Javában „karantén” helyzet van, a gyerekek a kötelező tanulni valókon kívül kissé nehezen motiválhatóak online egyéb feladatok elvégzésére! Szerencsére van néhány lelkes kis diák, akik még így is remek munkát végeztek!
Megbocsátás
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Javában „karantén” helyzet van, a gyerekek a kötelező tanulni valókon kívül kissé nehezen motiválhatóak online egyéb feladatok elvégzésére! Szerencsére van néhány lelkes kis diák, akik még így is remek munkát végeztek!
A megbocsátás gyakorlása ebben az évben is a hónap dalának meghallgatásával indult. Annyiban volt más, hogy most online, de mégis együtt voltunk. A gyerekeknek átküldtem A három csibe című belga népmesét, melyet elolvashattak. Aztán megbeszéltük, hogy mit is jelent számukra a megbocsátás. Néhányan rajzot készítettek a témához kapcsolódóan. Az eddigiekhez hasonlóan jó hangulatban telt az óra.
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Boldogságórás témáink közül talán a legnehezebb a megbocsátás!
A feladat az volt, hogy el kellett azon gondolkodni, mit jelent ez a szó valójában! Megfogalmazták, mit jelent a szó MEGBOCSÁTÁS! Mi kell ahhoz, hogy meg tudjunk bocsátani? Milyennek kell lenni a bocsánatkérésnek és annak, aki megbocsát? Összegyűjtötték a szó szinonímáit, idézeteket, szólást, közmondást kerestek a neten a megbocsátásról! Bocsánatkérő kártyát készítettek vagy rajzot, ami kifejezi a következő mondást! „Haragudni bárki tud, a megbocsátás a bátor tett.”
Az egyes témák feldolgozását legtöbbször Bagdi Bella dalaival szoktam kezdeni, mert a gyerekek nagyon szeretik és megnyugszanak tőle. A megbocsátás varázsszavait ügyesen énekelték, miközben lassú mozdulatokkal táncoltunk. Körben ülve elmondhatta mindenki, hogy volt- e olyan helyzet, amikor valaki megbántotta őket, vagy ő bántott meg valakit. Elmesélték, hogy hogyan békültek ki, hogy bocsájtottak meg a másiknak. Elkészítettük a megbocsátás erdejét, ahol szeretetfákat festettünk és megbeszéltük, hogy milyen dolgok kellenek a megbocsájtáshoz.
A foglalkozást körben állva az „Add tovább a grimaszt” c. játékkal kezdtük. Ezt követően egy szituációs játék következett. Eljátszottuk hogyan kérünk bocsánatot, ha megbántunk valakit, mit mondunk, és hogyan tudunk megbocsátani, hogyan tudunk sérelmeinken túllépni. Meghallgatták „A három csibe” c. mesét, majd beszélgettünk arról, hogy milyen sérelem érte a kiscsibéket. Milyen arcot vágunk, ha haragosak vagyunk és milyet, ha megbocsátunk- lerajzoljuk, mi van az arcunkra írva. A foglalkozást a témához kapcsolódó kifestő kiszínezésével fejeztük be.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Ebben a hónapban is online formában ugyan de megosztottam a gyerekekkel a hónap dalát, melyet az egész család hallgathatott a tevékenységek alatt. Otthon is ugyanúgy érhetik sérelmek mint az óvodában, ezt meg kell tanulni megbocsátani, elengedni.Így egy játékra hívtam a gyerekeket, melyben a lufi jelképezte a sérelmet, amit ha elengednek elszáll… csakúgy mint a megbocsátás alkalmával.
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
A digitális tanrend bevezetésével újszerű módon dolgoztuk fel a témát. Íme a végeredmény:
Ezt a témát érdemes lesz még elővenni. De a gyerekek remek történeteket meséltek, nagyon pozitív hatása volt.