Megbocsátás gyakorlása
A foglalkozást csoportban történt szituáció átbeszélésével kezdtük. gyermekek közötti civakodásnak voltam szemtanúja, mely játékeszköz birtoklása miatt alakult ki. A konfliktus kezelésében a gyermekeknek segítségére voltam, sőt ötletet is kértem a többi gyermektől. A jó megoldás hatására a konfliktusban résztvevő gyermekek megbékéltek és bocsánatot kértek egymástól.
Felajánlottam, hogy elmesélem a tündéri bocsánat című mesét, mely nagyon elgondolkodtatta őket. Azt nem tudták felidézni, hogy Ők kiknek bocsátottak meg és miért, viszont arra jobban emlékeztek, hogy nekik ki bocsátott meg, ha „rossz fát tettek a tűzre”. Sok-sok ilyen történetet meséltek el. A mese után feltettem a könyv kérdéseit, a varázspálca birtokosai szinte mind a családjában szeretette volna használni a csodatevő pálcát. Végül a „Kinek adnál szívecskét?” kérdésre is gyakori volt a családi szituáció felelevenítése. Anyák napjára készülve szívesebben rajzoltak családtagokat a kérés kapcsán.
Varázsszavakat gyakran alkalmazzuk, még sokszor fordulnak elő konfliktus helyzetek, viszont kevesebb az agresszív megoldási mód alkalmazása csoporton belül.