuk.
Megküzdési stratégiák
A megküzdési stratégiák témát két órában dolgoztuk fel. Az első órán a ráhangolódás után a tanulókkal az első feladat kapcsán beszélgetőkört hoztunk létre. Mindennapi életünk egyik központi témájáról, a pandémiáról, a megbetegedéstől való félelemről folytattunk eszmecserét a diákokkal. Nagyon ötletes, jó megoldásokat osztottak meg egymással a hatodikosok arról, hogyan tudják a gondolataikat pozitív irányba terelni, ha baj van, ha az egészségüket betegség támadja meg.
Ezt követően (a már korábban kiadott) erőt adó idézetek felolvasásával és pozitív hatású színek rendszerezésével folytattuk az órát. Ezeket a színeket használva írták fel a nebulók az osztály kedvelt idézeteit a faliújságra.
A második osztályfőnöki órán a gyerekek a tabló elkészítése mellett döntöttek. Stresszoldó, egészséges élelmiszerek, ételek szerepeltek az elkészített munkákon.
A téma bevezetésénél a gyerekek értetlenül álltak kissé. A megküzdés szónál mindenki a harcra gondolt. Aztán ahogy egyre mélyebbre ástunk, belemelegedtek szépen. Az egyik kislány még saját képregényt is készített otthon arról, ő hogyan küzd meg egy nehéz házi feladattal. 🙂
Müncheni Családok Klubja- Macska
Kecskekatonaság kicsit másképp. Itt a klasszikus kecskeálarcot, busómaszkok helyettesitették. De a mese után úgyanúgy akadályokat győztek le együtt.
Müncheni Családok Klubja- Macska
Miután elolvastuk a mesét, létrehoztuk a kecskekatonaságot. Akadálypályákon mentek keresztül, együtt. Nagyon jó volt.
A tanulók az internet segítségével kutakodtak stresszoldó, egészséges élelmiszerek, ételek után. Ezután közösen lerajzolták az általuk választott, kedvelt ételeket.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Középsúlyosan értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája
Sziklaforrás csoport
A gyermekeim egyébként is sajátos problémákkal küzdenek a hétköznapjaikban. Nehéz számukra a kifejezés, megfogalmazás és a megvalósítás is. Egymás támogatását is tanulni kell. Nehéz úgy a megküzdésben segíteni, ha a társunk nehezen megközelíthető. A hallgatást, magába zárkózást meg kell törni annak aki, segíteni szeretne. Valamilyen módon közelebb kell kerülni a társunkhoz és leküzdeni a bezártságát. Ezért a téma feldolgozása során először ahhoz gyűjtötttünk szavakat, hogyan tudjuk megközelíteni a problémával küzdő társunkat. Majd a megküzdéshez mindenki a saját esetéhez keresett példákat. Ezzel már újabb szófelhőt alkottunk. A gyerekek ügyesen használták a laptopot, a szorongásaik oldódtak.
A következő órákon több szituációt is eljátszottunk, segítséggel megoldásokat keresve társunk problámáira. Megküzdöttunk egymásét a szorongádstól a mosolygásig.