Sokat beszélgettünk a megbocsátás fontosságáról.Igyekeztünk ebben a hónapban többet használni a varázsszavakat, mint általában.
Megbocsátás
Kinek fontos szerinted, hogy megbocsáss annak aki rosszat tett neked? A haragod neki, vagy neked árt?
Ez is egy nehéz téma. Ezt is gyakorolni kell. Mondogattuk a mondókát, hallgattuk a zenét, elmeséltem nekik a Tündéri bocsánat mesét is. Sokat beszélgettünk arról, hogy ki mit érez, ha megbántották. Hogyan kell bocsánatot kérni. Mit érez a megbántó és mit a megbántott. Tudnunk kell elmondani, hogy megbántódtunk.
A megbántásról beszélgetve régi sérelmek, lelkünket terhelő események kerültek felszínre, a gyerekek elmondhatták érzéseiket. Volt, akiben megszólalt a lelkiismeret, a bátrabbak személyesen bocsánatot kértek a másiktól, de bocsánatkérő kártyát is adhattak egymásnak. Elég gyakran megsértődnek egyesek apró félreértések miatt, szerencsére az esetek többségében rövid ideig tart a mosolyszünet, megbeszélik sérelmeiket, utána szent a béke, nagy a megkönnyebbülés. Mégis, a megbocsátás nem megy egyszerűen mindenkinek, van, aki már régóta hordozza felesleges terheit.
Április hónapban a Boldogság-óráját közösen tartottuk a Süni és a Maci csoportban, mert összevont csoport volt ezen a héten a gyerekek hiányzása miatt. A megbocsátás témakörét dolgoztuk fel. Relaxációs gyakorlattal kezdtük majd meghallgattuk a hónap dalát: Bagdi Bella Ho’oponopono. Ezután a Tündéri bocsánat című mesét hallgatták meg. Ezután példákat idéztünk fel, mikor volt szükség bocsánatkérésre és megbocsátásra, felidéztük a hozzá kapcsolódó érzéseket. A gyerekekkel megbeszéltük a megbocsátás mindenkinek jobb és boldoggá tesz mindenkit. Ezután önfeledten táncoltunk Bagdi Bella Jól érzem magam dalára. Kicsik, nagyok önfeledten táncoltak együtt.
Rumi Rajki István Általános Iskola
A megbocsájtás egy csoda! Ha elengeded a haragod és arra gondolsz, hogy Te mit tettél volna mindjárt könnyebb a megbocsájtás. Egyenként az osztálytársaik képét nézve, perszze az enyémet is, hogy miért bocsátunk meg neki! Ebből mit is tanulhatunk!?
Rumi Rajki István Általános Iskola
A megbocsájtás egy csoda! Ha elengeded a haragod és arra gondolsz, hogy Te mit tettél volna mindjárt könnyebb a megbocsájtás. Egyenként az osztálytársaik képét nézve, perszze az enyémet is, hogy miért bocsátunk meg neki! Ebből mit is tanulhatunk!?
Mórahalom Város Önkormányzata Napköziotthonos Óvoda
„Megbocsátás”:
A téma megalapozásaként az ehhez kapcsolódó mesét olvastam el a gyerekeknek (Bezzeg Andrea: Tündéri bocsánat), majd beszélgetőkört alakítottunk ki:
➡️Ha lenne egy varázspálcád, mint a tündéreknek, mit tennél vele?
➡️Van-e valaki, akitől most bocsánatot szeretnél kérni?
➡️Mikor köszönünk meg dolgokat?
Ezt követően pedig mindenki mondott egy olyan helyzetet, amikor valami rossz történt vele, vagy megbántották, és emiatt meg kellett bocsátania.
Következő napon közösen megfestettük a „megbocsátás fáját”.
Száradás után másnap mindenki kapott egy piros kartonra rajzolt szívet, amire ráírtam, hogy kinek milyen szó jut eszébe a „megbocsátásról”, majd a szívecskét kivágták, és ráragasztottuk a fára.
Ezt a közös alkotás kitűztük a táblánkra a csoportszobába, hogy mindig jusson eszünkbe, hogy fontos megbocsátani egymásnak!
A megbocsátás napjainkban nagyon fontos boldogságfokozó technika, melynek gyakorlását már kis korban el kell sajátítani, és óvodában is szinte minden nap többször gyakoroltatni kell a gyermekekkel. A téma kapcsán megbeszéltük a megbocsátás fontosságát, és elmeséltem az ajánlatban szereplő mesét, mely a gyermekeknek bemutatta a medve és a kecseke története során, hogy egy nagy problémát is meg tud bocsátani az ember. Mese után szmájlikat készítettünk, mely a mesében szereplő érzelmeket mintázta meg.
A megbocsátás napjainkban nagyon fontos boldogságfokozó technika, melynek gyakorlását már kis korban el kell sajátítani, és óvodában is szinte minden nap többször gyakoroltatni kell a gyermekekkel. A téma kapcsán megbeszéltük a megbocsátás fontosságát, és elmeséltem az ajánlatban szereplő mesét, mely a gyermekeknek bemutatta a medve és a kecseke története során, hogy egy nagy problémát is meg tud bocsátani az ember. Mese után szmájlikat készítettünk, mely a mesében szereplő érzelmeket mintázta meg.