Késtél a megbeszélt közös programunkról?!!! Vártunk rád!!!! Ezért megharagudtunk. …….Később megbocsátottunk és jól éreztük magunkat együtt. 🙂 :):) Már nincs harag, sérelem,bosszúvágy, csak BOLDOGSÁG! 🙂 🙂 🙂
Megbocsátás




Zajzoni Rab István Középiskola
Bocsika! Bocsánat! Bocsáss meg! Bizony mindenkivel megtörtént, hogy valakit megsértett, megbántott – lehet, hogy akarata ellenére -, de az is, hogy őt bántották meg. Ezeket az átélt eseteket mesélték el a gyerekek, utána pedig azt a jóleső érzést, megkönnyebbülést, felszabadulást, örömet, amikor bocsánatot kértek és megbocsátottak.
Nem jó a haragot tartani, de bocsánatot kérni sem könnyű! A megbocsátás erdejében mindenki lerajzolta a saját fáját. Minden fa egy-egy olyan tulajdonság képviselője, amely segít a megbocsátásban. Ha megbocsátunk, olyan vidámak leszünk, mint az erdőnk: tele virággal, állatokkal, madárdallal, mosolygó napsütéssel.


A tevékenységek leírása:
1. óra
A gyerekek körbeültek és ráhangolódáskéntfelidéztük az előző hónapi tevékenység tematikáját, Az apró örömök élvezetét, majd különböző érzésekről (öröm, szomorúság, harag, félelem, undor, meglepődés) beszélgetünk. Ezután megkértük őket, hogy fejezzék ki arccal, testtartással, gesztusokkal, hogy milyenek, amikor haragszanak és amikor megbocsátanak. A bemutatás után megbeszéltük a kétféle állapot legfontosabb jellemzőit.
A továbbiakban felolvastuk nekik A megbékélés hídja című történetet és különböző kérdések segítségével felidéztük az elhangzottakat, majd levontuk a tanulságot. Arra kértük őket, hogy ők is idézzenek fel olyan helyzeteket, amelyekben valamit rosszul csináltak, valakinek sérelmet okoztak és azt is, hogy hogyan sikerült ezt a helyzetet megoldani.
A megbocsátásról szóló beszélgetés következett, érveket sorakoztatunk fel amellett, hogy miért fontos megbocsátani, milyen érzéseket kelt ez bennünk. A gyerekek olyan helyzeteket meséltek el, amelyekben valamilyen sérelem érte őket, beszéltek arról is, hogy miért döntöttek a megbocsátás mellett, hogyan érezték azután magukat, milyenné vált a kapcsolatuk az illető személlyel/személyekkel. Majd arra kértük őket, hogy fejezzék be a következő mondatokat egymáshoz intézve: Sajnálom, hogy….; Bocsáss meg, azért…..; Köszönöm, hogy ……; Szeretlek, mert…..
A foglalkozás lezárásaként pedig mindenki befejezte a következő mondatot:Az az ember, aki meg tud bocsátani, boldogabb lesz, hiszen….
2-3. óra
A következő tanórán ismertettük a gyerekekkel A Megbocsátás Erdeje című feladatot. Közösen ötletelve olyan tulajdonságokat, személyiségvonásokat, képességeket írtunk össze, amelyek segítenek minket a megbocsátásban. Ezt követően a gyerekek megtervezték az erdei tájképet, majd megrajzolták a fákat, virágokat, tavat, felhőket, napot és ráírták a megbocsátás különböző címkéit. A téma lezárásaként közösen elidőztünk egy keveset a Megbocsátás Erdejében.

Fejér Megyei Integrált Szociális Intézmény
Ebben a hónapban is élménydús foglalkozásokat töltöttünk együtt. Köszönjük az élményt!

Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola
Áprilisi témánk a megbocsátás. A szegregált csoporttal együtt gyakoroltunk… Megható és csodálatos élmény volt! ♥ Mindenki egy-egy fát „ültetett” az erdőbe, amelyet közösen alkottunk meg. A fák mellé mindannyian írtak bejegyzést is, hogy szerintük miért boldogabbak, akik meg tudnak bocsátani… Imádtuk!

Bakonycsernyei Általános Iskola és AMI
A 2. a osztály monológja a megbocsátásról
Beck Andrea Titoktündérei gyakran segítenek nekünk iskolás hétköznapjainkban is. Szívesen hallgatjuk tanító néninket, ahogy Tobyról és barátairól mesél, így amikor a megbocsátás monológot kaptuk feladatul egyszerre jutott eszünkbe Toby, és az ő kedves tündére Lola.
Toby két legjobb barátja összeveszett, mert mindketten Tobyval akartak hintázni. A játszótéren azonban csak két hinta volt. Tobyt választás elé állították, ő azonban nem akart választani két barátja közül. Így Tina is, és Albert is más játékba fogott durcásan. Végül Toby egyedül maradt.
„ Egyedül maradtam, miattam vesztek össze. Persze tudom, hogy van „békítő varázsporom”, de hogyan használjam? Lola mindig azt mondja, hogy „minden csak rajtam múlik”! Csak rajtaaaaam? Akkor igaza lesz az én tündéremnek, Lolának! El kell magyaráznom Tinának és Albertnek, hogy feleslegesen elvesztegetjük az időt a haraggal. Ki kell békülnünk! Kár szomorkodnunk, nem érdemes haragudni, megsértődni! Hiszen csak „saját magunkon múlik, milyen a hangulatunk”! Ha mi hárman, jóbarátok úgy döntünk, hogy jól fogjuk érezni magunkat, vidámak leszünk, és nem fogunk veszekedni, ez lehet egy titkos szövetség is köztünk! Rajtunk múlik, mit választunk! Legyünk okosak, és válasszuk a békét, a jókedvet, és a szuper közös programokat!”
Az osztályunkban is előfordul, hogy szükség van erre a fajta varázsporra. De már megtanultuk, hogy minden megbeszélhető, és hogy milyen fontos a megbocsátás…