Első lépésben utánanéztünk az interneten, hogy milyen stresszoldó élelmiszereink vannak. Második lépésben újságokban kerestünk róluk képet. Harmadik lépésben montázst készítettünk az összegyűjtött képekből. Étvágygerjesztő alkotások születtek.
Megküzdési stratégiák
Problémamegoldás témában egy lapra leírtuk, hogy az adott napon mi az ami bánt, mi az amit problémának érzünk. Pár nap múlva újra megnéztük és megfigyeltük, hogy az, ami probléma volt már nem is probléma. Relaxációs gyakorlatokat végeztünk, Bagdi Bella pozitív énképet fejlesztő dalait hallgattuk és tanultunk meg belőle párat a hónap kapcsán. Megerősítő kártyákkal játszottunk.
Problémamegoldás. Mi is a probléma, meddig probléma a probléma. Miért fontos érzelmeink kifejezése, hogyan tudjuk megbeszélni környezetünkkel a problémákat.
Ezek a kérdések merülnek fel a téma kapcsán. Első ízben egy mesét olvastunk el, majd csoportokban feldolgoztuk az ezzel kapcsolatos kérdéseket, feladatokat. Beszéltünk érzéseinkről, viszonyunkról egymás felé. Hogyan alakulnak ki az indulatok. A rossz érzések leküzdésének a technikái közül relaxációs gyakorlattal, meditációval zártunk. Emellett farsangi mulatságot is szerveztünk.
A megküzdési stratégiákat saját tapasztalatunk által összegeztük. A tanulók az Oszi füzetben öt-öt általuk használt stratégiát soroltak fel, majd azokat megosztották egymással. Örömmel vették tudomásul, hogy csaknem mindenki ugyanazokat a stratégiákat használják. Ezután szerepjátékkal rögzítettünk különböző megküzdési lehetőséget.
Otthonra azt a feladatot kapták a gyerekek, hogy egy hétig figyeljenek arra, hogy mi okoz nekik örömet s esténként jegyezzék fel. Ez a feladat már korábban is volt, így ráerősítettünk erre az eszközre.
A téma bevezetéséhez Bagdy Emőke egyik reflexióját hívtuk segítségül.
Majd csoportokban dolgozva az élet nehézségeivel kapcsolatos közmondások, bölcsességek összekevert mondatait kellett helyesen összerakni és közösen elgondolkodtunk az értelmén. A gyerekek papírra írták mik okoznak számukra nehézséget és miben jók, erősek. Játszottunk Bagdi Bella boldogító erősségek kártyáival is.
Jármi Papos Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Boldogságóra (február) – Megküzdési stratégiák
„ Az életünk olyan, amilyenné gondolataink teszik.”
Felolvastam a szamár történetét. Értelmeztük a rövid mesét, és megfopgalmaztuk a történet tanulságát. A megküzdés során a szamár érvényesítette a negatív élmény okozta szenvedését a félelem leküzdése céljából.
A COVID 19 miatt már olyan régen szerepeltünk, idén karácsonykor viszont leküzdöttük a félelmeinket és újra szinpadra álltunk.
Jánossomorjai Aranykapu Óvoda Újrónafői Tagóvodája
Hangulatkártyák nézegetése közben érzéseket fejeztünk ki. Nagyon jól éreztük magunkat. Ezalatt egy-egy történet tört fel belőlük, melyet szívesen meséltek el és tárgyaltuk meg mondanivalójukat. Vidám hangulat kerekedett a beszélgetésből. Hogy hol érzik érzelmeiket a testükben illetve testükön kívül, örömmel ábrázolták.
Mecsekaljai Általános Iskola Köztársaság Téri Általános Iskola
Logikai játékok segítségével stratégiák kidolgozása, kipróbálása, megbeszélése.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
A megküzdési stratégiák, a konfliktusok kezelése nagyon fontos a gyerekek életében is. Minden tevékenységükben törekszünk ezek megfelelő kezelésére, az összedolgozás, közös megoldások találására.
Ezeket nem csak a mindennapokban, hanem vetélkedők, közös nagy rendezvények alkalmával tudjuk leginkább alkalmazni.