A mindennapi megküzdések mellett ma a farsangi játékokban mértük össze erőnket. A vidám télűző délelőtt, és a jelmezes móka kiegészült kis csapatjátékokkal. A mozgásos versenyjátékokat nagy örömmel és küzdelemmel vitték végig a gyerekek. A délelőtt végén mindenki hatalmas tapsot és egy apró meglepetést is kapott.
A hónap során több alkalommal meghallgattuk és „lazultunk” a hónap dalára, nagy igyekezettel végezték a gyerekek.
Megküzdési stratégiák
Atkári Petőfi Sándor Általános Iskola
Kellemes órát töltöttünk együtt, amikor megtapasztaltuk milyen az elérendő célhoz vezető út. A kislányok feladata az volt, hogy készítsenek különleges frizurákat egymásnak. A fiúk önállóan állították össze a katonai bemutatót. Mindenki nagyon élvezte a feladatot. Később megbeszéltük, milyen nehézségek adódtak a fodrászkodás, illetve a vitézek koreográfiájának kitalálása és megvalósítása közben. Igazán jó hangulatban telt el ez a kis idő!😊
A mi megküzdési stratégiánk: amikor távol az emberektől a friss levetőn a barátainkkal lecsendesedve szabadnak érezve magunkat tudunk rendet tenni a fejünkben….
Konyári Óvoda Katica csoport
Ebben a hónapban bizony nagyon sok mindennel kellett megküzdenünk: érkezett a csoportunkba egy új kisfiú, sokan voltak betegek és bizony a mindennapi apró dolgokban, apró dolgokkal való küzdelem is akadályt gördített elénk!
Az új kisfiú érkezésének a gyerekek örültek, viszont igen erős jellemének köszönhetően mégis nehezen fogadták el a társaik. Nagyvárosból érkezett a kisfiú, és ez mind a beszédén, mind pedig a játékában megmutatkozik. Nagyon sokat beszélgettünk arról, hogy bizony nem vagyunk egyformák, de idővel meg fogjuk egymásban találni a számunkra kedvező tulajdonságot! A betegségek miatti hiányzások által sok gyerek maradt barát nélkül, volt mikor a 3-4 legjobb barát/barátnő magára maradt, így ő is nehezen találta helyét, bizony meg kellett küzdeni a legjobb társ/társak hiányával. Kis-középső korosztály vagyunk, a mindennapok nehézségeihez tartozik még néhány gyermek számára az öltözködésben, az önkiszolgálásban való önállóság hiánya is. Ezeket is nap, mint nap gyakorolva küzdjük le a nehézségeinket és büszkén mondhatják, hogy bizony már én is fel tudom venni egyedül a cipőmet, fel tudom húzni a kabáton a cipzárt … stb. Megtanultuk, hogy akinek szüksége van segítségre, annak bizony segítenünk kell, pl.: aki fél felmenni a csúszdára, azt biztatjuk, segítünk neki, aki nem ismeri még a színeket, annak segítünk kiválasztani a megfelelő színt, hogy szép rajzot készíthessen, aki nem találja a helyét, odakísérjük … stb. Ezen boldog pillanatok jegyében készítettük a szép színes szivárványokat!
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
A gyerekek frizurákat varázsoltak egymásnak
A foglalkozás elején beszélgetést folytattunk, hogy céljaink, feladataink elérése érdekében bizonyos akadályokat kell leküzdenünk, vagy esetleges félemeket. /példaként megemlítettük a lócan valo járást, tunelban való mászást, akár szülőtöl való elválást stb. / A beszelgetés után elmeséltük az „Aranykulcs“c. mesét, melyet képekkel is ábrázoltunk. Majd szines papírból nyírás, ragasztás segítségével elkészítettük az aranykulcsot. A foglalkozásunkat mozgásos játékkal fejeztük be, amelyben visszaszereztük a boszorkány által elrabolt legbecsesebb játékunkat. A gyermekek a foglalkozást nagyon élvezték.
