Kinek vagyok hálás? Kit bántottam meg? Engem megbántottak? Meg tudok bocsátani? Elgondolkodtató kérdések. Bízunk benne, hogy eszünkbe jutnak azok, akiknek hálásak lehetünk, akiket szeretünk, akiktől bocsánatot kérhetünk. Ne késlekedjünk! A kis lapok segítségével fejezzük ki érzéseinket a másik felé, akár családban, akár négyszemközt, akár baráti társaságban… Adjuk jelét annak, ha hálasak vagyunk vagy valamit esetleg megbántunk. Kész vagy megbocsátani vagy bocsánatot kérni? A kis lapok készen állnak.
Megbocsátás
Csatlakoztunk a Gyújts egy gyertyát a Földért! mozgalomhoz, az alsósok fejdíszt és gyertyát készítettek, majd közösen énekeltük Bagdi Bella dalát az udvaron a Föld napja alkalmából.
Az április hónap a megbocsátás hónapja volt. A nagyobbakkal sokat beszélgettünk erről a témáról.A pillangó csoportos gyerekek nagyon élvezték a Megbocsátás ablak rajzolását a felhők figyelését melyet utána a hangulatunkra asszociáltunk. De érdekes rajzok születtek a megbocsátás állat elkészítése során is és szívesen mutatták be egymásnak a megbocsátás állataikat. A Cica és a Katica csoportos gyerekek a Tavaszi szél c. játékot próbálhatták ki. Kifeküdve a tavaszi rétre hallgatták a madarakat beszívták a friss levegőt, jött a tavaszi szellő majd a szélvihar s a szélcsend.Az óvónéni furulyával érzékeltette a halk hangos szelet majd karikába fújtak papírfecniket mintha ők lennének a szél ereje. mInden csoport igyekezett a gyermekek érdeklődésének és fejlettségének megfelelően az aktuális projektbe beépítve megvalósítani ennek a témának a feldolgozását.
Körbeszélgetést folytattunk a megbocsátás témában. Elmondták sérelmeiket, megbeszéltük bánatukat, majd jött a kibékülés, megbocsátás.
A csoport egyik kedvenc témája a megbocsátás volt. Rengeteg élményt meséltek, és játékokból sem volt hiány.
Az elméleti hátteret megbeszéltük, majd sok szituációs gyakorlatot végeztünk.
Meditációs zenét hallgattunk, és társasjátékot is játszottunk.
A levél megírása nagyon tetszett a csoportom tagjainak, párban írtak meg egy levelet.
A csoport egyik kedvenc témája a megbocsátás volt. Rengeteg élményt meséltek, és játékokból sem volt hiány.
Az elméleti hátteret megbeszéltük, majd sok szituációs gyakorlatot végeztünk.
Meditációs zenét hallgattunk, és társasjátékot is játszottunk.
A levél megírása nagyon tetszett a csoportom tagjainak, párban írtak meg egy levelet.
Áprilisban, a Megbocsátás gyakorlása hónapjában, a Boldogító levelek feladatot választottuk. A kedves sablont színes papírra nyomtattuk és kézzel megírtuk a levelet. A diákok versengtek, hogy mindenkinek jusson egy-egy sor.
A levélírás szempontjai a következők voltak: – Én azt szeretem legjobban a Boldogságórákban… – A legkedvesebb emlékem a Boldogságórákról… – A legviccesebb Boldogságórás pillanat… – A legemlékezetesebb Boldogságóra az volt, amikor… – A legmeghatóbb élményem a Boldogságórával kapcsolatban… .
Nagyon fontosnak érzem és örülök, hogy a tanulókkal ezek alapján rendszerezhettük és áttekinthettük az eddigi Boldogságórás élményeiket, amely feltöltött pillanatokról képernyőfotót is készítettünk.
Jó volt újra visszanézni és felidézni a sok-sok örömteli, pozitív impulzust. Köszönjük!
Furtai ÁMK Bakonszegi Zöldliget Óvoda
Nem könnyű a megbocsátás, de nehéz súly nehezedik a szívünkre ha ezt nem tesszük meg!
A gyerekek körében ezt még nem könnyű megérteni, viszont érdekes játékokkal, mozgással, énekléssel, zenehallgatással, mesékkel közelebb vihető ez a téma és igen elgondolkodtató lehet számukra miért is jó megbocsátani. Van pozitív eredménye a mindennapokban, hisz érzékelhető, hogy tudnak a másik negatív tettére jól reagálni, újra mosolyogni és játszani velük közösen.