Megbocsátás gyakorlása Pillangó csoport

341544881_1204482040212167_4839589784765252678_n.jpg

Havi témánk a megbocsátás.
Próbáltam felépíteni a mindennapi tevékenységekbe.
A tevékenységemet játékba hívogató, érdeklődést felkeltő mondókáról indítottam. („Játék ország nagy kapuja sarkig ki van tárva!”)
Mikor megérkeztek a gyermekek hozzám a szőnyegre, akkor „elindultunk” a Baktalórántházai erdőbe sétálva. Közben mondogattuk- Megyek, megyek mendegélek, kerek erdő keresgélek című mondókát.
Varázstávcsővel megnéztük messze vagyunk e még. Az utunk során találkoztunk (Katica bogárral, csigával, kis rókával, nyuszival és énekeltünk vagy mondókát mondtunk a kis állatokról.
Mikor megérkeztünk relaxációs gyakorlattal folytattam tovább.
– Hervad a virág , éled a virág.
– Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok.

A tavaszi erdőben beszélgető kört alakítottam ki. Képek segítségével próbáltam rávezetni őket, hogy vajon mit ábrázolhatnak a képek. Sikeresen felismerték a szituációkat (bocsánat kérés, ne haragudj, sajnálom, szeretlek. )
Aztán megkérdeztem a gyerekeket történt – e velük akár otthon vagy itt az óvodában olyan dolog, amikor ezt a 4 „varázsszavakat” használni tudjuk. Bevallom őszintén egyik gyermek sem szólt egy szót sem .
Mondtam nekik mi lenne, ha játszanánk postás játékot. Választottam magamnak egy gyerekek aki, elviszi és átadja az üzenetet. Sajnál, bocsánat, ne haragudj.
– Most aztán aktívabbak voltak a gyerekek.
– Küldték is a „csomagot”
„Sajnálom, amiért tegnap lelöktelek a csúszdáról. „
„Bocsánat, hogy beléd rugtam.”
„Ne haragudj, amiért elvettem tegnap a kocsit…”

Szinte mindegyik gyermekkel történ valami. Így azt vettem észre, hogy a játék segítségével könnyebb volt a gyermekeknek a varázsszavakat használni és kimondani.
Majd elbáboztam nekik a Só című mesét. Rögtön mondták, hogy a mesében is jelen vannak a varázsszavak. Majd mindenki kiválasztotta kivel szeretne együtt utazni a barátság vonatban. Meghallgattuk Bagdi Bella Ho oponopono dalát.
Rajzolással folytattuk tovább, mindenki berajzolta egy szív formába , akit a héten megbántott és átadta a társának. Úgy gondolom, hogy ezeknek a gesztusoknak nagy közösség formáló erejük van.
A gyermekek a mindennapi kis problémáikat könnyebben tudják a játékok segítségével megoldani.
Majd visszamentünk a képzeletbeli erdőből az óvodába. Nagyon tetszettek nekik a játékok, kérdezték: holnapi is játszunk ilyen játékokat.
Az egyik kifiúnkat sajnos műteni kellett. Hazavitték a kórházból és én kitaláltam hívjuk fel telefonon úgy, hogy mi is lássuk őt és ő is lásson minket.
A gyerekek mondták neki gyógyulj meg, hiányzol, szeretünk. Aztán az egyik kisfiú, aki nem igazán szokta elismerni, ha valakit megbánt: Nézett rám kérdeztem mit szeretnél. A kisfiú szemében könny fakadt és azt mondta szeretne bocsánatot kérni.
Azért szeretne bocsánatot kérni, amiért az udvaron a labdát nekidobta az arcának és pont ott volt a kinövés, amit sajnos le kellett műteni.
Azt figyeltem meg, ahogy teltek a napok, egyre több gyermek használta a varázsszavakat.
A varázsszavakat képekhez kötöttem, amit kitettünk a csoportba, így a gyermekek is mindig látták.
Április hónapjában van a Föld napja, amit mi is minden évben megünneplünk.
Felhívjuk a gyermekek figyelmét a Föld óvására, védelmére. A Föld napját nemcsak a csoportunkban ünnepeltük meg, hanem az óvodában lévő összes csoporttal közösen. 6 állomás volt, ahol a gyermekek csoportosan vehettek részt ( társasjáték kérdésekkel, természetben keresgéltek tárgyakat, föld gömb alak színezése, földgömb alakú nyaklánc barkácsolása, szelektív hulladék gyűjtés, mitől szomorú és mitől boldog a Föld, válogatós játék.
Fontosnak tartjuk már ilyen kis korban felhívni a gyermekek figyelmét a természet óvására és védésére.
A hónapot a Zengő -Bongó drámacsoport zárta. A Kire haragszol című mese dramatizálásával.

Képek