Bátorság próba
Óvodai projekt témánk a színek világa volt, ehhez kapcsoltuk a Boldogság óra témáját. Szobánk ablakát feldíszítettük a szivárvány színeit ábrázoló lufikkal, csakhogy ezek a színek egyik nap eltűntek. A gyerekek csodálkozva álltak az ablak előtt, amikor megjelent Boldog Dóra egy levéllel, melyet a Szivárvány Tündér küldött. A gyerekek segítségét kérte a hét szín megkereséséhez. A levélben ez állt: Kedves Nyuszi csoportos gyerekek! Kérlek segítsetek Boldog Dórának megkeresni a színeket. Ehhez feladatokat kell megoldanotok. Tudom, hogy ügyes, bátor gyerekek vagytok és együtt mindenre képesek vagytok. Ugye segítetek?…Majd felsorolta a színek visszaszerzéséhez kapcsolódó feladatokat. Egy napra egy feladat volt megadva. A piros szín megszerzéséhez válogassátok ki a szivárványdobozból az egyforma színeket és tegyétek a helyére. A narancssárga színt úgy tudjátok megtalálni, ha a színes dobozokba gyűjtötök ugyanolyan színű tárgyakat… (fejlesztő játékok). A citromsárga szín akkor bújik elő, ha elmondotok egy szivárványról szóló verset, színes mondókát, dalt (közös vers, ének). A zöld színt akkor találjátok meg, ha lefestitek a szivárványt ( vizuális tevékenység). A kék szín akkor jön elő, ha átkúsztok a hídon, felmásztok a hegyre, lecsúsztok a völgybe, átbújtok az alagúton…(mozgásos feladatok). A lila színhez az lesz a feladatotok, hogy építsétek meg az óvoda legmagasabb tornyát színes kockákból, számoljátok meg melyik színből van a legtöbb (építő játék, matematika). A rózsaszínt úgy tudjátok a helyére varázsolni, ha feltöltitek a szeretettankunkat: érintsd meg ujjaddal azt a társad, akinek a ruháján van kék, simogasd meg azt a társad, akinek van sárga a ruháján, öleld meg azt a társad, aki ma örömöt szerzett neked, rád mosolygott, kedves volt hozzád, vagy jót játszottatok…(érzékenyítő játékok). Minden nap felkerült egy szín az ablakba és végül ott ragyogott a hét szín a szivárvány színeiben.
Természetesen olyan feladatokat választottunk, mely végén a gyermekek sikerélményt élhettek át, a pozitív megerősítéssel pedig további erőfeszítésre ösztönöztük őket.
A már megszokott Örömtáncunkkal fejezzük ki érzéseinket, Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című zenére.
Téma továbbadása:
Ez a hónap mind a gyermekek, mind pedig a felnőttek megküzdési stratégiájáról szólt. Bemutatóra, előadásokra készültünk, ahol megmutathattuk a féléve bevezetett Boldogság órák eredményeit, hatékonyságát csoportunkban. A bemutatón részt vevő óvodapedagógus kollégák pozitív visszajelzései, elismerő szavai érték számunkra, hiszen ezáltal mi is sikerélményhez jutottunk, mely növeli a pozitív érzelmeket.
Az előadáson részt vevő vezetők és pedagógusok érdeklődve, kíváncsian hallgatták a beszámolónkat a Boldogság óráinkkal kapcsolatos tapasztalatainkról, eredményességről, hatékonyságról. Az előadás hatására több óvoda épületünkből jelezték, hogy szeretnének jelentkezni a Boldogság óra programba, mely azt bizonyítja, hogy példánkkal sikerült arra inspirálni másokat, hogy boldgoságórákat tartsanak.
Napi mosoly történet: Egyik nap játékidőben elgondolkodva ültem az asztalnál. A szemem sarkából láttam, hogy egy kislány figyel engem, majd oda lépett hozzám és szorosan az arcomhoz hajolt széles mosollyal az arcán. „Te mit csinálsz?” –kérdeztem. Ő erre így válaszolt: -„Nem mosolyogtál. Ezért adok kölcsön az enyémből!”- Csodálatos érzés megtapasztalni, hogy a Boldogság órák által valóban terjeszthető a szeretet, egymásra figyelés.
Egry József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A foglakozásokon megbeszéltük mit jelent az, hogy megküzdési stratégia. A gyerekek nagyon élvezték a havi feladatokat. A lányok szívesen váltak fodrászokká, és bizony rájöttek nem is olyan egyszerű szép frizurát alkotni, de a többszöri újrakezdések után mindenki megtalálta a saját stílusát és csodálatos hajviseletek születtek, melynek együtt örültünk. A fiúk is élvezték a kecskesereg által nyújtott katonafegyelmet és az együtt mozgás kihívásait és eljátszottuk a mesét is! Megbeszéltük, hogy a hétköznapokban mit tudunk tenni azért, hogy elérjük a céljainkat, és milyen nehézségekkel kell megküzdenünk, hogy sikeresek lehessünk.
Meghívtuk iskolánkba a Kisvárdai Megoldás Közhasznú Egyesületet. Más dolog tudni valamiről, és egészen más át is élni azt. De most átélhették, megtapasztalhatták ezt az érzést azok a fiatalok, akik tanáraik, iskolájuk támogatásának köszönhetően részt vehettek ezeken a programokon: Ők biztosan egész életükben több megértéssel veszik majd körül, és segítik is a fogyatékossággal élőket. Elismerés és tisztelet illeti a szervezőket, segítőket a kiemelkedően értékes és hasznos program lebonyolításáért!
Meghívtuk iskolánkba a Kisvárdai Megoldás Közhasznú Egyesületet. Más dolog tudni valamiről, és egészen más át is élni azt. De most átélhették, megtapasztalhatták ezt az érzést azok a fiatalok, akik tanáraik, iskolájuk támogatásának köszönhetően részt vehettek ezeken a programokon: Ők biztosan egész életükben több megértéssel veszik majd körül, és segítik is a fogyatékossággal élőket. Elismerés és tisztelet illeti a szervezőket, segítőket a kiemelkedően értékes és hasznos program lebonyolításáért!