Bevezető relaxációs gyakorlat – „Mozgassuk meg magunkat”
Bevezetés: „Az arcunkra van írva” feladat megoldásával.
„A három csibe” című mese megtekintése bábelőadás formájában. – Irányított beszélgetés a meséről, melynek során megfogalmazzuk, hogy a fehér csibének mire volt szüksége, hogy ne haragudjon, hanem segítsen a testvéreinek.
Megbocsátás és bocsánatkérés – spontán megnyilatkozások a témáról, majd a helyes hozzáállás megfogalmazása.
„Bocsánatkérő kártyák” készítése.
„Jó okom van rá” feladattal az óra lezárása.
Megbocsátás
Online órán tisztáztuk a csoport tagjaival a megbocsátás fogalmát.
Mindenki mesélt egy történetet, ki hogyan bocsátott meg. Volt, aki sírva, volt aki nevetve, volt aki csendben csak ölelve, de minden gyerek tiszta szívvel.
Felolvastam többször a verset.
Elkészítették a rajzot.
A legjobbat csatolom.
Online órán tisztáztuk a csoport tagjaival a megbocsátás fogalmát.
Mindenki mesélt egy történetet, ki hogyan bocsátott meg. Volt, aki sírva, volt aki nevetve, volt aki csendben csak ölelve, de minden gyerek tiszta szívvel.
Felolvastam többször a verset.
Elkészítették a rajzot.
A legjobbat csatolom.
Online órán tisztáztuk a csoport tagjaival a megbocsátás fogalmát.
Mindenki mesélt egy történetet, ki hogyan bocsátott meg. Volt, aki sírva, volt aki nevetve, volt aki csendben csak ölelve, de minden gyerek tiszta szívvel.
Felolvastam többször a verset.
Elkészítették a rajzot.
A legjobbat csatolom.
Online órán a csoport tagjaival a megbocsátás fogalmát tisztáztuk.
Meséltek történeteket, amikor náluk is szükség volt a megbocsátásra.
Mindenki másképp bocsátott meg. Volt aki sírva, volt aki nevetve, volt aki szótlanul csak ölelve, de egyiküknek sem maradt harag a szívében.
A rajzokat is elkészítették, a legjobbat csatolom ide. (Elképzelhető, hogy a szülő is besegített, de ez az online oktatásnál sajnos előfordul.)
Online órán a csoport tagjaival a megbocsátás fogalmát tisztáztuk.
Meséltek történeteket, amikor náluk is szükség volt a megbocsátásra.
Mindenki másképp bocsátott meg. Volt aki sírva, volt aki nevetve, volt aki szótlanul csak ölelve, de egyiküknek sem maradt harag a szívében.
A rajzokat is elkészítették, a legjobbat csatolom ide. (Elképzelhető, hogy a szülő is besegített, de ez az online oktatásnál sajnos előfordul.)
Jácint – a megbocsátás virága
Sajnálom! Kérlek, bocsáss meg! Köszönöm! Szeretlek!
Varázsszavak, melyek használatával elengedhetjük a sértettség, a megbántottság, a harag terhét. Megkérdeztem a gyerekeket, mit érzünk, ha megbocsátunk valakinek? Valami könnyű lesz itt bent. – mondta az egyik kisfiú és a mellkasára mutatott. Mit érzünk, ha nekünk bocsátanak meg? Örülünk, utána sokszor nevetünk. ❤️🙂
… és valóban így is van! 🙏❤️🙂
Boldogságóra a 3.A-ban
Témánk: A megbocsátás gyakorlása
Örömmel töltötte el a szívünket,az újra találkozás élménye.
A barátokkal való együttlét még az esetleges összezördülés
kellemetlen érzéseit,a haragot,a bosszúságot is elfeledtette a gyerekekkel!
Boldogságóra a 3.A-ban
Témánk: A megbocsátás gyakorlása
Örömmel töltötte el a szívünket,az újra találkozás élménye.
A barátokkal való együttlét még az esetleges összezördülés
kellemetlen érzéseit,a haragot,a bosszúságot is elfeledtette a gyerekekkel!
Beszámoló
Boldogságóra 8. : A megbocsátás gyakorlása
Az óra időpontja: 2021. április 23.
Résztvevők: 3. osztály
Légző gyakorlattal és relaxációval (Napra forgó a napraforgó) kezdtünk. A téma bevezető beszélgetés után Az arcunkra van írva! rajz helyett az arc mimikával játszottunk.( Pl.. haragos arcot vágtunk; felszabadult, örömöt fejeztünk ki…) Jókat derültünk egymást látva. Felolvastam a gyerekeknek A három csibe című mesét, s a szereplők cselekedetei alapján megbeszéltük azokat az érzéseket, gondolatokat , amik foglalkoztathatták őket a mese folyamán. Tanulságként megfogalmaztuk, hogy a megbocsátás lehetőségével élve saját magunkkal is jót teszünk. Meghallgattuk Bagdi Bella: Ho’oponopono című dalát, s közben kavicsokat festettünk. Beszélgettünk arról, hogyan tudjuk kifejezni, ha valakinek megbocsátunk.(Bocsánatkérés, apró gesztusok, kedvesség, rajz…) Megtanultuk a szabadulás útja című játékot, amit szabadidőben is szívesen játszanak azóta. A festett kavicsokat elhelyeztük az iskola udvarán egy központi helyen. A boldogságórát meditációval zártuk.
Szakosné Biczó Marianna (tanítónő, Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola)