Februárban az első boldogságórát beszélgetőkörrel indítottuk. Egy gondolatébresztő kulcsos képről a jut eszembe játékkal gyűjtöttük össze a gondolatainkat, majd megbeszéltük mi is az a megküzdés, mivel kell nekünk megküzdenünk. A gyerekek elmondták a saját jól bevált módszereiket. Ezután megnéztük az animációs filmet és beszélgettünk a látottakról. A lányokat nagyon felcsigázta a fodrászkodós feladat. Lelkesen készültek hozzávalókkal a következő órára. A fiúk inkább a kiképzést választották. A hajszobrászok munka közeben meg is állapították, hogy a fodrásznak sincs könnyű hivatása. A fiúk egy dobozba gyűjtötték össze először a az általunk megírt mozgásos feladatokat, kihívásokat, majd mindenki a legjobb tudása szerint, megküzdve a nehézségekkel teljesítette is azokat.
A sok „küzdelem” után igazán jóleső érzés volt a nyugalom szivárványán keresztül gyakorolni a mély légzést.
Megküzdési stratégiák
Februárban a Boldogság órák a megküzdési stratégiák kidolgozására épültek. Napjainkban nagy teher nehezedik tanulóinkra. A problémák megoldásához nyújt ez a hónap a boldogság órákon keresztül segítséget. Megküzdésre minden nap szükségünk van, mert az élet teremti nekünk ezekhez a helyzeteket. A „hogyan” kérdésén van a hangsúly a feldolgozás menetében. Megküzdünk a boldogabbá válás lehetőségéért. A viselkedésünk, a gondolkodásunk összefügg azzal, hogy mennyire leszünk boldogok. Az órákon a módszer lehetőséget mutat a stratégiák elsajátításához, ami a személyiség változásához is hozzá járul. Munkánk akkor sikeres, ha el tudjuk mondani magunkról, hogy a probléma megoldása érdekében minden erőnkkel tenni akarunk valamit. Ebben a folyamatban csak kis lépésekben szabad haladni. A segítséget el kell fogadni, a tanácsot szívesen kell fogadni.
Az órákon az órakezdő relaxáció nyújtott alapot, amit a hónap dalának eléneklése segített kiteljesíteni. A munkafüzet feladatai a témával kapcsolatban segítettek a gyereket megerősíteni az elsajátítás folyamatában. A gyerekek szerették azt a feladatot, amiben ösztönző mondatokat gyűjtöttek. Ennél a feladatnál lehetőségük volt a saját tapasztalataikat elmondani: mit éltek meg, hogy dolgozták fel, ki segített nekik, mit tanultak belőle. Az „öröm bödönt” is sikerült csupa jó dologgal, támogató mondattal tele pakolniuk.
Mivel egészségre és boldogságra született emberi lények vagyunk, a szeretetkapcsolatokat fent kell tartani, ami ezeken az órákon megvalósul.
Februárban a Boldogság órák a megküzdési stratégiák kidolgozására épültek. Napjainkban nagy teher nehezedik tanulóinkra. A problémák megoldásához nyújt ez a hónap a boldogság órákon keresztül segítséget. Megküzdésre minden nap szükségünk van, mert az élet teremti nekünk ezekhez a helyzeteket. A „hogyan” kérdésén van a hangsúly a feldolgozás menetében. Megküzdünk a boldogabbá válás lehetőségéért. A viselkedésünk, a gondolkodásunk összefügg azzal, hogy mennyire leszünk boldogok. Az órákon a módszer lehetőséget mutat a stratégiák elsajátításához, ami a személyiség változásához is hozzá járul. Munkánk akkor sikeres, ha el tudjuk mondani magunkról, hogy a probléma megoldása érdekében minden erőnkkel tenni akarunk valamit. Ebben a folyamatban csak kis lépésekben szabad haladni. A segítséget el kell fogadni, a tanácsot szívesen kell fogadni.
Az órákon az órakezdő relaxáció nyújtott alapot, amit a hónap dalának eléneklése segített kiteljesíteni. A munkafüzet feladatai a témával kapcsolatban segítettek a gyereket megerősíteni az elsajátítás folyamatában. A gyerekek szerették azt a feladatot, amiben ösztönző mondatokat gyűjtöttek. Ennél a feladatnál lehetőségük volt a saját tapasztalataikat elmondani: mit éltek meg, hogy dolgozták fel, ki segített nekik, mit tanultak belőle. Az „öröm bödönt” is sikerült csupa jó dologgal, támogató mondattal tele pakolniuk.
Mivel egészségre és boldogságra született emberi lények vagyunk, a szeretetkapcsolatokat fent kell tartani, ami ezeken az órákon megvalósul.
