Boldogító levél

Boldogító levél

Boldogító levél

Amióta csatlakoztunk a Boldogságóra Programhoz, nagyon sok örömteli pillanattal, élménnyel gazdagodtunk. A közös alkotások, játékok, gyakorlatok új színfoltot hoztak kis osztályunk életébe. Egyre inkább elterjed a program az iskolában is, a többi gyerek is érdeklődéssel szemléli az iskolai faliújságot, ahová a gyermekek munkáit folyamatosan kiteszem. Az érdekes feladatok és játékok is vonzók, örömmel jönnek hozzánk játszani.
Pedagógusként, gyógypedagógusként úgy vélem, a gyermekkel foglalkozó pedagógus feladata egy olyan iskola megteremtése, ahol a tanterv, a tananyag, és az ehhez kapcsolódó a tanítási- tanulási módszerek és eszközök, a tanulási környezet, a kommunikáció, a motivációs rendszer összhangban vannak. Olyan segítő-támogató iskolai környezetben folyik a nevelés-oktatás, amelyben a gyermekek megtalálják a helyüket, pozitív irányban fejlődik a személyiségük, bővül tudásuk és jól érzik magukat. Különösen érvényes ez akkor, ha sajátos nevelési igényű gyermekekről van szó, akik többszörös hátránnyal küzdenek, az értelmi, érzékszervi sérülés, beilleszkedési, tanulási, magatartási problémák, szociális hátrányaik miatt ők, személyre szabott, célzott megsegítést igényelnek iskolai szocializációjuk során. A SNI gyermekek nevelése-oktatása akkor mondható eredményesnek, ha sikerül őket eljuttatni a társadalmi rehabilitáció fokára, a nevelési eredményeket a szociális rehabilitáció tartósítja. Azért, hogy ezeknek a gyermekeknek javuljanak az esélyeik az életben való helytállásra, mi pedagógusok már az iskolában sokat tehetünk.
Alapvető pedagógiai célom, hogy megszerzett tudásommal, tapasztalataimmal segítsem, támogassam tanítványaimat az iskolai élet útvesztőiben és olyan alternatívákat kínáljak számukra, mellyel öröm és élmény a tanulás. Olyan szűkebb és tágabb iskolai környezetet szeretnék formálni, ahol a gyermekek észre tudják venni az élet adta apró örömöket, melyben a szeretet, a mások segítése, a megbocsájtás, a hála a mindennapok része, ahol gondolkodásmódjukat pozitív irányba terelhetem, mely segít nehézségeik, hátrányaik leküzdésében. Tapasztalataim alapján a Boldogságóra Program egy ilyen alternatíva, mely összhangban van Pedagógiai Programunkban megfogalmazott céljainkkal, azok megvalósítását teljes mértékben segíti. Éppen ezért saját pedagógiai célomnak tekintem, hogy a programban szerzett tapasztalataimat beillesszem a nevelési-oktatási folyamatba, ezáltal fejlesszem tanítványaim mindazon képességeit, amelyek segítik őket az ismeretelsajátítás során, segítenek hátrányaik leküzdésében, kompenzálásában iskolai pályafutásuk, és azon túl, társadalmi beilleszkedésük során.
Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy találkoztam a Boldogságóra programmal, célom tanítványaim megsegítése, támogatása, személyiségfejlesztésük a pozitív pszichológia eredményeire épülő program segítségével, közösségformálásuk egy olyan iskolai légkörben, mely élményközpontú, hátránykompenzáló, sikerélményt nyújtó.

Négy éve pályáztunk a Boldog iskola címre,
Ami új színfoltot hozott az életünkbe.
Az akkori osztályommal belevágtunk a programba,
Ami sok mókát csempészett a mindennapjainkba.

Az órákon és a szabadidőnkben sokat beszélgettünk,
A boldogság összetevőivel sorról-sorra megismerkedtünk.
Beszélgettünk, zenét hallgattunk, táncolunk és alkottunk,
Még videófilmeket is készítettünk, közben sokat nevettünk.

A havi témákhoz tartozó feladatok közül,
Ami nekünk tetszett kiválasztottuk,
De volt, hogy nemcsak egyet, hanem többit is megvalósítottuk.
Az erről szóló beszámolót és képeket az internetes oldalra feltöltöttük.

Voltak sikereink is, nem is egyszer-kétszer,
Már összesen 6 oklevéllel gazdagodtunk e téren.
Négyszer lettünk a Hónap csoportjai
Én meg kétszer a Hónap pedagógusa.

A boldogság nem is olyan megfoghatatlan,
De tenni kell érte nap, mint nap, folyamatosan,
Hisz akárhogy is, második család vagyunk,
És mi azt szeretnénk, hogy jó példát adjunk!

Képek