🙂
Megküzdési stratégiák
Domoszlói III. András Általános Iskola
Betegséggel, tanulással, tananyagpótlással küzdöttünk ebben a hónapban. Nagyon sok küzdelem volt az osztályunkban. Rengeteg gyerekőcöm betegedett meg, majd pótoltuk a lemaradásokat. Az én kis kecskekatonáim annyira elfáradtak a nap végére, hogy a mese eljátszása helyett, csak színezgetni, kecskeálarcot készíteni volt kedvük. Engedtem a kérésüknek, így az álarcok mögé bújva pihentek a kis küzdő katonáim,amíg én felolvastam nekik a mesét.
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1. a osztályos tanulói a hétköznapi nehézségekről beszélgettek a „Megküzdési stratégiák” téma keretén belül.
Megbeszélték, hogy az a legjobb, ha célokat tűzünk ki magunk elé, s ezeket meg kell valósítani. Ha nem tudjuk elérni, amit elterveztünk, akkor sem adjuk fel, majd legközelebb jobban sikerül. Elolvasták „A bugyelláris, a pipa meg a süveg” című népmesét. Levonták a tanulságot, hogy aki küzd, az eléri a célját. Stresszoldó zenét is hallgattak, közben kiszínezték a gyerekek a tankönyvben található cicát.
Kellemes hangulatban telt el az óra.
Lengyel Laura Óvoda Napsugár Tagóvoda
Szükségünk van arra néha, hogy bebizonyítsuk magunknak, milyen ügyesek vagyunk. A sikerélmény változatos formában érhet minket és ha ezt közösen élhetjük meg, az roppant felemelő. Ez a legfőbb célunk: társas élmény megélése, hogy valóban társak lehessünk. Mi együtt minden akadályt leküzdünk.
Közösen mégis egyénileg , majd közösen öszedolgozva, végül felszabadultan és megerősödve teljesen egyedül.
A hónap témájához javasolt mesét örömmel végighallgatták a gyerekek. Elhatározták, hogy mindannyian megmérettetik magukat… legyen szó bármilyen feladatról… ők megküzdenek azokkal. Leginkább tornagyakorlatokat kellett végezniük. A megpróbáltatások nehézségein az osztálytársak buzdítása, a közösség ereje segített néhány tanulónak. Nagyon vidám órát töltöttünk el, melynek végén a hónap dalát meghallgatva „ellazultak”
A gyerekekkel megbeszéltük, hogy milyen érzések léteznek. Nemcsak a pozitív érzéseket beszéltük át, hanem a negatív érzéseket is.
Ehhez felhasználtuk a munkafüzetben található feladatokat is. Megbeszéltük, hogy bizonyos negatív érzések milyen testi érzeteket válthatnak ki. A gyerekek felismerték, hogy ez mindenkinek másképp jelentkezhet, és sokszor nem is veszik észre milyen érzés uralkodott el rajtuk, csak a testi jeleket észlelik.
Ez alapján utána megbeszéltük, hogy lehet a rossz érzések által keltett rossz közérzetet enyhíteni és hogyan lehet a negatív érzéseinket enyhíteni és újra boldognak lenni.
Nagyon sok megküzdési módot gyűjtöttünk össze. Mindenki elmesélte neki milyen módszerek vállnak be.
Ráhangolódás:
– Relaxáció: Bagdy Emőke által kidolgozott relaxációs gyakorlattal
„ Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom” (Tk. 39.o)
– Kezdő éneklés: Bagdi Bella: „Ellazulni jajj de jó…”
Óvodapedagógus feladatai:
– A nyugodt légkör megteremtése.
– Szükséges hely és idő biztosítása.
Téma bevezetése:
– Játékkal: „Hajótörés”
Téma feldolgozása mesével:
– Bezzeg Andrea: Aranykulcs
Téma feldolgozása közös tevékenykedtetéssel:
– Toronyépítés
Óvodapedagógus feladatai:
– Feladat bemutatása, irányítása
– Elegendő tér és idő biztosítása
-A játék segítségével a gyermekek egymáshoz való viszonyuk pozitív megerősítése.
-Szókincsbővítés.
– A mese cselekményének megértésével érzelmek közvetítése.
– A mese élményszerű bemutatásával örömteli állapot megteremtése.
– Szükséges eszközök biztosítása
A foglalkozás lezárása:
-A megküzdés jelének kiszínezése
-Foglalkozást záró éneklés: Bagdi Bella: Boldog vagyok
Óvodapedagógus feladatai:
– Szükséges eszközök biztosítása
– Feladat bemutatása, irányítása
– Visszacsatolás
A téma továbbadása:
– A farsangi bálon a jelmezek jellemének elemzése
– Beszélgető kör: Melyik jelmez, milyen szorult helyzetben boldogult.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Februárban a megküzdési stratégia volt a kitűzött megvalósítandó tartalom. Ennek megfelelően a gyerekek olyan feladatot kaptak, mely kihívást jelenthetett számukra. A hajvarázs feladatnál eleinte inkább a lányok lelkesedtek. Hajgumikat, csatokat, hajkeféket hoztak az iskolába, később a fiúk is kedvet kaptak az alkotáshoz, hajszobrászkodáshoz.
A kecskeadmirális feladatot is megvalósítottuk, ahol átélhették a vezető – beosztott szerepkör élményit, nehézségeit. Mindkét feladat elnyerte a gyerekek tetszését. a hónap dala pedig mindig szép lezárása a hónap témájának! 🙂
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Februárban a megküzdési stratégia volt a kitűzött megvalósítandó tartalom. Ennek megfelelően a gyerekek olyan feladatot kaptak, mely kihívást jelenthetett számukra. A hajvarázs feladatnál eleinte inkább a lányok lelkesedtek. Hajgumikat, csatokat, hajkeféket hoztak az iskolába, később a fiúk is kedvet kaptak az alkotáshoz, hajszobrászkodáshoz.
A kecskeadmirális feladatot is megvalósítottuk, ahol átélhették a vezető – beosztott szerepkör élményit, nehézségeit. Mindkét feladat elnyerte a gyerekek tetszését. a hónap dala pedig mindig szép lezárása a hónap témájának! 🙂