Megbocsátás témakörében, videó órát tartottam, ahol a megbocsátásról beszélgettünk, hogy ki kinek bocsátott már meg. Miért kell megbocsátani? Kinek fontos a megbocsátás? Mit éreztél, amikor megbocsátottál? Nehéz volt megbocsátani?
Zenét hallgattak a diákok: Gégény Éva: Szeretlek című dalt hallgattuk meg és utána mindenki rajzolt valamit, amit szeretett volna.
Megbocsátás
Az 5.b messenger-csoportban megbeszéltük a pillanatnyi társas kapcsolatok hiányát, a barátság mindennapos problémáját, hogyan lehet megbocsátani.
A beszélgetés belépő jegye egy szív volt, bármilyen formában és színben.
Szánomra ez az egyik legkedvesebb témakör, mert ha sikerül szívből megbocsátani, akkor a lélek felszabadul.
A megbocsátás nehéz téma, és így a távolból még nehezebbnek tűnt, de a végére mégis csak belejöttünk. Még így a távolból is sikerül boldogságot csalni a családok életébe.
A hónap elején a témát egy mesével vezettem be. Online óra keretében olvastam fel nekik, így volt lehetőségünk egy kicsit beszélgetni is.
A következő órát a sutori felületén állítottam össze. Küldtem számunkra meditációs anyagot, rajzos feladatot és egy rövid összefoglalót a megbocsátás lényegéről.
„A mai boldogságos meditáció alatt úgy kisimult… nagyon cuki volt. Majdnem transzba esett a gép előtt.” -írta az egyik szülő.
Végül a lufis elengedős feladatot kapták meg a gyerekek, ami a visszajelzések alapján segítséget adott nekik és a szülőknek is.
„Elengedtük a napokban begyűjtött lufikat… A múltkori óra is épp jókor jött” -írta az egyik anyuka.
Küldöm a havi témához a rajzokat, amit a gyerekek otthon a szülők segítségével ügyesen megoldottak.
Használd mindenre,
Hogy legyen jobb ahol élsz
A négy varázsigét…
Ezek a
SAJNÁLOM, a BOCSÁSS MEG, a KÖSZÖNÖM és a SZERETLEK.
A gyerekek otthon rajzoltak közösen egy képregényt. Volt, aki a helyszínt, volt, aki a szereplőket rajzolta meg és együtt mesélték el, hogy mikor és kinek bocsátottak meg 🙂 <3
Visontai Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
A digitális oktatás során plusz munkaként kellett a feladatot elkészíteniük a gyerekeknek, de szívesen tették, mert megmozgatta fantáziájukat és felkeltette érdeklődésüket. A képregényben megjelentek elképzelt félelmeik és saját valós félelmeik is. A rajzolás talán oldotta is ezeket a megélt feszültségeket.