
Megbocsátás



Üllés,Forráskút,Csólyospálos Községek Ált. IskoláiCsólyospálosi Tagintézménye
A gyerekek lerajzolták, hogy milyen fává változnának ha elvarázsolná őket egy tündér. Volt aki hatalmas nagy fa lenne, volt aki gyümölcsfát rajzolt ás volt aki csak egész kicsi fácskát készített. A képre ráírtam azokat a szavakat, amelyek elhangzottak a gyerekektől a feladat végzés során.

Igazán nehéz hónapon vagyunk túl. Mert megbocsátani nem egyszerű, de már tudjuk, hogy:
Megbocsátani azt jelenti, hogy megérteni. És megérteni valakit, azt jelenti, hogy megbocsátok neki.
(Müller Péter)
Ezt azonban tanulnunk és gyakorolnunk kell még!

A megbocsátás jelen van az óvodai élet mindennapjaiban. Már a 3 évesek korcsoportjában is nevelési célként szerepel legtöbb pedagógus nevelési céljai között, hogy a konfliktusok megoldásaként a megbocsátást is vegyék figyelembe a gyerekek, mint lehetséges megoldást. Csoportunkban sok konfliktus adódik az eszközbirtoklásból, a szerepek leosztásából, a „kizárósdiból”. A téma feldolgozásához ismét a korosztálynak megfelelő módon a spontán eseményeket hívtam segítségül. Napi szintű beszélgetések során a teljes hónap folyamán felszínre került a megbocsátás. Konfliktusok esetén kiemelt figyelmet fordítottam arra, hogy maga a szó is ki legyen mondva: megbocsátok.


Gárdonyi Géza Általános Iskola
Ebben a hónapban nagyon sok feladat és elintézni való volt iskolánkban. Így a megbocsátás gyakorlására volt lehetőség, de a feladat elvégzésére kevés idő maradt. Szituációs játékot játszottunk, melynek vége lett a következő fotó.


