Mivel volt pár osztályon belüli csetepaté és félreértés, ezért a megbocsátás fontosságáról beszélgettünk. Annak felszabadító erejéről és a folytatás jó irányba történő megváltoztatásának lehetőségéről. Ennek első lépéseként bocsánatkérő kártyák gyártásába kezdtünk, amit tetszőleges módon lehetett eljuttatni a címzetthez.
Megbocsátás
Mivel volt pár osztályon belüli csetepaté és félreértés, ezért a megbocsátás fontosságáról beszélgettünk. Annak felszabadító erejéről és a folytatás jó irányba történő megváltoztatásának lehetőségéről. Ennek első lépéseként bocsánatkérő kártyák gyártásába kezdtünk, amit tetszőleges módon lehetett eljuttatni a címzetthez.
Mivel volt pár osztályon belüli csetepaté és félreértés, ezért a megbocsátás fontosságáról beszélgettünk. Annak felszabadító erejéről és a folytatás jó irányba történő megváltoztatásának lehetőségéről. Ennek első lépéseként bocsánatkérő kártyák gyártásába kezdtünk, amit tetszőleges módon lehetett eljuttatni a címzetthez.
A megbocsátás gyakorlása
A hónap témáját összekapcsoltam a húsvéti ünnepkör mondanivalójával. Ellátogattunk a katolikus templomba, ahol a hitoktató beszélgetett a gyerekekkel személyes példákat kiemelve a jézusi magatartást követendő viselkedésről.
Ezt követően az első gyerekek közti konfliktusnál beszélgetés formájában előkerült a megbocsátás, mint érték. Saját életünkből példákat gyűjtöttünk:
– Milyen volt, amikor megbántottunk valakit vagy minket bántottak meg?
– Hogyan bocsájtottál meg?
– Hogyan kértél bocsánatot?
– Hogy érezted magad a bocsánatkérés után?
– Hogy érezted magad, amikor bocsánatot kértek tőled?
– Miért bocsátottál meg?
– Miért bocsátottak meg neked?
Mondatokat egészítettünk ki:
– Sajnálom, hogy …
– Bocsánatot kérek, mert…
– Sajnálom, hogy …
– Szeretlek, mert…
A négy varázsszóból egyedi kártyákat készítettek a gyerekek, majd a foglalkozást közös kézfogással zártuk, amivel azt akartuk kifejezni, hogy kölcsönösen elfogadjuk társainkat és megbocsátunk egymásnak.
A foglalkozás végén a hónap dalát meghallgattuk.