
Megbocsátás


Tompa Mihály Alapiskola -Rimaszombat
Néha szavainkkal,tetteinkkel akaratlanul is megbántjuk egymást
Te meg én vajon nem vagyunk méltók a megbocsátásra? Mindenki méltó rá.
A múltat nem törölhetjük el, de bocsánatot kérhetünk, és megpróbálhatunk rossz szokásainkon változtatni.
Ha tudsz megbocsátani, akkor azok közé tartozol, akik értenek a boldogsághoz.
Egri Ward Mária Általános Iskola, Gimnázium, kollégium és Alapfokú Művészeti Iskola
Elkészült a tablónk a megbocsátáshoz szükséges jó tulajdonságokkal.
Egri Ward Mária Általános Iskola, Gimnázium, kollégium és Alapfokú Művészeti Iskola
Ez a mi megbocsátás erdőnk.
II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nagyon megörültünk ennek a témának, hiszen egy iskolás csoportban mindig akad konfliktus. Hálás és hasznos téma volt a megbocsátás.
Szabadszállási Petőfi Sándor Általános Iskola
1.Bevezetés: Hangulati előkészítés-zene –lazító-meditációs. Mozdulatsor . ((Lebegő, elengedő mozdulatsor.)
Célkitűzés. A megbocsátás képességének kialakítása, megerősítése.
Rávezető beszélgetés.(Eddigi órák témáinak átismétlése.)
Öröm – mik azok amik örömet okoznak. Utalás az előző témakörre. Ezek közül fontos hogy jót tegyünk másokkal. Jó cselekedetek.
2. Fő rész: Ha megbántanak az rosszul esik, de ha bocsánatot kérnek az jól esik.
Ha mi bántunk meg valakit, és bocsánatot kérünk, az nekünk is jól esik.
Mi is boldogok leszünk, és az is akitől bocsánatot kérünk. Megköszönjük- és fontos hogy a megbocsátás mellett legyen szeretet.
Négy kulcsszó kiemelése-plakát amelyen szerepel a 4 szó.
– Sajnálom.
– Bocsáss meg!
– Köszönöm.
– Szeretlek.
Feladat megoldás- differenciált feladatok. Nagyobbak –rejtvényfejtés. ( A megfejtendő szó- a megbocsátás. )A megbocsát szó rokon értelmű szavainak kikeresése a betű hálóban. – szókincs fejlesztés.. ( Pót feladat ha gyorsan kész lennének, befejezetlen mondatok kiegészítése.)
A kisebbek –szókirakó puzzle. ( A négy kulcsszó feldarabolva- adott minta alapján.)
3. Bejező rész –Bocsánatkérő kártya készítése. (Színes lapon virág motívum felragasztása, annak a nevének a beleírása akit megbántottunk.)
Munka közben lazító zene hallgatása.
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI
A gyerekekkel elkészítettük a szivárványt és egy-egy szituációt írtunk fel rá, ahol kiderül, hogy kinek és miért illetve hogyan bocsájtottunk meg.