A foglalkozást relaxációval kezdtük, Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó -című zenéjére. Az volt a kérésem, hogy mindenki képzelje magát valamilyen szuperhősnek. A relaxáció végén megbeszéltük, hogy kinek milyen szuper képessége lenne, ha tehetné.
Arra próbáltam rávilágítani, hogy az ember bármit elérhet szuper erő nélkül is ha nagyon kitartó és van akaratereje.
A következőkben mesével folytattuk: Bezzeg Andrea: Aranykulcs című meséjével.
Megkérdeztem miaza dolog, amit szeretnétek ti is elérni, amire nagyon vágytok, és mit tennétek érte? Legtöbb válasz valamilyen tárggyal kapcsolatos volt és próbáltam kicsit eltéríteni őket a konkrét dolgoktól.
Majd a tornateremben bátorság próbát rendeztünk, különféle akadályokkal. Nagy örömömre az udvaron is folytatódott a bátorság próba, amit saját maguk szerveztek és szerveznek azóta is olykor folyamatosan az udvaron. Próbára teszik ezzel az akaraterejüket, feszegetik a határaikat.
A foglalkozást relaxációval kezdtük, Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó -című zenéjére. Az volt a kérésem, hogy mindenki képzelje magát valamilyen szuperhősnek. A relaxáció végén megbeszéltük, hogy kinek milyen szuper képessége lenne, ha tehetné.
Arra próbáltam rávilágítani, hogy az ember bármit elérhet szuper erő nélkül is ha nagyon kitartó és van akaratereje.
A következőkben mesével folytattuk: Bezzeg Andrea: Aranykulcs című meséjével.
Megkérdeztem miaza dolog, amit szeretnétek ti is elérni, amire nagyon vágytok, és mit tennétek érte? Legtöbb válasz valamilyen tárggyal kapcsolatos volt és próbáltam kicsit eltéríteni őket a konkrét dolgoktól.
Majd a tornateremben bátorság próbát rendeztünk, különféle akadályokkal. Nagy örömömre az udvaron is folytatódott a bátorság próba, amit saját maguk szerveztek és szerveznek azóta is olykor folyamatosan az udvaron. Próbára teszik ezzel az akaraterejüket, feszegetik a határaikat.
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
Megküzdés.
Boldogságóráinkon különös figyelmet fordítunk annak tudatosítására, hogy életünk tele lesz feszültségekkel, stresszhelyzetekkel. Meg kell tanulnunk azt a számunkra jól működő megküzdést, ami oldja a feszültséget. Az egészségünk, sőt az életünk múlhat ezen, hiszen a tartósan fennálló negatív stressz megbetegít. Iskolai faliújságunkon elsős, másodikos, negyedikes, ötödikes, hatodikos és hetedikes gyerekek alkotásait láthatjuk saját, sikeres megküzdési stratégiájukról. Igazi csapatmunka eredménye ez a faliújság, kicsitől nagyig dolgoztak rajta iskolánk diákjai.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
Havi foglalkozásunk bevezetéseként a héten megismerkedtek a gyerekek Bezzeg Andrea: Aranykulcs című meséjével.
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy néha nehéz feladatokat kell megoldanunk, hogy célba érhessünk, hogy megvalósíthassuk elképzeléseinket.
Ezután ehhez kapcsolódóan megtartottuk hagyományos Farsangi mulatságunkat, ahol csapatokban versenyezve különböző ügyességi feladatokat kellett megoldaniuk a gyerekeknek, hogy ők lehessenek a feladatokban az elsők. A versenyt minden gyermek nagyon élvezte, jókat nevettünk, és vidám csatakiáltásokkal motiváltuk a csapatokat.
Farsangi bohócot is készítettünk, és a végén közösen táncoltunk, mozogtunk Bagdi Bella: Ellazulni, jaj, de jó című dalára, hiszen a sok izgalmas feladat teljesítése után valóban jól esett az ellazulás.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
A február hónapi boldog óra foglalkozáson, a megküzdéssel foglalkoztunk. Aranykulcs mesével kezdtük a foglalkozásunkat, majd a mese kérdéseit válaszolhatták meg a gyerekek. Munkafüzetben színeztünk, rajzoltunk.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Óvodáskorban sokszor szembesülnek a gyermekek a problémákkal, kihívásokkal, konfliktushelyzetekkel, melyre sokszor agresszívan reagálnak. Ezért fontos, hogy hogyan tudunk ezekkel szembenézni és sikeresen megoldani és fenntartani. A csoportszobában különböző akadályokkal kellett a gyerekeknek megküzdeni, együttműködve társaikkal.