A megbocsátás kapcsán a Tündéri bocsánat című mesét hallgatták meg a gyerekek. Kipróbálták milyen érzés varázsolni egy kis tündér varázspálcájával, átkeltünk a szivárványon, illatos jácinttal kedveskedtünk egymásnak. A vidám, színes szivárványos színezőn mindenki felfedezte magát a gyerekek között 😉 A tánc ma sem maradhatott el.
Már csak pár lépés és beérünk a várba. 🥰
Megbocsátás
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Szerencsére mindig van olyan család, ahol elkészítik a havi feladatot, hiszen a szülők többsége nem hozza iskolába gyermekét. Aggódásuk teljesen érthető, éppen ezért örömmel tapasztalom, hogy a feladatok elkészítése fontos számukra, igyekeznek mindent megtenni gyermekük haladása érdekében.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A gyerekekkel a feladatok közül a szófelhő készítését választottuk: összegyűjtöttük a témakörrel kapcsolatos szavakat, szókapcsolatokat és a https://wordart.com program segítségével szófelhőt szerkesztettünk belőle.
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A Kőbe vésve feladatot választottuk . Örültünk , hogy együtt alkothattunk ! A megbocsátás mindenkinek sokkal könnyebben megy ennyi elszigetelődés után . A régi sérelmek elhalványultak , a sebek begyógyultak .Alig tudtak felidézni olyan dolgokat a gyerekek , amikor megbántották egymást.
Egy mesén keresztül dolgoztuk fel ezt a témát, beszélgetéssel, szerepjátékkal, majd végül játékos feladatokkal és rajzzal.
Az áprilisi boldogságórára is az online térben került sor.
Rövid elmélet után a gyerekek meghallgatták a hónap dalát.
Majd a következő feladatokat kapták a tanulók:
1. Gyógyír testnek és léleknek
Készítsetek olyan egyedi színes képeslapot, amelyen szerepel a 4 jól ismert varázsszó az alábbi sorrendben! Sajnálom, Bocsáss meg! Köszönöm, Szeretlek.Díszítsétek a képeslapot tetszőlegesen!
Küldjetek az elkészült munkátokról fotót.
2. Szófelhő
Készítsetek kézzel vagy programmal (pl. https://wordart.com/) szófelhőt a megbocsátás témakörében.
Küldjetek az elkészült munkátokról fotót.
A megbocsátás témakörét a 6. osztályos diákjaim még mindig az online térben dolgozták fel. Úgy gondolom, sokkal hatékonyabb eredményt érhettünk volna el, ha személyesen, testben veszünk részt ezen az órán, de talán sikerült megvalósítanunk ebben a formában is a kitűzött célunkat.
Nagyon sok gondolat eszükbe jutott a gyerekeknek a megbocsátásról, amelyeket egy gondolattérképbe gyűjtöttünk össze.
A megbocsátás témakörét a 6. osztályos diákjaim még mindig az online térben dolgozták fel. Úgy gondolom, sokkal hatékonyabb eredményt érhettünk volna el, ha személyesen, testben veszünk részt ezen az órán, de talán sikerült megvalósítanunk ebben a formában is a kitűzött célunkat.
Nagyon sok gondolat eszükbe jutott a gyerekeknek a megbocsátásról, amelyeket egy gondolattérképbe gyűjtöttünk össze.
Online-óra keretében az alábbi főbb gondolatok mentén dolgoztuk fel a témát, prezentáció segítségével:
1.) VÉGY EGY KÖVET! Fogd a kezedben az óra végéig legalább, ne tedd le semmilyen esetben sem!
2.) PÉLDÁZAT: „Két szerzetes és egy nő” történet megismerése – mi az üzenete számodra?
3.) KI MONDTA? „A gyengék nem tudnak megbocsátani. A megbocsátás az erősek tulajdonsága.” MIT GONDOLSZ az idézetről? Ki volt Gandhi?
4.) MINDEN MEGBOCSÁTHATÓ? Vagy van, ami már nem rajtunk múlik?
5.) TETTEK: Biblia: Az özönvíz; A tékozló fiú; Káin és Ábel stb. – kinek, mi volt a bűne; ki és hogyan bocsátotta meg?
6.) SZAVAK: hogyan, milyen szavakkal lehet bocsánatot kérni? Gyűjtsük össze! Szavak és tettek harmóniája.
7.) NOBEL-BÉKEDÍJ: Kinek adnál díjat és miért? Kinek adnál még? Te kaphatnál?
8.) TANÁCSOK: „Amit ma letehetsz, ne cipeld holnapig!” (Fodor Ákos) => DOBD EL A KÖVET, miközben a sérelmeidet is eldobod vele együtt!
Reflexió: szerteágazó ismereteik vannak önmagukról és a világról; korukhoz képest. Felismerték, hogy önmaguk szeretete a kulcs a megbocsátáshoz. Rengeteget beszélgettünk a témáról, tapasztalatot cseréltek, tanácsot adtak egymásnak. Komolyabbra sikerült az óra, mint az eddigiek, de egyáltalán nem bántuk. Bölcsebbek lettünk mindannyian általa.