Örültek a mozgásos feladatnak.
Valóban sok küzdelem volt, a tengeren, a toronyépítésben, az egyes feladatok megoldásában.
De a végén minden gyermek megkapta a megérdemelt jutalmát!
Megküzdési stratégiák
Februárban visszatértünk az iskola falai közé, így a boldogságórás foglalkozásokat is jó hangulatban sikerült megvalósítani. A csoportommal most az erősségekre helyeztem a hangsúlyt, arra kértem őket, hogy készítsék el a saját erősség kártyájukat. Egy olyan erősséget írjanak a kártyára, amely segítségével a saját életükben az akadályokat képesek legyőzni. Több gyermeknél megjelent a humor, mint erősség, 10 – 11 évesen is látják, hogy humorral, kis vidámsággal az akadályokat könnyebben legyőzik, más szemszögből látnak bizonyos problémát. Mindenki kártyája elkészült, ez a jó kis tabló most a tantermünk falát díszíti.
Körben ülve beszélgettünk, kinek mi segít a stressz leküzdésében. Később tablót készítettek a gyerekek stresszoldó ételekről.
Körben ülve beszélgettünk, kinek mi segít a stressz leküzdésében. Később tablót készítettek a gyerekek stresszoldó ételekről.
Ebben a hónapban beszélgetőkörrel indítottuk a Boldogságóra feldolgozását, amikor is kihívásokkal, megküzdéssel foglalkoztunk. Ez a téma a gyerekek számára kicsit nehezebbnek bizonyult, de minél tovább, minél többrétűen beszéltünk róla, annál inkább sikerült megérteniük, hogy a kulcs az, hogy pozitívan álljunk a mindennapi kihívások elé. A gyerekek a feladatokra (főképp a farsangi játékok során a versenyfeladatokra) kihívásként tekintettek, ahol ügyességüket, kitartásukat bizonyíthatták. A farsangi játékok során versenyezhettek macihúzásban, lufival táncolásban, seprűadogatásban.
A februári hónapban a választható feladatok közül a Testrészeink című feladatot választottam babzsák nélkül, a kiesés módszerrel. Mivel a gyerekek nem szerettek volna kiesni, így nagyon figyeltek arra, hogy mikor milyen testrészt nevezek meg és, hogy a jót mutassák.
A csoportszobában közösen találtuk ki, hogy mit nevezzünk ki Nyugalompaplannak, így egy babzsákra esett a választásunk, ahová a gyerekek bármikor leülhetnek, ha kicsit pihenni szeretnének, mesekönyvet nézegetni, vagy ha esetleg szomorúak.
Az A part alatt című dalt megnéztük, meghallgattuk és közösen elénekeltük, valamint a hónap dalát is többször meghallgattuk.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
A téma feldolgozásához kicsit átalakítottuk a játékok kiszabadításáról szóló játékot.Pók néni helyett a Télboszorkány volt a ludas. A gyerekek reggel rögtön észrevették, hogy valami nincs rendjén, gyorsan meg is találták a levelet, és azonnal tanakodni kezdtek, mit tegyenek. Ahogy érkeztek a csoporttársak a terembe, a többiek a rossz hírrel fogadták őket. A térkép, és az utasítások a tornaszobába vezették őket, ahol nehezebbnél nehezebb akadályokat kellett leküzdeniük. Szerencsére mindenki meg tudta csinálni a feladatokat. Ezek után egy télűző mondókával elijesztettük a boszorkányt, és örömünkre a játékok ott vártak minket a szobánkban.
A héten többször szóba jött még a boszorkány, illetve beszéltünk a megküzdésről egy mese kapcsán is. A farsang keretein belül pedig végleg elüldöztük a boszorkányt, reméljük, már nem tér vissza közénk.
Megküzdési stratégiák
A Pillangók mindennapi küzdelmei
A napot relaxációs gyakorlatokkal indítottuk, majd elindultunk egy képzeletbeli világba.
A képzeletbeli Mount Everestre kalandoztunk a gyakorlatok segítségével.
Ebből kiindulva és a témával kapcsolatban, sokat beszélgettünk a gyerekekkel. Mi is kell ahhoz, hogy egy ilyen hatalmas hegyet megmásszunk. A felszereléseken és az élelmen kívül még mi mindenre van szüksége az embernek. Egyöntetűen mondták a gyerekek az első,,varázs” szót BÁTORSÁG, és még sorolták a többi belső és külső hozzákapcsolódó tulajdonságokat is. Megbeszéltük még, hogy reggel is milyen nehéz, amikor fel kell kelni és óvodába indulni. Vagy amikor csak egy rövid verset mondunk el egyedül a társaink előtt, de még sokszor úgy is nehéz, ha többen mondjuk el. A mondanivalónkat folytattuk azzal, hogy még nagyon sok mindennel kell megbirkóznunk, de mindig van, akire számíthatunk. Nagyon nagy élmény volt nekik beszélni a nehézségeikről és fontos, hogy megtanítsuk nekik, hogy segítséget kérni nem szégyen.
Majd Bagdi Bella: Ellazulni, jaj, de jó című dalára minden mozdulatsort örömmel végezték a gyerekek.
Ezek után megnéztük:, Fel a fejjel” című animációs kisfilmet, melyet örömmel utánoztak újra és újra a gyerekek.
Végül elkészítettük a csoport Varázstakaróját, melyen mindenki otthagyta a kéznyomát. Ez a takaró arról híres, hogy ha magunkra terítjük, akkor minden rossz elmúlik, és a nehézségeinket letudjuk győzni.
Konyári Óvoda Pillangó csoport
Csoportunk megküzdési stratégiája ezen a héten a farsangi kalap elkészítéséhez kapcsolódott, amely a legtöbb gyereknek gondot okozott a periodikusan ismétlődő csíkok megfestésével, szalagok felragasztásával. Elmondható, hogy megküzdöttek vele. A felmerült nehézségek kapcsán megbeszéltük, hogy nem kell izgulni, szomorkodni, ha ez vagy bármi más nem sikerül elsőre, hanem próbálkozni vele, és akkor úgy is előbbre jutnak. Így is volt és elkészültek a kalapok. A hét folyamán a téma feldolgozása során énekelgettük A part alatt című dalt és meghallgattuk a Kicsi dió című mesét. A Testrészeink játék kapcsolódott az elmúlt hetünk témájához, így minden nap játszottuk azt.
Február témaköre: Megküzdési stratégiák
febr. 11.
A 3. órát közös énekléssel kezdtük, majd jött a relaxáció.
A gyerekek teljes mértékben tudtak azonosulni a Kecskekatonaság című népmese szereplőivel. Mivel tetszett diákjaimnak a történet, ezért érdeklődéssel fogadták a szituációs feladatokat is. Az eltérő képességű gyerekek természetesen más-más feladatot kaptak. Az egész órán remekül együttműködtek, senki sem volt kiközösítve, közösen segítették egymást.
Az óra közben többször felhívtam a figyelmüket arra, hogy kit, hogyan lehetne bevonni a munkába. Úgy láttam, hogy az órám elérte célját, hiszen diákjaim megértették a népmese tanulságát és ezzel kapcsolatban el is mondták véleményüket.
Elkészítették a gyerekek az osztály megküzdési szókészletét szivárvány formában, melybe azokat a dolgokat írták, melyek segítik őket a különböző nehézségek leküzdésében.
Meditációval és közös énekléssel -Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó! című dalával – zártuk az órát.
A negyedik órában, a Kiképzés játék során, csoportmunkában, forgószínpadszerűen a gyerekek adtak feladatokat egymásnak. Arról is szót ejtettünk, hogy hogyan lehet megoldani a kapott feladatokat.
Ezt az órát is meditációval és Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó! című dalával zártuk.
A foglalkozásoknak pozitív nevelő hatása volt a gyerekek viselkedésére. Önértékelésüket és önbizalmukat is sikerült megerősíteni. Sok jutalomkártyát és ötös érdemjegyet tudtam kiosztani az órák végén. Boldog voltam, mert igazán jó hangulatban dolgoztunk.
Egy vidám farsangi mulatsággal zártuk a napot, melyet nagyon élveztek a gyerekek.
Február témaköre: Megküzdési stratégiák
febr. 11.
A 3. órát közös énekléssel kezdtük, majd jött a relaxáció.
A gyerekek teljes mértékben tudtak azonosulni a Kecskekatonaság című népmese szereplőivel. Mivel tetszett diákjaimnak a történet, ezért érdeklődéssel fogadták a szituációs feladatokat is. Az eltérő képességű gyerekek természetesen más-más feladatot kaptak. Az egész órán remekül együttműködtek, senki sem volt kiközösítve, közösen segítették egymást.
Az óra közben többször felhívtam a figyelmüket arra, hogy kit, hogyan lehetne bevonni a munkába. Úgy láttam, hogy az órám elérte célját, hiszen diákjaim megértették a népmese tanulságát és ezzel kapcsolatban el is mondták véleményüket.
Elkészítették a gyerekek az osztály megküzdési szókészletét szivárvány formában, melybe azokat a dolgokat írták, melyek segítik őket a különböző nehézségek leküzdésében.
Meditációval és közös énekléssel -Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó! című dalával – zártuk az órát.
A negyedik órában, a Kiképzés játék során, csoportmunkában, forgószínpadszerűen a gyerekek adtak feladatokat egymásnak. Arról is szót ejtettünk, hogy hogyan lehet megoldani a kapott feladatokat.
Ezt az órát is meditációval és Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó! című dalával zártuk.
A foglalkozásoknak pozitív nevelő hatása volt a gyerekek viselkedésére. Önértékelésüket és önbizalmukat is sikerült megerősíteni. Sok jutalomkártyát és ötös érdemjegyet tudtam kiosztani az órák végén. Boldog voltam, mert igazán jó hangulatban dolgoztunk.
Egy vidám farsangi mulatsággal zártuk a napot, melyet nagyon élveztek a gyerekek.